Vyzkoušeli jsme nové výdejní boxy Rohlíku. V Evropě patří k unikátům a nákup si v něm můžete vyzvednout do hodiny
Počet balíčků a nákupů, které nakupující dělají online, neustále roste, což pro obchodníky a logistické společnosti znamená o to větší nápor na dopravu a správnou organizaci zásilek. Stále populárnější se přitom stávají výdejní boxy, které provozuje například Alza nebo Mall, v poslední době je představila Zásilkovna i internetová lékárna Pilulka a firma Balíkobot je chce všechny v Česku propojit.
Pozadu přitom nezůstává ani největší tuzemský online supermarket Rohlik.cz, který své výdejní boxy poprvé představil již před dvěma lety. Tehdy své Rohlik Pointy začal umísťovat zejména do kancelářských budov, kde je mohli využívat zaměstnanci firem, a aktuálně jich má rozmístěných přes tři desítky. O rok později jich několik rozmístil také do obchodních center jako Westfield Chodov nebo Centrum Černý Most.
Teď online prodejce potravin, který založil Tomáš Čupr, přichází s další novinkou. V listopadu začal svoje výdejní boxy umísťovat také do vnějších prostor, jak jsme zvyklí u jiných e-shopů. První lokací bylo pražské metro Střížkov (Prosek Park), tento týden pak Garden Towers na Žižkově a čerpací stanice Mol v Krči. Letos by se měla další lokalita otevřít ještě na Praze 6.
Do roka by jich mělo stát v ulicích přibližně sto, přičemž Rohlík při umísťovaní outdoorových výdejních boxů cílí zatím na Prahu a časem pravděpodobně přidá Brno. V moravské metropoli aktuálně rozmisťuje zmíněné indoorové varianty, jedna se nachází v ZET Office.
Při posuzování lokalit v Rohlíku vyhodnocují několik faktorů. Jednak na rychlost dovozu s ohledem na vzdálenost od svých skladů, dále na potenciál zákazníků v lokalitě, poptávku stávajících zákazníků či blízkost bytových komplexů a kanceláří.
„Cílem je vytvořit superrychlou unikátní službu. Do našich Pointů doručujeme plný sortiment již do šedesáti minut od objednání,“ popisuje Ladislav Janckulík, projektový manažer strategických projektů. Rohlík zákazníkům nabízí možnost nechat si doručit nákup už od výše 100 korun (při donášce nákupu domů je to od 500 korun) s tím, že doprava je vždy zdarma.