Zásilkovna poprvé utržila za čtvrtletí přes miliardu korun. Výdejní boxy postaví ve stovkách malých obcí

Peter BrejčákPeter Brejčák

kijonkova-zasilkovna-krabice-regular

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny a ředitelka skupiny Packeta

0Zobrazit komentáře

Zásilky prostě jedou. Tuzemská logisticko-technologická skupina Packeta, do níž spadá i Zásilkovna, během prvních tří měsíců letošního roku zaznamenala obrat ve výši 1,09 miliardy korun. Ve své jedenáctileté historii tak poprvé během jediného kvartálu překonala miliardovou hranici.

V loňském roce, který zakladatelka Zásilkovny a ředitelka Packeta Group Simona Kijonková označila jako nejtěžší za dobu působení na trhu, firma utržila téměř 2,5 miliardy korun a výsledky za první letošní čtvrtletí dokazují, že v rychlém růstu pokračuje i nadále. Letos skupina cílí na 5,2 miliardy korun a 70 milionů přepravených zásilek.

Za první kvartál roku Packeta v obratu meziročně vyrostla o 163 procent a přepravila 16,9 milionu zásilek, což je růst o 158 procent. Zvyšoval se počet jejích výdejních míst, jejichž počet vzrostl o téměř tisíc na více než 6 800, z čehož se 4 650 nachází v Česku. Do konce roku by jich mělo být 9 tisíc, respektive 5 tisíc v tuzemsku.

zasilovna-zbox2-min

Foto: Zásilkovna

Výdejní místo Z-Box od Zásilkovny

„K rekordním výsledkům Packety výrazně přispěly všechny trhy, na kterých skupina působí. Rostli jsme v Německu, Maďarsku, Polsku, Rumunsku a samozřejmě i na Slovensku. Na růstu se výrazně podílel také segment zasílání zásilek mezi fyzickými osobami a spuštění Z-Boxů,“ popisuje Kijonková, která zároveň v lednu po sedmi letech oznámila ukončení spolupráce s Českou poštou.

Zmiňované vlastní výdejní boxy Zásilkovna představila v loňském září, ke konci května jich bude po České republice a na Slovensku nainstalováno už přes 500 s tím, že je čeká ještě další rychlé rozšiřování, a to na všech trzích, kde skupina působí. Do konce roku by jich tak měly být tisíce, v tuzemsku například také v menších obcích. Stavět je začala také u prodejen Lidl.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„V současné době máme podepsaných několik stovek smluv na další instalace Z-Boxů. Podařilo se nám dohodnout s již s více než 50 procenty malých a středně velkých obcí do tisíce obyvatel, míříme ale také do areálů rezidenčních projektů, obchodních center, do výrobních závodů, nemocnic, sítí čerpacích stanic nebo škol,“ doplňuje Kijonková.

Tím se ovšem Zásilkovna a její mateřská skupina Packeta nezastavuje. Aktuálně působí v osmi zemích, celkem do 33 zemí zásilky doručuje a v oblasti pronikání na nové trhy se zaměří na Blízký východ, kde aktuálně doručuje do Spojených arabských emirátů a do konce roku plánuje spustit služby v dalších osmi zemích tohoto regionu.

„V současné době připravujeme pro naše zákazníky několik dalších nových projektů v rámci systému doručení, ale i v rámci virtuálních služeb v e-commerce. Pracujeme také na zajímavé zahraniční akvizici. Vše bychom chtěli představit do konce června,“ říká Kijonková a pochvaluje si také výsledky služby Mezi námi pro přepravu zásilek mezi fyzickými osobami – počet stažení aplikace překonal 1,5 milionu.

CoolPeople v Česku spouští kariérní portál s prvky sociální sítě CoolJobs Social. IT odborníkům nabídne práci na míru

Petra FritschPetra Fritsch

coolpeople

Foto: CoolPeople

CoolPeople v Česku spouští kariérní portál CoolJobs Social

Pokud pracujete v oblasti informačních technologií a čas od času se porozhlížíte po nových pracovních možnostech, jste možná často bombardováni ze všech stran IT recruitery a firmami, které se snaží vaší pracovní kapacitu ulovit. Známý neduh pracovního trhu, zejména v IT, se rozhodla řešit společnost CoolPeople, která je největším nezávislým poskytovatelem IT kapacit a souvisejících služeb.

Pro vyřešení problémů s řadou nerelevantních nabídek ze strany kandidátů a také kvůli lepšímu cílení ze strany firem hledajících nové talenty spouští CoolPeople novou generaci svého pracovního portálu CoolJobs Social. Ten sází na prvky známé ze sociálních sítí, a tak bude nabídky práce pro IT odborníky kandidátům servírovat v rámci hlavního feedu, a to na míru dle jejich zkušeností a preferencí.

„Reagujeme na zpětnou vazbu od kandidátů, které už nebaví dostávat desítky nerelevantních nabídek přes ostatní komunikační platformy,“ vysvětluje Milan Čálek, majitel CoolPeople. Pro kandidáty z oblasti IT, na které firma cílí, zajišťuje plný servis a nová verze pracovního portálu bude dalším dílkem v nabídce.

Algoritmus nových CoolJobs vybírá uživateli rovnou relevantní nabídky a také odborný obsah v podobě článků z oblasti informačních technologií. Kandidát má také možnost kdykoliv komunikovat s recruiterem pomocí interních zpráv, což je běžně známá praxe třeba z LinkedInu.

Zprávy mohou být pro některé uživatele pohodlnější než telefonní hovory nebo e-maily, u kterých se očekává delší reakční doba. U každé vlastní reakce na nabídku práce pak může kandidát přímo v profilu vidět stav výběrového řízení a povolit si také notifikace, které ho okamžitě upozorní na jeho změnu.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Podle Viléma Tericha, marketingového ředitele CoolPeople, přitom velmi záleží také na prezentaci nabídek. „Samotný soupis požadavků nefunguje, musíte pro to udělat více – reklama, nové formáty, relevantní cílení. IT odborníci často mění projekty, nezůstávají několik let na jednom místě, a tak mohou využít právě tuto možnost, jak najít lepší příležitost.“

CoolPeople se aktuálně už druhým rokem aktivně zaměřují na takzvaný inbound sourcing, tedy pasivní sourcing kandidátů pro IT projekty jejich stálých klientů. Kandidáty chtějí v rámci CoolJobs oslovovat především pomocí kvalitní prezentace pozic a firmám naopak poskytnout veškerý servis prostřednictvím zpracování reakcí kandidátů, kteří o konkrétní nabízený projekt projevili zájem.

Tato strategie jim už v minulosti umožnila cílit na vhodné kandidáty a méně je obtěžovat přes telefon, e-mail či přes další komunikační kanály. Podle slov majitele CoolPeople naopak jejich recruiteři získali více času věnovat se kandidátům, kteří se „předkvalifikovali“ tím, že se sami na zevrubně popsanou pozici přihlásili.

CoolJobs Social nebude žádnou uzavřenou komunitou pro vybrané firmy či kandidáty, ale naopak prohledávat nabídky a reagovat na ně může kdokoliv. Až po registraci se nicméně odemknou určité nadstavbové funkce. Jako kandidát na platformě CoolJobs Social můžete najít široké spektrum nabídek napříč všemi IT obory ve větších a zavedených firmách na trhu.

Příští rok budeme cestou CoolJobs Social realizovat více než polovinu našich projektů.

„Zaměřujeme se na velké korporace, případně velmi úspěšné středně velké společnosti, lídry ve svém oboru, kde máme za více než patnáct let naší činnosti vybudovaný vzájemně fungující profesionální vztah, který má často exkluzivní charakter,“ popisuje blíže zaměření portálu Čálek.

„Nové CoolJobs Social jsou dalším milníkem v naší snaze posunout IT recruitment z režimu ‚hromadný hon na kandidáty‘ do režimu nikoho neobtěžující svobodné volby zajímavého projektu, tedy z kvantity do kvality ve všech směrech. Odhadujeme, že příští rok budeme touto cestou realizovat více než polovinu našich projektů,“ pokračuje Čálek ve výčtu předností nového řešení.

Rok 2020 byl pro CoolPeople, stejně jako pro spoustu dalších agentur, velkým testem životaschopnosti, se kterým si ale pražská firma poradila. „Po velmi slibném prvním kvartálu roku 2020, který byl pro nás rekordní, se doslova ze dne na den vše změnilo. Stejně jako ostatní společnosti na trhu se i nás dotknul výrazný pokles zakázek,“ popisuje Čálek.

milan-calek

Přečtěte si takéChtěl prodávat, až bude na miliardě. Teď je CoolPeople Milana Čálka ještě větší, ale vývojáře pro další firmy hledá dálChtěl prodávat, až bude na miliardě. Teď je CoolPeople Milana Čálka ještě větší, ale vývojáře pro další firmy hledá dál

„Naštěstí se po druhém kvartálu vše začalo pomalu vracet do původních kolejí a čtvrtý kvartál byl pro nás opět rekordní, jak z hlediska počtu nových zakázek, tak i nových nástupů na projekty,“ doplňuje. Zároveň jedním dechem dodává, že první kvartál letošního roku začal nejlépe, jak mohl, a ztracené loňské tržby, které byly očekávány, se již CoolPeople vrátily.

klara-polednikova-1-5

Přečtěte si takéStala se mistryní, překonala rakovinu a učí ženy boxovat pro radostV nouzi utíkej, ví od trenéra. Stala se mistryní, porazila rakovinu a ženy učí boxovat pro radost

Společnost CoolPeople je dlouhodobě jedním z lídrů externích poskytovatelů pracovní síly na trhu informačních technologií. Nedávno oslavila již šestnácté narozeniny. V roce 2019 dosáhla obratu jedné miliardy a v již zmíněném loňském roce se jí podařilo i přes pandemický režim vyrůst o 20 procent. Konsolidovaný obrat tím pádem činil 1,2 miliardy korun.

Partnerem článku a celého CzechCrunche je společnost CoolPeople. V rámci CzechCrunch Premium spolupracujeme s vybranými partnery, se kterými připravujeme obsah na míru. Více najdete zde.