Byl před krachem, teď ušil boty pro světového zápasníka. Kultovní Botas se spojil s Jiřím Procházkou
Úspěšný český zápasník má už podruhé čest s bratry Staňkovými. Před důležitým zápasem obuje kultovní botasky, akorát vyrobené v jeho stylu.
Za měsíc Jiří Procházka znovu vkročí do klece, aby se utkal s jedním z nejtvrdších chlápků ve své divizi a udělal veledůležitý krok na cestě za titulem šampiona UFC. Budou u toho s ním jak miliony fanoušků, tak tradiční česká značka Botas, která po loňském převzetí zlínskou obuvnickou firmou Vasky vstala z popela a začíná být čím dál více na očích. Potvrzují to i nové tenisky, které pro českého bojovníka navrhla. A ti, kteří si je z limitované nabídky stihnou koupit, dostanou zároveň šanci se s Procházkou setkat.
Jiří Procházka se už s bratry Staňkovými, kteří Vasky a Botas vedou, jednou spojil. Před pár lety pro něj právě Vasky, které založil a kterým šéfuje starší Václav, vyrobily tenisky, jež si bývalý šampion polotěžké váhy prestižní zápasnické organizace UFC oblíbil i proto, že pocházejí z Česka.
„Jiří má zkrátka rád české tradice a české značky, proto to pro něj dává smysl,“ říká pro CzechCrunch jeho manažer Matěj Kretík. Teď je tady něco podobného, byť se nejedná o přímou spolupráci s Vaskami, ale s kultovní značkou Botas.
Tu známá obuvnická firma ze Zlína loni vytáhla z likvidační propasti, když ji koupila a prakticky ji znovu vybudovala. Do jejího čela poté usedl Vít Staněk, pod jehož vedením se z Botasu stal zdravý, ziskový podnik, který letos dosáhne tržeb okolo šedesáti milionů korun. A také to umí velmi dobře s marketingem.
Český internet asi nezapomene na „kauzu“, kterou Botas letos v květnu rozjel s Footshopem, známým streetwearovým obchodem. Zatímco si běžná veřejnost myslela, že se obě značky kvůli svému pohledu na teniskový byznys nemají rády, ony naopak pod pokličkou připravovaly originální kolekci bot, kterou nadále rozvíjejí. A před nedávnem ji rozšířily o šestici nových barev a materiálů.
Jistý cit pro tajnůstkářství se v marketingovém týmu Botasu projevil i nyní, když ve středu začal lákat na nové tenisky ve spolupráci právě s nejúspěšnějším Čechem v UFC. Byly ovšem zamazané, takže nikdo nevěděl, o co se jedná. CzechCrunch se k nim ovšem přednostně dostal – a jako první odhaluje podobu bot, které mimo jiné odráží Procházkův přístup k životu i kariéře.