V době světla je na vzestupu temnota. Vyšel první trailer The Acolyte, novinky ze světa Star Wars

The Acolyte se odehrává pár stovek let před událostmi ságy Skywalkerů, v době tzv. Vrcholné republiky. Má představit složitější pojetí Síly.

Tomáš ChlebekTomáš Chlebek

acolyte3

Foto: Disney

Seriál The Acolyte ze světa Star Wars

0Zobrazit komentáře

Ač sám ředitel Disney Bob Iger před časem přiznal, že to studio s produkcí obsahu ze světa Marvelu či Star Wars přehnalo a utrpěla tím kvalita, stále se chystá celá řada projektů. Tím nejbližším z nich je novinka The Acolyte, která oficiálně začala vznikat už v roce 2020 a má diváky zavést do dosud nepříliš známého období takzvané Vrcholné republiky, dlouho před událostmi hlavní dějové linky Star Wars. Teď seriál dostal datum premiéry a první trailer.

Podle oficiální synopse The Acolyte začne u „vyšetřování šokující série zločinů, které vedle sebe postaví uznávaného mistra Jedi (Lee Jung-jae) a nebezpečnou válečnici z jeho minulosti (Amandla Stenberg). Objevování nových stop je povede temnou cestou, kde zlověstné síly odhalí, že věci se mají jinak, než se zdá“.

The Acolyte bude první hraný titul ze světa Star Wars, který se vydá do éry Vrcholné republiky, dvě stě let před události Skryté hrozby. Galaktická republika tehdy prostřednictvím diplomatického vlivu postupně expandovala a za pomoci rytířů Jedi udržovala stabilitu. Bylo to období míru, zároveň zde ale rostla korupce. Novinka má být vyprávěna z perspektivy velmi nejednoznačných postav, u nichž je těžké odhadnout, jestli jde o hrdiny, nebo zloduchy.

Samotný trailer rozhodně ukazuje, že celý seriál se bude primárně točit kolem rytířského řádu Jedi a jeho role v tehdejší společnosti. Dozvíme se, že někdo likviduje Jedie a hrdinové se ho snaží vypátrat v honbě napříč planetami.

Jedna z hlavních hereček seriálu, Amandla Stenberg, v rozhovoru pro C Magazine řekla: „Je to teoreticky doba velkého míru a také doba instituce, kdy jsou představy o Síle velmi striktní. Myslím, že v našem seriálu se snažíme zkoumat případ, kdy nějaká instituce má omezenou představu o tom, jak používat moc. Snažíme se na to téma poskytnout mnoho různých perspektiv a řešení.“

Hlavní tvůrkyně a showrunnerka The Acolyte Leslye Headland stojí i za seriálem Netflixu Ruská panenka, který si diváky získal hrátkami s časem a chytře napsanou hlavní postavou. Novinka má díky tomu přinejmenším předpoklad zajímavě proniknout hlouběji do světa Star Wars. Sama Headland už dříve řekla, že se tentokrát inspirovala westerny, asijskými bojovými filmy nebo samurajskými díly jako Sedm samurajů režiséra Akiry Kurosawy.

Co se týče obsazení, vedle zmíněné ústřední dvojice v seriálu uvidíme také Mannyho Jacinta (Dobré místo), Dafne Keen (Logan), Charlieho Barnetta (Ruská panenka), Carrie-Anne Moss (Matrix) a další.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

The Acolyte bude už šestým hraným televizním titulem ze světa Star Wars. Ty měly dosud poměrně nekonzistentní ohlasy, s první řadou Mandaloriana, vychvalovanou za svěží pojetí, a minisérií Obi-Wan Kenobi, kritizovanou za bezcílné vyprávění a rutinní zpracování. Andor se zase vydal zcela jiným směrem a kulisy slavné franšízy využil v zásadě jen jako pozadí pro strhující a děsivý příběh o revoluci proti fašistickému režimu.

The Acolyte bude vycházet exkluzivně na streamovací službě Disney+ počínaje 4. červnem. Do předaleké galaxie by se ještě někdy letos měla vydat také další novinka Skeleton Crew s Judem Lawem v jedné z hlavních rolí. V dohledné době má vlastní minisérii dostat i pašerák Lando ze Solo: Star Wars Story. Po dlouhé odmlce se chystají také nové filmy. Letos v červnu má začít natáčení The Mandalorian & Grogu a na velké plátno se má v přímém pokračování Vzestupu Skywalkera znovu vydat Rey.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Desítky tisíc za pochybné akcie? Na Šlágr TV žádný problém. Jako bonus nabízí cédéčka, říká youtuber

Video Lukáše Fritschera, známého jako Lukefry, si už pustilo 200 tisíc lidí. Upozorňuje, na jaké praktiky Šlágr TV si mají většinou senioři dát pozor.

Luboš KrečLuboš Kreč

navrh-bez-nazvu-21Story

Foto: Ondřej Chalupa

Lukáš Fritscher alias Lukefry

0Zobrazit komentáře

Šlágr TV, jak už sám název napovídá, je televize zaměřená na šlágry, na muziku určenou především staršímu publiku. Také je to televize, která od svých diváků chce docela dost peněz – stačí se podívat na její web, kde jim nabízí časopis, cédéčka, placené členství v klubu, merch, vonné svíčky… nebo dokonce akcie. A právě na ně před pár dny upozornil známý youtuber Lukáš Fritscher. „Přišlo mi to eticky hodně za hranou,“ popisuje influencer, který je na sociálních sítích stovkám tisíc sledujících znám jako Lukefry.

Video s názvem Tajemství televize Šlágr už na YouTube vidělo přes 200 tisíc lidí. Fritscher v něm během 20 minut ukazuje, jak hlavní postava Šlágru, podnikatel a hudebník Karel Peterka, spolu se svými spolupracovníky nabízí lidem před obrazovkami velmi pochybné cenné papíry.

Jde o akcie společnosti Riocath FNDB, která je údajně na prahu mimořádného medicínského objevu a která se měla stát už i spolumajitelem televize Šlágr. Akcie Peterka a spol. divákům, respektive členům klubu Šlágr, nabízejí za 10 tisíc korun za kus s tím, že jejich reálná cena je údajně 11 250 korun.

Problémů v celém příběhu je celá řada a Lukefry na ně ve svém příspěvku i s pomocí odborníka v podobě známého ekonoma Davida Navrátila z České spořitelny upozorňuje: nacenění samotných akcií je sporné, jelikož s nimi neexistuje žádný sekundární trh, nelze se nikam dovolat, pokud by se jich jejich vlastník chtěl zbavit, ačkoliv televize inzeruje, že nebude potíž je odprodat, a proklamace o jistotě pětiprocentního zhodnocení jsou na hraně klamavé reklamy…

„Tohle video je přece jen jiné oproti tomu, co obvykle točím. Je tam méně vtípků, jeho dramaturgii i jazyk jsem musel přizpůsobit publiku,“ vysvětluje pro CzechCrunch šestadvacetiletý Fritscher. Tradičními konzumenty jeho videí na YouTube, Instagramu nebo TikToku jsou spíš teenageři, případně studenti vysokých škol, teď ale chtěl, aby bylo stravitelné i pro starší generace.

Připouští, že záznam, který v mnohém připomíná investigativní reportáž, se dostal k jinému publiku a i reakce je jiná. „Kupodivu se mi z televize nikdo neozval. Před natáčením ani po něm. A debata, která se strhla, je vlastně hodně odborná a kultivovaná. Na to nejsem zvyklý,“ směje se.

Jeho účet Lukefry sleduje na YouTube bezmála 300 tisíc lidí, na Instagramu přes 140 tisíc a na TikToku zhruba 85 tisíc. „Snažím se otevírat témata, která mají přesah. Například jsem upozorňoval na nebezpečnost jednorázových elektronických cigaret nebo látku kratom,“ popisuje svou obsahovou strategii. A doplňuje, že videa ale točí s nadsázkou a vtipem, aby mladou generaci bavila.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Úspěch, který jeho rozbor marketingových praktik televize Šlágr vyvolal, jej už inspiroval k další práci, prý se chce podívat na několik podvodných schémat, která cílí na mladou generaci, a rozebrat je podobně jako kanál pro seniory. „Na Šlágru jsem dělal půl roku, tak jen doufám, že to teď zvládnu rychleji. Už jsem si kvůli tomu, abych dokázal tvořit pravidelněji, začal stavět i malý tým,“ říká.

Samotná televize Šlágr na jeho zjištění nereagovala ani navenek. Po zveřejnění videa ovšem do insolvenčního rejstříku přibyl dokument vztahující se k likvidaci společnosti Šlágr TV (držitelem televizní licence je jiný subjekt, ale třeba na webu je pořád jako správce a kontaktní místo uvedena firma Šlágr TV).

V něm se píše, že krajský soud v Českých Budějovicích zpochybnil majetkové smlouvy mezi Českou muzikou, což je další z Peterkových firem, právě Šlágrem TV a společností Riocath, jejíž akcie lidem v televizi nabízejí s tím, že „už částečně patříme do rodiny Riocath“.

k20_93

Přečtěte si takéV batohu nosím brusku, vodováhu a věci na prak, říká MikýřV batohu nosím brusku, vodováhu a věci na gumový prak. Kdysi jsem byl reklamním poutačem, říká Mikýř

„Pokud se díky videu podaří, že moji diváci a fanoušci půjdou a popovídají si se svými dědečky a babičkami a upozorní je, že pokud koukají na Šlágr, tak tam ale nemusí nic kupovat, bude to skvělé. Studoval jsem žurnalistiku, pak se od médií trochu vzdálil a tohle mi zase připomnělo, proč mě novinařina vždycky lákala,“ dodává olomoucký rodák, který už ale několik let žije v Praze.

Ještě říká, že by byl rád, kdyby se díky jeho nejnovější práci něco změnilo. Kdyby třeba televize upravila svůj přístup a pochybné akcie důchodcům, kteří o kapitálových trzích a investování nic nevědí, přestala nabízet. Pak ale pokrčí rameny: „Den poté, co jsem to publikoval, rozeslali newsletter s báječnou nabídkou – k akciím dávají zdarma cédéčka. Takže asi tak.“