Přepravní startup Lyft získává miliardovou investici od Alphabetu s valuací 11 miliard dolarů

Filip HouskaFilip Houska

Lyft_PressKit_01
0Zobrazit komentáře

Minulý měsíc jsme informovali o tom, že do alternativní přepravní služby Lyft, která je na americkém trhu konkurentem Uberu, má investovat až jednu miliardu dolarů technologický gigant Google, respektive jeho mateřská společnost Alphabet. Na základě oficiální zprávy nyní startup potvrzuje, že se tomu tak skutečně stalo.

Sanfranciský Lyft na svém blogu oznámil, že v aktuálním investičním kole, které bylo vedeno investiční větví skupiny Alphabet CapitalG, získal jednu miliard dolarů, v přepočtu tedy 21,7 miliard korun. Tato investice navíc hlavního konkurenta Uberu posouvá ve valuaci 11 miliard dolarů.

of11

Přečtěte si takéV Praze začal fungovat bikesharing ofo, do kterého Alibaba investovala stovky milionů dolarůV Praze začal fungovat bikesharing ofo, do kterého Alibaba investovala stovky milionů dolarů

Zároveň s uvedenou investicí, která doplňuje dubnové kolo, kde přepravní platforma získala 700 milionů dolarů při 7,5 miliardové valuaci, vstupuje do představenstva Lyftu i nový člen – David Lawee, partner kapitálového fondu CapitalG. Právě s ním bude Lyft spolupracovat na dalším rozvoji s cílem zvedat trend sdílených jízd po Spojených státech.

David Lawee (uprostřed) se zakladateli Lyftu Loganem Greenem (CEO) a Johnem Zimmerem

Reakce na očekávanou investici do Uberu

Během září jsme zmiňovali i možnou masivní investici do Uberu z takřka nevyčerpatelného fondu japonské firmy SoftBank. Ta by se měla vyšplhat až na 10 miliard dolarů a podle Arianny Huffingtonové, na kterou odkazoval server TechCrunch, se má tato investice naplnit během příštího týdne.

Uzavřené investiční kolo mezi Lyftem a Alphabetem (CapitalG) tedy může být reakcí na tuto skutečnost. Dále je zřejmé, že získané peníze budou službě pod vedením Logana Greena sloužit k udržení jeho nezávislosti a pro naboostování svých marketingových kampaní, které by mohly uživatelům přinést i různé slevy.

Foto: Lyft

Čech Robin Raszka spouští videochatovací aplikaci Facemoji

0Zobrazit komentáře

Český designer Robin Raszka, jenž se podílel na tvorbě produktů jako Summly, Yahoo! News Digest či vlastním projektu Pttrns, spouští pod svou americkou společností Omnipresence, Inc. nový startup s názvem Facemoji. Ten funguje v rámci mobilní aplikace jako chatovací appka, ve které se místo reálného obličeje využívá virtuální avatar, který je napojen na pohyby tváře v reálném čase a který vystupuje za uživatele při chatování v jakékoliv další aplikaci.

hyperloopone

Přečtěte si takéHyperloop One získává investici od miliardáře Richarda Bransona a mění svůj názevHyperloop One získává investici od miliardáře Richarda Bransona a mění svůj název

apple-severance-emmy

Přečtěte si takéSkvělé komedie, sci-fi i kriminálky. Je Apple TV+ nové HBO?Skvělé komedie, napínavé sci-fi, chytré kriminálky a F1. Je Apple TV+ nové HBO?

Hlavní myšlenka Facemoji je nejen anonymita, ale také co nejmenší zátěž na zpracovávaná data. Na produktu pracoval Raszka poměrně v tichosti společně s týmem dvou lidí, včetně vývojáře Marka Horyny necelé 4 roky a aktuálně je podle jeho informací v procesu dokončení prvního kola investic při několikamilionové valuaci v dolarech, do kterého se zapojil například zakladatel projektů Rohlik.cz a Slevomat, Tomáš Čupr, zakladatel portálu Product Hunt, Ryan Hoover nebo několik angel investorů ze Spotify a Tinderu. O investici pak Raszka jedná i s českým investičním fondem Credo Ventures.

Facemoji, které je prozatím spíše technologickou demoverzí, by se mělo oficiálně spustit na Halloween, přesněji 31. října a bude k dispozici zcela zdarma. Celý projekt pak funguje prozatím spíše jako ukázka technologie, kterou chtějí tvůrci využít v budoucnu pro další navázané projekty. Příští rok tak například Raszka a spol. plánují vydat vlastní SDK, které budou ostatní vývojáři moct využívat pro své aplikace na bázi AR/VR (virtuální a rozšířené reality) nebo ve videochatovacích aplikacích.

ph11