FlixBus začíná v Česku podporovat platby přes Google Pay

Michal PtáčekMichal Ptáček

Flixbus (6)
0Zobrazit komentáře

Už od srpna minulého roku na českém trhu působí německý přepravce FlixBus, zaměřující se na levnou dálkovou přepravu autobusem. Ačkoliv od startu německé služby v Česku neuplynul ani rok, společnost, která celosvětově ročně přepraví okolo 40 milionů zákazníků, už během svého krátkého působení výrazně rozproudila poměrně pasivní tuzemský přepravní trh.

Nedávno totiž prohloubila spolupráci s českým přepravním hráčem LEO Express a zároveň se dostala do sporu se společností RegioJet podnikatele Radima Jančury, který na německého konkurenta podal předžalobní výzvu pro nekalou ekononomickou soutěž. Jančurovi se totiž nelíbí, že FlixBus dlouhodobě jezdí za podnákladové ceny a ekonomicky tak dle jeho slov RegioJet vydírá.

jerry-javornicky-mm

Přečtěte si takéJerry Javornický z českého startupu SpaceKnow: Naše služby využívají i Bloomberg nebo JP MorganJerry Javornický z českého startupu SpaceKnow: Naše služby využívají i Bloomberg nebo JP Morgan

Německá společnost FlixMobility, která FlixBus vlastní, každopádně i nadále pokračuje v poměrně agresivní expanzi a přichází s novinkou, která potěší především všechny technologicky gramotnější zákazníky. Ti mají totiž nově v mobilní aplikaci společnosti díky integraci platební metody Google Pay možnost nakupovat jízdenky a provádět platební transakce prostřednictvím svého mobilního telefonu s operačním systémem Android. Už nyní přitom byly platební možnosti služby poměrně široké, jelikož kromě klasické platby v hotovosti FlixBus podporoval také platbu kartou a platební metodu Paypal.

„Jsme rádi, že našim zákazníkům můžeme nabídnout ještě lepší zážitek z cestování tím, že do naší aplikace začleníme další inovativní digitální funkce. Díky službě Google Pay si naši zákazníci mohou rezervovat a zaplatit nejrychlejší nebo nejlevnější spojení s FlixBusem přímo v aplikaci. Data zákazníků jsou zabezpečená dvoufázovým bezpečnostním prvkem, který totožnost zákazníka ověřuje ještě před platbou,“ říká spoluzakladatel a CIO společnosti FlixMobility, Daniel Krauss.

Kromě jednoduché možnosti nákupu lístků a dalších platebních služeb nabídne novinka také dvoufázové zabezpečení a ověřování totožnosti.

Tesla spustila online objednávky Modelu 3. V konfigurátoru začíná na 49 tisících dolarech

model3

Foto: Tesla

Tesla Model 3

0Zobrazit komentáře

Kalifornská automobilka Tesla, kterou vede podnikatel a vizionář Elon Musk, postupně napravuje problémy z první poloviny roku, související především s pomalou výrobou nového Modelu 3, a postupně zvyšuje tempo. Kromě toho, že v posledním uzavřeném čtvrtletí vyrobila přes 53 tisíc kusů elektromobilů, otevírá nově americkým zákazníkům online objednávky posledního Modelu 3, včetně konfigurátoru.

Dosud bylo možné Model 3 pouze rezervovat s tisícidolarovou zálohou a poté čekat, než se přiblíží datum výroby, při kterém se doplatila zbývající část a vyřešila finální konfigurace automobilu. Nyní lze automobil pohodlně nakonfigurovat online, tak jak jsou zákazníci zvyklí u Modelu S a Modelu X. Vybrané možnosti také zásadně ovlivňují datum doručení.

teslaconfig

Online konfigurátor interiéru Modelu 3 od Tesly

Zatímco aktuálně nejlevnější model, který začíná na 49 tisících dolarech (1,08 milionu Kč) s předním náhonem, černou barvou a interiérem, bez dodatečných prémiových funkcí, je možné obdržet již zhruba za měsíc, výroba automobilu v plné konfiguraci má trvat minimálně 3 měsíce. Nejvyšší konfigurace pak nabídne o 1,6 vteřiny lepší zrychlení, pohon všech kol, druhou barevnou variantu interiéru a všechny verze dodatečně také příplatkový Autopilot či plně autonomní systém řízení.

kiw

Přečtěte si takéPetra Vaškových z Kiwi.com: K letenkám přidáme také vlaky a autobusyPetra Vaškových z Kiwi.com: K letenkám přidáme také vlaky a autobusy

Po konfiguraci stačí složit depozit ve výši 2 500 dolarů (55 tisíc Kč) a počkat si na potvzení data doručení. I tak ovšem Tesla stále nenabízí slibovanou nejlevnější variantu automobilu, která se má prodávat za 35 tisíc dolarů, respektive 774 tisíc korun, a dost pravděpodobně ji nebude nabízet dalších 6 až 9 měsíců.

model3

grok-2

Přečtěte si takéNoví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězuNabízí režim pro dospělé a plánují únos papeže. Noví virtuální společníci od Groka se utrhli ze řetězu

Tesla má totiž před sebou více než 400 tisíc aktivních rezervací na Model 3 a aktuálně stíhá vyrábět pouze něco málo přes 5 tisíc kusů tohoto elektromobilu týdně. Američtí zákazníci se navíc bouří, protože potřebují stihnout finální platbu za svůj vůz a také jeho doručení do roku 2020, kdy přestane platit speciální daňová úleva ve výši až 7 500 dolarů, takže za auto zaplatí více. Spousta z nich tak místo čekání na nejlevnější Model 3 volí nákup starších Modelů S či elektromobilů jiných značek.

Foto: Tesla