Spotify spouští podrobné cílení reklam, které se v reálném čase přizpůsobí uživatelům

spotify_hh
0Zobrazit komentáře

Hudební streaming startup Spotify, který v tomto roce nabral další investici ve výši 1 miliardy dolarů od několika investičních skupin, a který nedávno odhalil, že má již přes 100 milionů aktivních uživatelů, s třetinou platících, se chystá ještě více zpřehlednit způsob zadávání reklam pro své inzerenty a tím i potencionálně zvýšit své příjmy z reklamy jako takové.

Spotify je totiž v základu zdarma, uživatelé si pouze čas od času musejí vyslechnout během poslouchání hudby reklamní blok. Ten by měl být prostřednictvím nového systému zaměřený na maximálně přesné zacílení, které nově otevře možnosti cílení dle věku, pohlaví, poslouchaných žánrů, doby dne nebo podle vybraných playlistů.

compressify

Přečtěte si takéDíky tomuto nástroji je možné snížit velikost videa až o 60 % se zachováním kvalityDíky tomuto nástroji je možné snížit velikost videa až o 60 % se zachováním kvality

Inzerent si tak nově bude moci vybrat, že chce například cílit na muže mezi 25 až 30 lety, kteří během 16 a 19 hodiny odjíždějí z práce a poslouchají house. Na technologii Spotify podle serveru WSJ pracovalo se společnostmi AppNexus, Rubicon Project a The Trade Desk. Výhodou nových reklam bude zároveň možnost úpravy schémat zacílení v reálném čase.

spotify_1

Inzerenti tak budou mít možnost přesněji zasáhnout až 70 milionů neplatících uživatelů. Spotify v minulém roce na příjmech z reklamy vydělalo 215 milionů dolarů, respektive 5,2 miliardy korun – přitom ale stále bojovalo se skoro stejně vysokou ztrátou, ve výši 190 milionů dolarů.

Americký operátor Verizon kupuje skomírající Yahoo za více než 4,8 miliard dolarů!

marissa
0Zobrazit komentáře

Již několikrát jsme informovali o tom, že jsou jeden z kdysi nejpopulárnějších vyhledávačů a celá skupina webových projektů pod značkou Yahoo, potencionálně k prodeji. Dnes se tato zásadní informace potvrdila a hned několik zdrojů informovalo o tom, že bylo Yahoo odprodáno v aukci americké společnosti Verizon za 4,8 miliard dolarů, tedy přes 118 miliard korun.

Ta kromě jiného vlastní i další vyhledávač, AOL, který si Yahoo pořídilo v minulém roce za takřka 4,4 miliardy dolarů a který je vlastníkem oblíbeného zpravodajského serveru TechCrunch nebo databáze CrunchBase. Na celé záležitosti se interně vedení Yahoo dohodlo prý již během pátečního dne, s tím, že oficiálně proběhne oznámení během dneška. Nyní musí celá transakce projít ještě regulatorními orgány, kde bude schválena.

dotcom

Přečtěte si takéKontroverzní server na sdílení dat Megaupload se vrací. A s ním i celá databáze uživatelůKontroverzní server na sdílení dat Megaupload se vrací. A s ním i celá databáze uživatelů

Jaké to bude mít pro upadající skupinu, kterou až do teďvedla Marissa Mayer, je otázkou. Pro ni samotnou by měla akvizice znamenat zisk minimálně 3 ročních platů a akcie, tedy celkově přes 37 milionů dolarů, respektive 910 milionů korun.

yahoo

kingdom-come-deliverance-warhorse-studios-103

Přečtěte si takéFilm Kingdom Come 2 od Warhorse Studios jde pustit onlinePusťte si film Kingdom Come: Deliverance 2 online. Za přehrání zaplatíte méně než za lístek do kina

Největší chybou v posledních letech byla podle amerického vyhledávače především 1,1 miliardová akvizice sociální sítě Tumblr, která za minulý rok prohloubila ztrátu na bezmála 439 milionů, oproti 21,6 milionům z předcházejícího roku. Nyní je tak přibližná hodnota Tumblru na přibližně třetinové hodnotě, informoval server TechCrunch.

Ze seznamu nejbohatších firem až na dno

Tak nebo tak, jde krásně vidět, že i firma, která kdysi počítala svoji hodnotu ve stovkách milionů dolarů, může spadnout až na dno. A to jen díky několika špatným rozhodnutím a interním problémům. Společnost navíc vlastní akcie asijského gigantu Alibaba v hodnotě takřka 41 miliard dolarů. Podle všeho ale zůstanou u stávajících akcionářů a nejsou součástí prodeje.