Vyměnil zelenou teplákovku za luxusní oblek. Hlavní hrdina seriálu Hra na oliheň se stal ambasadorem Gucci

Filip HouskaFilip Houska

cc-streets-x1

Foto: Noh Juhan/Netflix / CC

Hlavní hrdina seriálu Hra na oliheň se stal ambasadorem Gucci

0Zobrazit komentáře

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první míříme do Jižní Koreje. Nebo spíš Itálie?

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


Hra na Gucci

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Gucci Official (@gucci)

Jihokorejské dílo Hra na oliheň vzalo seriálový svět útokem. Velmi krvavým a nekompromisním. A vedle toho, že zbořilo žebříčky Netflixu, vyzdvihlo i tváře, které v něm hrají. Nejvíce to pocítil asi představitel hlavního hrdiny Seonga Ki-Huna, který (spoiler) se s vraždící mánií laděnou do infantilní atmosféry vypořádal nejlépe ze všech. Právě na něj teď čeká další výzva, která je rozhodně příjemnější než ty, jež na něj čekaly během krvavých her.

Herec Lee Jung-jae se stal oficiálním globálním ambasadorem luxusní italské značky Gucci, což potvrzuje módními pózami v drahých oblecích. Na jedné z nich má dokonce verzi v zelené barvě, což vzdáleně může evokovat typickou teplákovou soupravu, kterou měli jednotliví hráči ve Hře na oliheň. Náležitý je i jeho výraz a samozřejmě celková vizáž – už nevypadá jako obyčejný floutek ze Soulu, nýbrž jako legitimní byznysmen.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Hlavní hrdina ovšem není jediným, kdo částečně v návaznosti na megaúspěch seriálu, jehož druhá řada definitivně přijde, začal spolupracovat s luxusní módní značkou. Jung Ho-yeon, která ztvárnila introvertní hráčku (a později i bližšího Ki-Hunova spojence) Kang Sae-byeok, pro změnu dělá ambasadorku pro francouzský Louis Vuitton. Jihokorejské hvězdy tak evidentně zajímají i lidi v tom nejvyšším módním průmyslu – nejen přes 100 milionů diváckých domácností.


– Bulletin 

? Nový český NFT projekt budí rozpaky: V posledních týdnech se v československé kryptoměnové komunitě objevil nový projekt, který jí chce v první řadě poděkovat přes své jednoduché avatary vyobrazující známé osobnosti. Jde ale opravdu o legitimní věc?

? Posmrtné album Juice WRLD zná termín: Fanoušci se mohou těšit na „nové“ tracky od amerického rappera Juice WRLD, který před třemi lety ve věku 21 let zemřel v souvislosti s předávkováním. Posmrtná deska Fighting Demons vyjde už 10. prosince.

? DJ Khaled bude doručovat kuřecí křidýlka: Slavný DJ Khaled, který spolupracoval snad se všemi „áčkovými“ rappery ve Spojených státech, spouští novou dovážkovou službu. V rámci ní bude napříč 150 lokalitami dovážet… kuřecí křidýlka.

? Remaster dílů GTA zatím není žádná sláva: Očekávané předělané verze kultovní herní série Grand Theft Auto jsou tady, ovšem namísto radosti vzbuzují u mnohých spíše rozpaky. Jde především o grafiku a hratelnost.


– Streaming culture ?

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Back On My Baby Jesus Sh!t Again – DaBaby

Nové EP devětadvacetiletého DaBabyho není nic přelomového, ale pěkně ukazuje, že si tento ambiciózní americký umělec stále drží velkou relevanci, která se naplno projevila před dvěma roky s deskou Baby on Baby. Novinka má chytlavý newschoolový zvuk a také 21 Savage na featu. A vzhledem k tomu, že její stopáž činí jen dvanáct minut, má to celé příjemný spád.

***

Kila Zdarma – Sergei Barracuda

Českému rapu vládne nejspíš Praha a za ní jsou Pardubice spolu s Brnem. Nelze ale zapomínat na Ostravu, ze které pochází Sergei Barracuda. Ten za několik let prošel obrovskou proměnou (zvukovou i vizuální) a snaží se nám servírovat hit za hitem. Nyní s dravým rapperem Hard Ricem vyslal do světa mixtape Kila Zdarma, jehož tracky jsou tvrdé, snadno zapamatovatelné a hlavně založené na spisovné češtině, což se v rapu moc nenosí. Rozhodně doporučuji.


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Curry Flow 9 x Sesame Street

Už 19. listopadu vstoupí do prodeje kreativní řada tenisek značky Curry Brand (spadající pod Under Armour), která si propůjčuje vizuály a nápadité tóny od legendárního dětského pořadu Sezame, otevři se. Dohromady půjde o sedm různorodě laděných bot, přes které chce slavný basketbalista Stephen Curry podpořit komunity v newyorském Harlemu a motivovat děti ke sportu.

curry-brand

Foto: Curry Brand

Kreativní tenisky značky Curry Brand v kolaboraci se Sesame Street


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Repertoár – PSH

Tuto desku sem samozřejmě nedávám náhodně. Předvčerejškem to totiž bylo přesně dvacet let, co jedno z nejzásadnějších českých hiphopových alb vyšlo a změnilo scénu. Není proto lepší čas k poslechu starých PSH než teď. Všechny tracky mají v sobě pořádný kus nostalgie a toho „špinavého“ rapu, který to tady celé zformoval.

 

***

15 – středo/věk

Podcastu od Petra Máry, Martina Vymětala a Jana Dobrovského jsem možná až nezdravě dlouhou dobu odolával, poslední díl mě ale přesvědčil, proč je to vážně dobrý poslech. Tito pánové dokážou přejít od uvolněného tématu, které je nyní představováno filmy a seriály, k hlubším tématům jako hodnota času, úvahy nad meta světem nebo hledání nového jobu. Doporučuji, je tam spousta zajímavých mouder.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Filling Pieces

Existuje spousta značek, které se snaží překlenout onen pomyslný most mezi streetwearem a vysokou módou. A amsterdamský brand Filling Pieces, který vznikl už v roce 2009 a stojí za ním designér Guillaume Philibert, to za mě dělá skvěle. Byť jsem jej dlouho neregistroval a většinou o něm slyšel jen z doslechu, poslední týdny Filling Pieces věnuji vyšší pozornost.

fp_1

Foto: Filling Pieces

Mondo Squash White od značky Filling Pieces

Bavím se (v pozitivním slova smyslu) hlavně nad jeho teniskami. Ty kombinují elegantnější vzhled s prvky pouliční kultury a vypadají dobře jak u slušného oblečení, tak roztrhaných džín. V nabídce Filling Pieces je hned několik modelů, které se liší v barvách a dílčím zpracování. U každého z nich ale uvidíte náznak takzvané pouliční elegance.

Osobně se mi nejvíce líbí varianta pod názvem Mondo Squash White, která kombinuje decentní svršek a zajímavě řešenou podrážku. K dispozici jsou ovšem i trička, tepláky a další doplňky. Se značkou mimo jiné spolupracuje přímo Footshop, který jsme měli coby „exkluzivního hosta“ v minulém vydání CC Streets.


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

Vybrali jsme nejzajímavější pavilony dubajského Expa. Jeden zrcadlí lidské já, další sbírá vodu spolu s elektřinou

dubaj-pavilony15

Foto: Grimshaw/CzechCrunch

Je tu další vydání newsletteru CC Arch

0Zobrazit komentáře

Hledání skutečně kvalitní architektury se může v dnešní době plné uniformních satelitů a monotónních zástaveb brownfieldů zdát jako hledání jehly v kupce sena. A přesto zajímavá architektura plná unikátních myšlenek není mrtvá. Ve světě, ale i u nás vznikají objekty, které dovedou potěšit oko znalé i neznalé. K jejich nalezení stačí jen trocha trpělivosti.

Případně se jen stačí přihlásit k odběru našeho newsletteru CC Arch, ve kterém se prostřednictvím vizuálního výběru ohlížíme za tou nejzajímavější architekturou z domova i ze světa.

Technologický pokrok lidstva, který dělá z budoucnosti současnost. Přesně to od druhé poloviny 19. století pravidelně přinášejí světové výstavy dnes známé jako Expo. Loňský ročník, pořádaný z důvodu pandemie letos, probíhá v Dubaji, kde jednotlivé státy prezentují to nejlepší ze svého know-how v pavilonech s jedinečnou architekturou. Na ty nejlepší z nich se dnes podíváme v naší architektonické mozaice měsíce.

***

Pavilon Singapuru

Singapurské studio WOHA vytvořilo unikátní dóm zasvěcený flóře. Samo studio budovu popsalo jako trojrozměrnou zahradu plnou chodníčků, jež se vinou podél vystaveného rostlinstva. Místo má představovat malý svatostánek klidu, ve kterém se mohou návštěvníci dubajského Expa ukrýt před shonem celé akce.

Základem budovy je trojice kuželů pokrytých od hlavy až k patě rostlinami. Ty se houpou v prostoru a vytvářejí klima, ve kterém se rádi nadechnete. Ostatně WOHA navrhla celý pavilon jako demonstraci možností využití zeleně ke snížení negativního dopadu budov na města v místních klimatických podmínkách.

dubaj-pavilony17

Foto: WOHA

Pavilon již zdálky prozrazuje své zaměření


Pavilon Spojeného království

Báseň vygenerovaná umělou inteligencí jako hlavní motiv stavby, přesně tak přistupovala designérka Es Devlinová k pavilonu Spojeného království. Na jeho fasádě z vrstveného dřeva září slova, která vygenerované básně vyprávějí.

Slova nesou lamely vystupující z kruhové fasády, přičemž jsou zobrazována pomocí LED technologie v angličtině i arabštině. Důvodem, proč se designérka rozhodla pro tuto formu prezentace, je snaha upozornit na stále sílící význam algoritmů a zároveň vyjádřit kulturní rozmanitost Velké Británie.

dubaj-pavilony7

Foto: Expo 2020

Fasády pavilonu s generovanou básní


Pavilon mobility

Pavilon pojmenovaný podle prvního písmene arabské abecedy Alif byl navržen britskými superstars mezi architekty ze společnosti Foster + Partners. Ti mu vtiskli podobu trojlístku, přičemž každý z lístků vycházejících ze základny nese několik poschodí s vystavenými exempláři. Ty se věnují historii mobility, její současné formě a také budoucností.

Budova, která na místě setrvá i po skončení Expa, má podle architektů odrážet i mumraj ve svém okolí. O ten se starají nejen samotní návštěvníci, ale i dění na přilehlé dráze, kde se technologické novinky představují v pohybu.

dubaj-pavilony6

Foto: Foster + Partners

Trojlístek udržitelného pavilonu


Švýcarský pavilon

Studio OOS sídlící ve švýcarském Curychu přivezlo do Dubaje obří zrcadlo, jež odráží rudý koberec stylizovaný do vlajky země, kterou budova reprezentuje. Pomocí zrcadla chtěli architekti přimět návštěvníky přemítat nejen o Švýcarsku, ale i o sobě samých.

Budova má tvar krychle a odraz kuželovitě směřuje až k jejímu vchodu. Po vstupu dovnitř se návštěvník ocitne na mlhou zahalené stezce, která jej dovede až k výhledu na vrcholky horských masivů.

dubaj-pavilony2

Foto: OOS

Švýcarská vlajka v odrazu fasády


Pavilon udržitelnosti

135 metrů široká plocha pokrytá solárními panely zdobí střechu pavilonu udržitelnosti z pera britského architektonického studia Grimshaw. Pavilon nese pojmenování Terra a představuje koncepci plně samostatné budovy, která si je schopna obstarat energii i vodu.

Jedná se o hlavní stálou budovu celé výstavy, jejíž povrch funguje jako kolektor energie ze slunečních paprsků i vody, která se na něm vysráží. Celý objekt byl navíc vyroben z recyklovaných materiálů, což se týká i oceli, ze které je vyrobena většina konstrukce pavilonu.

dubaj-pavilony9

Foto: Grimshaw

Pohled na pavilon s dalšími kolektory v okolí


Nenechte si ujít další poklady světa architektury. Přihlaste se k odběru newsletteru CC Arch, ve kterém se prostřednictvím vizuálního výběru ohlížíme za tou nejzajímavější architekturou z domova i ze světa.