Tvůrci startupu Cleany rozjíždí novou firmu. Jako Simpleto chtějí hotelům a provozovatelům Airbnb čistit pokoje

Spoluzakladatelé Simpleto Miroslav Purtík, Hanuš Zvolský a Martin Holček

Foto: Simpleto

Česko-slovenské podnikatelské duo Hanuš Zvolský a Martin Holček od roku 2018 se svým startupem Cleany mění trh s čistírnami. V této snaze je miliony korun podpořil i hvězdný investor Jiří Hlavenka a před půl rokem expandovali na Slovensko. Teď svůj byznys rozšiřují ještě více – spolu s Miroslavem Purtíkem vytvořili samostatný spin-off Simpleto, s nímž chtějí hotelům a provozovatelům krátkodobých pronájmů jako Airbnb pomoct udržovat čisté pokoje.

Simpleto se opírá o myšlenku, že nejistota v době trvání pandemie nutí provozovatele krátkodobých pronájmů šetřit a hledat flexibilnější typy vztahů s dodavateli. Zároveň se ale hotely i provozovatelé Airbnb začínají připravovat na postupný návrat turistů a boj o jejich přízeň.

Právě skloubení těchto požadavků nabízí Simpleto, jež chce provozovatelům krátkodobých pronájmů vyřešit starosti o jeden z klíčových aspektů spokojenosti, a to čistotu. Konkrétně pak online zajistí profesionální praní prádla i jeho pronájem, další služby jako úklid a zásobování plánuje nabídnout během letní sezony.

„Turistů bude míň a bude tak o ně daleko větší boj. U Airbnb byla čistota vždy na prvním místě, na její kvalitu totiž připadá nejvíc stížností a špatných hodnocení, nyní je však kvůli obavám z koronaviru ještě důležitější,“ myslí si Jiří Krejčí, místopředseda Česká asociace pronajímatelů a ubytovatelů v soukromí.

miroslav-purtik

Spoluzakladatel a šéf Simpleto Miroslav Purtík

Foto: Simpleto

Jak Krejčí doplňuje, aktuální situace nutí tento sektor diverzifikovat příjmy a například rozdělovat byty na různé délky pronájmů podle situace – například když nepřichází hosté přes Airbnb, nabídnou byt studentům na střednědobý pronájem. To se ostatně minimálně v Praze děje ve velkém, byty Airbnb v hlavním městě zůstaly prázdné a mnohem více se pronajímají domácím.

Provozovatelé, kteří byty nebo pokoje přes podobné platformy na krátkodobé pronájmy nabízí dál, aktuálně podle Miroslava Purtíka ze Simpleta primárně řeší náklady na provoz a flexibilitu nákupu, jež přitom probíhá stále hlavně přes e-mail a telefon.

„Trh se službami pro správu hotelů a Airbnb je roztříštěný a překvapivě málo digitalizovaný, proto jsme vyvinuli platformu Simpleto. Začínáme s praním prádla a jeho pronájmem, protože je to nejčastěji outsourcovaná služba, dodavatelé i provozovatelé přitom v dnešní době hledají flexibilnější alternativy,“ říká Purtík z pozice ředitele.

Simpleto tak nabízí profesionální praní a mandlování veškerého prádla, ručníků a osušek, ale také oblečení hostů. Ložní prádlo navíc pronajímá i na dobu jednoho roku s různou výší měsíčních poplatků v závislosti na sezóně.

Objednávat služby je možné jednorázově nebo pravidelně a také pro každý apartmán zvlášť. Platforma funguje od začátku května zatím jen v Praze, kde ji podle Purtíka využívají první zákazníci – do konce letošního roku by mělo dojít k rozšíření do Brna a Bratislavy.

Kromě toho Simpleto vyvíjí vlastní aplikaci, která nabídne přehled a možnost rezervovat jednotlivé služby, což by mělo pomoct automatizovat a snížit administrativu. „Poptávka je velká, proto aplikaci spouštíme co nejdřív. Již nyní ale pracujeme na propojení s Airbnb a nejpopulárnějšími systémy na správu nemovitostí PMS, ať je Simpleto v blízké budoucnosti místo, kde provozovatelé mají kompletní přehled o prádle, úklidu i zásobách,“ doplňuje Purtík.

miroslav-purtik-hanus-zvolsky-martin-holcek

Spoluzakladatelé Simpleto Miroslav Purtík, Hanuš Zvolský a Martin Holček

Foto: Simpleto

Samotnému Cleany se přitom podle vyjádření pro CzechCrunch daří. Zprostředkoval vyčištění přes 30 tisíc kusů oblečení a textilií od více než pěti tisíc zákazníků a v loňském roce zaznamenal růst o několik stovek procent, konkrétní tržby nebo zisk však nesděluje. Pochvaluje si přitom i expanzi na Slovensko, kde začal digitalizovat trh čistíren a prádelen před půl rokem v Bratislavě.

„V Bratislavě se nám daří nadále růst i díky tomu, že jsou nyní rozvolněné opatření a skončil lockdown. Největší nárůst poptávky pozorujeme u bytového textilu v rámci jarního úklidu. Velmi kladné ohlasy máme také na naší lokalizovanou videokampaň. Z toho důvodu plánujeme spustit službu Simpleto i zde,“ říká Hanuš Zvolský, ředitel Cleany.

Vznik nové firmy jako spin-off z jiného startupu není v českém prostředí úplně běžné, poslední rok však přinesl několik podobných případů jako. Jedním z nich je nástroj Choice digitalizující gastronomii, jež vznikl v cestovatelském startupu Davinci TS, další je pak rychle rostoucí brněnský Smartlook, který roky fungoval pod firmou Smartsupp.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: Startupy, technologie, byznys, e-commerce.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.