Volkswagen navrhl novou samořídící elektrododávku I.D. BUZZ CARGO. Přijít by měla do tří let

I.D._BUZZ_CARGO-Medium-8856

Německá automobilka Volkswagen odhalila další koncept vozu ze svého chystaného vozového parku I.D. založeném na elektrickém pohonu. Na letošním hannoverském autosalonu IAA představila elektrododávku I.D. BUZZ CARGO, která vychází z designu očekávaného mikrobusu I.D. BUZZ, jenž má do čtyř let reinkarnovat svého kultovního předchůdce z 50. až 80. let minulého století, známého především z kalifornských pobřeží.

Vzhledem ke svému provedení má být I.D. BUZZ CARGO moderním prostředkem pro komerční přepravu zboží. I když je velikostně a vzhledově téměř shodný s uvedeným mikrobusem (vyjma zadních dveří), definici „dodávky“ upřesňují zejména integrované chytré funkce. Jmenovitě tak jde například o různé přihrádky, které mají být systémově sledovány s tím, že řidič bude mít detailní přehled o aktuálně převáženém zboží. Díky nim by tak kurýr mohl rychleji doručovat balíky k zákazníkům a současně řešit nové objednávky přímo z auta.

Pro co nejefektivnější doručovací proces by měly sloužit i samořídící technologie. I.D. BUZZ CARGO má nabízet autonomní systémy 4. stupně, které prakticky nepotřebují žádný zásah řidiče. To by ostatně měla umocňovat i situace, kdy se po aktivaci samořízení zasune volant do palubovky. Volkswagen se mimo jiné chystá do dodávky integrovat i velký dotykový displej, který by promítal jak trasu cesty, tak relevantní údaje o zákaznících a jejich objednávkách.

I.D._BUZZ_CARGO-Medium-8857

I.D. BUZZ CARGO má uvézt až 800kilogramový náklad

Co se týče výbavy, I.D. BUZZ CARGO má v základu disponovat elektromotorem o výkonu 150 kW s 48kWh baterií, díky čemuž by byl schopen na jedno nabití ujet zhruba 330 kilometrů. Nabídnuta by však měla být i vyšší modelová varianta s dojezdem přibližně 550 kilometrů, a to díky baterii s kapacitou 111 kilowatthodin. Promýšlí se také integrace solárních panelů na střechu vozu, které by baterii měly dobíjet v průběhu jízdy nebo stání, dosazení druhého motoru pro zajištění pohonu na všechna čtyři kola nebo nahrazení klasických zrcátek kamerami.

Stejně jako u konceptu mikrobusu I.D. BUZZ, i tento užitkový vůz má mít jednoduchý interiér, v němž přehledně vyniknou všechny funkční prvky včetně minimalisticky provedené palubovky a snadno složitelných předních sedaček.

07C1EC46-C3DC-4FE6-A7D5-B10DDDEC4AC4

Interiér I.D. BUZZ CARGO má vypadat velmi podobě s vnitřkem mikrobusu I.D. BUZZ

Ač se jedná o poměrně odvážný koncept, Volkswagen s uvedením na trh nehodlá příliš dlouho čekat. Jeho vizí je I.D. BUZZ CARGO nabídnout k prodeji (minimálně přepravním společnostem) v průběhu roku 2021. Cena zatím nebyla stanovena, stejně jako nebyly zmíněny konkrétní trhy, kde se vůz poprvé objeví.

A2EE56D9-F422-41BC-9DE8-469C837DDDC3

Vyjma barvy a o něco delší zadní části jsou oba vozy téměř totožné

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.