Vyměnil zelenou teplákovku za luxusní oblek. Hlavní hrdina seriálu Hra na oliheň se stal ambasadorem Gucci
Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.
Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první míříme do Jižní Koreje. Nebo spíš Itálie?
Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.
Hra na Gucci
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Jihokorejské dílo Hra na oliheň vzalo seriálový svět útokem. Velmi krvavým a nekompromisním. A vedle toho, že zbořilo žebříčky Netflixu, vyzdvihlo i tváře, které v něm hrají. Nejvíce to pocítil asi představitel hlavního hrdiny Seonga Ki-Huna, který (spoiler) se s vraždící mánií laděnou do infantilní atmosféry vypořádal nejlépe ze všech. Právě na něj teď čeká další výzva, která je rozhodně příjemnější než ty, jež na něj čekaly během krvavých her.
Herec Lee Jung-jae se stal oficiálním globálním ambasadorem luxusní italské značky Gucci, což potvrzuje módními pózami v drahých oblecích. Na jedné z nich má dokonce verzi v zelené barvě, což vzdáleně může evokovat typickou teplákovou soupravu, kterou měli jednotliví hráči ve Hře na oliheň. Náležitý je i jeho výraz a samozřejmě celková vizáž – už nevypadá jako obyčejný floutek ze Soulu, nýbrž jako legitimní byznysmen.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsHlavní hrdina ovšem není jediným, kdo částečně v návaznosti na megaúspěch seriálu, jehož druhá řada definitivně přijde, začal spolupracovat s luxusní módní značkou. Jung Ho-yeon, která ztvárnila introvertní hráčku (a později i bližšího Ki-Hunova spojence) Kang Sae-byeok, pro změnu dělá ambasadorku pro francouzský Louis Vuitton. Jihokorejské hvězdy tak evidentně zajímají i lidi v tom nejvyšším módním průmyslu – nejen přes 100 milionů diváckých domácností.
– Bulletin ⚡
? Nový český NFT projekt budí rozpaky: V posledních týdnech se v československé kryptoměnové komunitě objevil nový projekt, který jí chce v první řadě poděkovat přes své jednoduché avatary vyobrazující známé osobnosti. Jde ale opravdu o legitimní věc?
? Posmrtné album Juice WRLD zná termín: Fanoušci se mohou těšit na „nové“ tracky od amerického rappera Juice WRLD, který před třemi lety ve věku 21 let zemřel v souvislosti s předávkováním. Posmrtná deska Fighting Demons vyjde už 10. prosince.
? DJ Khaled bude doručovat kuřecí křidýlka: Slavný DJ Khaled, který spolupracoval snad se všemi „áčkovými“ rappery ve Spojených státech, spouští novou dovážkovou službu. V rámci ní bude napříč 150 lokalitami dovážet… kuřecí křidýlka.
? Remaster dílů GTA zatím není žádná sláva: Očekávané předělané verze kultovní herní série Grand Theft Auto jsou tady, ovšem namísto radosti vzbuzují u mnohých spíše rozpaky. Jde především o grafiku a hratelnost.
– Streaming culture ?
Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.
***
Back On My Baby Jesus Sh!t Again – DaBaby
Nové EP devětadvacetiletého DaBabyho není nic přelomového, ale pěkně ukazuje, že si tento ambiciózní americký umělec stále drží velkou relevanci, která se naplno projevila před dvěma roky s deskou Baby on Baby. Novinka má chytlavý newschoolový zvuk a také 21 Savage na featu. A vzhledem k tomu, že její stopáž činí jen dvanáct minut, má to celé příjemný spád.
***
Kila Zdarma – Sergei Barracuda
Českému rapu vládne nejspíš Praha a za ní jsou Pardubice spolu s Brnem. Nelze ale zapomínat na Ostravu, ze které pochází Sergei Barracuda. Ten za několik let prošel obrovskou proměnou (zvukovou i vizuální) a snaží se nám servírovat hit za hitem. Nyní s dravým rapperem Hard Ricem vyslal do světa mixtape Kila Zdarma, jehož tracky jsou tvrdé, snadno zapamatovatelné a hlavně založené na spisovné češtině, což se v rapu moc nenosí. Rozhodně doporučuji.
– Sneakers window ?
Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.
***
Curry Flow 9 x Sesame Street
Už 19. listopadu vstoupí do prodeje kreativní řada tenisek značky Curry Brand (spadající pod Under Armour), která si propůjčuje vizuály a nápadité tóny od legendárního dětského pořadu Sezame, otevři se. Dohromady půjde o sedm různorodě laděných bot, přes které chce slavný basketbalista Stephen Curry podpořit komunity v newyorském Harlemu a motivovat děti ke sportu.
– Cestou tramvají ?
Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.
***
Repertoár – PSH
Tuto desku sem samozřejmě nedávám náhodně. Předvčerejškem to totiž bylo přesně dvacet let, co jedno z nejzásadnějších českých hiphopových alb vyšlo a změnilo scénu. Není proto lepší čas k poslechu starých PSH než teď. Všechny tracky mají v sobě pořádný kus nostalgie a toho „špinavého“ rapu, který to tady celé zformoval.
***
15 – středo/věk
Podcastu od Petra Máry, Martina Vymětala a Jana Dobrovského jsem možná až nezdravě dlouhou dobu odolával, poslední díl mě ale přesvědčil, proč je to vážně dobrý poslech. Tito pánové dokážou přejít od uvolněného tématu, které je nyní představováno filmy a seriály, k hlubším tématům jako hodnota času, úvahy nad meta světem nebo hledání nového jobu. Doporučuji, je tam spousta zajímavých mouder.
– My fashion story ?
Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.
***
Filling Pieces
Existuje spousta značek, které se snaží překlenout onen pomyslný most mezi streetwearem a vysokou módou. A amsterdamský brand Filling Pieces, který vznikl už v roce 2009 a stojí za ním designér Guillaume Philibert, to za mě dělá skvěle. Byť jsem jej dlouho neregistroval a většinou o něm slyšel jen z doslechu, poslední týdny Filling Pieces věnuji vyšší pozornost.
Bavím se (v pozitivním slova smyslu) hlavně nad jeho teniskami. Ty kombinují elegantnější vzhled s prvky pouliční kultury a vypadají dobře jak u slušného oblečení, tak roztrhaných džín. V nabídce Filling Pieces je hned několik modelů, které se liší v barvách a dílčím zpracování. U každého z nich ale uvidíte náznak takzvané pouliční elegance.
Osobně se mi nejvíce líbí varianta pod názvem Mondo Squash White, která kombinuje decentní svršek a zajímavě řešenou podrážku. K dispozici jsou ovšem i trička, tepláky a další doplňky. Se značkou mimo jiné spolupracuje přímo Footshop, který jsme měli coby „exkluzivního hosta“ v minulém vydání CC Streets.
Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!