Zápasník Jiří Procházka se spojil s Botasem. Nové tenisky odráží jeho život a slouží i jako vstupenka
Úspěšný český zápasník má už podruhé čest s bratry Staňkovými. Před důležitým zápasem obuje kultovní botasky, akorát vyrobené v jeho stylu.
Za měsíc Jiří Procházka znovu vkročí do klece, aby se utkal s jedním z nejtvrdších chlápků ve své divizi a udělal veledůležitý krok na cestě za titulem šampiona UFC. Budou u toho s ním jak miliony fanoušků, tak tradiční česká značka Botas, která po loňském převzetí zlínskou obuvnickou firmou Vasky vstala z popela a začíná být čím dál více na očích. Potvrzují to i nové tenisky, které pro českého bojovníka navrhla. A ti, kteří si je z limitované nabídky stihnou koupit, dostanou zároveň šanci se s Procházkou setkat.
Jiří Procházka se už s bratry Staňkovými, kteří Vasky a Botas vedou, jednou spojil. Před pár lety pro něj právě Vasky, které založil a kterým šéfuje starší Václav, vyrobily tenisky, jež si bývalý šampion polotěžké váhy prestižní zápasnické organizace UFC oblíbil i proto, že pocházejí z Česka.
„Jiří má zkrátka rád české tradice a české značky, proto to pro něj dává smysl,“ říká pro CzechCrunch jeho manažer Matěj Kretík. Teď je tady něco podobného, byť se nejedná o přímou spolupráci s Vaskami, ale s kultovní značkou Botas.
Tu známá obuvnická firma ze Zlína loni vytáhla z likvidační propasti, když ji koupila a prakticky ji znovu vybudovala. Do jejího čela poté usedl Vít Staněk, pod jehož vedením se z Botasu stal zdravý, ziskový podnik, který letos dosáhne tržeb okolo šedesáti milionů korun. A také to umí velmi dobře s marketingem.
Český internet asi nezapomene na „kauzu“, kterou Botas letos v květnu rozjel s Footshopem, známým streetwearovým obchodem. Zatímco si běžná veřejnost myslela, že se obě značky kvůli svému pohledu na teniskový byznys nemají rády, ony naopak pod pokličkou připravovaly originální kolekci bot, kterou nadále rozvíjejí. A před nedávnem ji rozšířily o šestici nových barev a materiálů.
Jistý cit pro tajnůstkářství se v marketingovém týmu Botasu projevil i nyní, když ve středu začal lákat na nové tenisky ve spolupráci právě s nejúspěšnějším Čechem v UFC. Byly ovšem zamazané, takže nikdo nevěděl, o co se jedná. CzechCrunch se k nim ovšem přednostně dostal – a jako první odhaluje podobu bot, které mimo jiné odráží Procházkův přístup k životu i kariéře.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs„Je nám ctí, že Jiří bude kráčet na své cestě za vítězstvím právě v našich českých botaskách a že si nyní i jeho fanoušci mohou obout ty stejné. Reprezentuje Česko na světové úrovni, Botas se o to stejné pokusí v následujících letech,“ zmiňuje šéf Botasu Vít Staněk.
V minimalistickém bílém modelu tenisek hrají prim černé linie, které mají vyjadřovat Procházkovo logo ve tvaru dvojité střechy, kdy první střecha představuje odhodlání a směr, zatímco druhá střecha znázorňuje víru a mistrovství. Silnou symbolikou jsou i kruhy.
Ty jsou podle rodáka z jihomoravských Hostěradic nejdokonalejším tvarem znázorňujícím přítomný okamžik a středobodem jeho filozofie, z velké části ovlivněné kulturou samurajů. Na teniskách se objevují pětkrát, a to podle inspirace jeho oblíbenou Knihou pěti kruhů od Mijamota Musašiho. Proto je na siluetě přesně pět kroužků na tkaničky a pět dírek na špičce.
Design, na kterém spolupracoval i někdejší návrhář Vasek Martin Brna alias Unbroken Addiction, je zároveň poměrně univerzální, takže se tenisky budou dát sladit s různými outfity. Což je dobrá zpráva pro zákazníky, ke kterým se model také dostane.
Tenisky za cenu 3 499 korun vychází ve velmi limitovaném objemu dvou set kusů dnes v sedm večer na oficiálním webu Botasu a na Procházkově e-shopu s tím, že dodání je garantováno do Vánoc. Další drop bude dostupný v příštím roce.
„Je mi velkou ctí, že toto spojení klaplo. První boty mi Vasky dělaly zakázkově po prvním zápase, když jsem vyhrál titul mistra UFC. Design byl velmi podobný, jen doplněn o zlatou. Tenhle model je ale plný protikladů: černá a bílá. Jsou naše, jsou české. I z toho mám obrovskou radost,“ říká ke kolekci Procházka.
Aktuální vydání v sobě skrývá i „vstupenku“, která lidi dostane přímo k Procházkovi. Po skončení očekávaného zápasu s americkým bijcem Jamahalem Hillem, který 18. ledna proběhne v kalifornském Los Angeles, se totiž chystá speciální setkání, na něž se dostanou právě ti, kdo tenisky vlastní. Bližší detaily budou teprve odhaleny.
„Spolupráce s Jiřím Procházkou je takovou třešničkou na dortu na naší letošní cestě,“ říká Staněk pro CzechCrunch. „Mimo to jsme spustili nový web, otevřeli první prodejnu na pražské Krakovské ulici a rozšířili kolekci s Footshopem. Na příští rok chystáme větší expanzi, také připravujeme barefootovou verzi botasek. A můžeme naznačit, že chystáme další spolupráce s velkými tuzemskými brandy,“ dodává.