Zásilkovna poprvé utržila za čtvrtletí přes miliardu korun. Výdejní boxy postaví ve stovkách malých obcí

Peter BrejčákPeter Brejčák

kijonkova-zasilkovna-krabice-regular

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a ředitelka skupiny Packeta

0Zobrazit komentáře

Zásilky prostě jedou. Tuzemská logisticko-technologická skupina Packeta, do níž spadá i Zásilkovna, během prvních tří měsíců letošního roku zaznamenala obrat ve výši 1,09 miliardy korun. Ve své jedenáctileté historii tak poprvé během jediného kvartálu překonala miliardovou hranici.

V loňském roce, který zakladatelka Zásilkovny a ředitelka Packeta Group Simona Kijonková označila jako nejtěžší za dobu působení na trhu, firma utržila téměř 2,5 miliardy korun a výsledky za první letošní čtvrtletí dokazují, že v rychlém růstu pokračuje i nadále. Letos skupina cílí na 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek.

Za první kvartál roku Packeta v obratu meziročně vyrostla o 163 procent a přepravila 16,9 milionu zásilek, což je růst o 158 procent. Zvyšoval se počet jejích výdejních míst, jejichž počet vzrostl o téměř tisíc na více než 6 800, z čehož se 4 650 nachází v Česku. Do konce roku by jich mělo být 9 tisíc, respektive 5 tisíc v tuzemsku.

zasilovna-zbox2-min

Foto: Zásilkovna

Výdejní místo Z-Box od Zásilkovny

„K rekordním výsledkům Packety výrazně přispěly všechny trhy, na kterých skupina působí. Rostli jsme v Německu, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a samozřejmě i na Slovensku. Na růstu se výrazně podílel také segment zasílání zásilek mezi fyzickými osobami a spuštění Z-Boxů,“ popisuje Kijonková, která zároveň v lednu po sedmi letech oznámila ukončení spolupráce s Českou poštou.

Zmiňované vlastní výdejní boxy Zásilkovna představila v loňském září, ke konci května jich bude po České republice a na Slovensku nainstalováno už přes 500 s tím, že je čeká ještě další rychlé rozšiřování, a to na všech trzích, kde skupina působí. Do konce roku by jich tak měly být tisíce, v tuzemsku například také v menších obcích. Stavět je začala také u prodejen Lidl.

„V současné době máme podepsaných několik stovek smluv na další instalace Z-Boxů. Podařilo se nám dohodnout s již s více než 50 procenty malých a středně velkých obcí do tisíce obyvatel, míříme ale také do areálů rezidenčních projektů, obchodních center, do výrobních závodů, nemocnic, sítí čerpacích stanic nebo škol,“ doplňuje Kijonková.

Tím se ovšem Zásilkovna a její mateřská skupina Packeta nezastavuje. Aktuálně působí v osmi zemích, celkem do 33 zemí zásilky doručuje a v oblasti pronikání na nové trhy se zaměří na Blízký východ, kde aktuálně doručuje do Spojených arabských emirátů a do konce roku plánuje spustit služby v dalších osmi zemích tohoto regionu.

„V současné době připravujeme pro naše zákazníky několik dalších nových projektů v rámci systému doručení, ale i v rámci virtuálních služeb v e-commerce. Pracujeme také na zajímavé zahraniční akvizici. Vše bychom chtěli představit do konce června,“ říká Kijonková a pochvaluje si také výsledky služby Mezi námi pro přepravu zásilek mezi fyzickými osobami – počet stažení aplikace překonal 1,5 milionu.