Z českého UPC se stane Vodafone. Vznikne velký hráč, který v jednom balíčku spojí internet, televizi a mobilní služby

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

vodafone-stodulky

Prodejna Vodafone v pražských Stodůlkách

0Zobrazit komentáře

V České republice začíná vznikat nový velký hráč na poli mobilních služeb, pevného internetu a kabelové televize. Tuzemský operátor Vodafone se v rámci obří transakce své britské matky ve výši 18,4 miliardy eur, což je v přepočtu zhruba 472 miliard korun, spojuje s kabelovou sítí UPC. Ta se postupně přejmenuje na Vodafone.

Spojením Vodafonu a UPC Česká republika vznikne společnost s 1,5 milionu domácností v dosahu sítě UPC a 3,9 milionu zákazníků Vodafonu. Jde o výsledek velké akvizice britské telekomunikační skupiny Vodafone Group, která za zmíněné stovky miliard korun koupila aktivity společnosti Liberty Global v Německu, Maďarsku, Rumunsku a České republice.

V polovině července pak dala celému obchodu zelenou Evropská komise a Vodafone tak od 1. srpna zahájil proces sloučení. Výsledkem bude největší tuzemský poskytovatel připojení k sítím nové generace a služeb placené kabelové televize, které nabízelo právě UPC. Vodafone tak bude nově moci svým zákazníkům nabídnout mobilní, pevné i televizní služby.

petr-dvorak-vodafone

Foto: Vodafone

Petr Dvořák, generální ředitel Vodafone Czech Republic

„Toto spojení posílí pozici Vodafonu nejen jako předního poskytovatele telekomunikací a zábavy, ale i jako strategického investora a významného zaměstnavatele v České republice,“ říká Petr Dvořák, generální ředitel společnosti Vodafone Czech Republic, který ve své funkci i nadále setrvá. Do pozice viceprezidenta firmy nově nastoupí Petr Procházka, který působil přes 10 let jako finanční ředitel v UPC.

Na sítě nově generace UPC, které chce Vodafone dál rozvíjet, bylo napojeno 1,5 milionu domácností. Z toho přes půl milionu lidí využívalo vysokorychlostní pevný internet, 539 tisíc zákazníků kabelovou televizi a 200 tisíc uživatelů pevnou telefonní linku. Nově vše přechází pod křídla českého Vodafonu.

alzabeauty

Přečtěte si takéAlza rozšiřuje svůj byznys s parfémy. V showroomu v pražských Holešovicích otevřela první vlastní parfumeriiAlza rozšiřuje svůj byznys s parfémy. V showroomu v pražských Holešovicích otevřela první vlastní parfumerii

Veškeré produkty budou postupně přecházet pod jednu značku a UPC u nás nakonec zanikne, avšak přímé a okamžité změny prozatím propojování Vodafonu s UPC pro zákazníky ani jedné z firem neznamená. Vodafone nicméně plánuje již brzy nabídnout tzv. konvergované balíčky, ve kterých bude kombinovat mobilní služby, pevný internet a kabelovou televizi, aby využil všech synergií z obou firem.

petr-prochazka-upc-vodafone

Foto: Vodafone

Nový viceprezident Vodafonu Petr Procházka z UPC

„Jsem přesvědčený, že spojení Vodafonu a UPC představuje velký krok směrem ke gigabitové společnosti, budou z něj profitovat zákazníci napříč Českou republikou,“ uvádí Martin Miller, odcházející generální ředitel společnosti UPC Česká republika.

Současní zákazníci UPC budou moci začít využívat také prodejny Vodafonu a postupně se pod jednu střechu sjednotí také veškerá obsluha služeb. Například firemní zákazníci, kteří dosud využívali služby od Vodafonu i UPC zvlášť, nově získají jednu smlouvu s jedním obchodním zástupcem. Změny budou ale probíhat postupně v následujících měsících.