Český startup Primoco UAV koupil letiště v Písku. Vybuduje na něm vývojové centrum bezpilotních letounů

Michal PtáčekMichal Ptáček

primoco
0Zobrazit komentáře

Letiště Písek-Krašovice, které až do roku 1995 využívala ke svým letům česká armáda, mění po dlouhých letech svého majitele. Za neupřesněnou částku ho koupila česká technologická společnost Primoco UAV vyrábějící sérii stejnojmenných bezpilotních letounů Primoco UAV One, jež jsou schopné na základě letových plánů létat autonomně.

Pod vedením zakladatele projektu Ladislava Semetkovského se snaží Primoco UAV se svými bezpilotními letouny dobýt globální trh zaměřený především na využití v průmyslových, zemědělských a bezpečnostních oblastech, například během rozsáhlých požárů. Letouny Primoco UAV jsou však zároveň schopny nést přídavné zařízení dle konkrétního zaměření mise, jako jsou radarové systémy, kamerové systémy a jinou speciální elektroniku.

Neveřejné civilní letiště Písek-Krašovice bylo se svou dráhou o délce 600 metrů určené delší dobu pro všeobecné letectví. Česká společnost ho však nyní plánuje přetvořit na vlastní vývojové, výrobní a výcvikové centrum a po dlouhých 25 letech na něj vrátit bezpilotní letadlový provoz.

„Vlastní tovární letiště posouvá společnost Primoco UAV o další úroveň. V minulém roce jsem akcionářům při vstupu na pražskou burzu cenných papírů slíbil, že budeme hledat vhodné místo pro další rozvoj společnosti. Dnes mohu s hrdostí oznámit, že máme 20 hektarů pro další rozvoj, a to včetně vzletové a přistávací dráhy o délce 600 metrů,“ říká generální ředitel Primoco UAV Ladislav Semetkovský.

liftago-aplikace

Přečtěte si takéLiftago nově pojistí každého pasažéra. Při nehodě vyplatí pojistné až do 35 milionů korun UniqaLiftago nově pojistí každého pasažéra. Při nehodě vyplatí pojistné až do 35 milionů korun Uniqa

To pro společnost, která své letouny dodává na trhy Číny, Jihoafrické republiky, Chile, Ruska nebo Finska, bude představovat další technologickou vzpruhu. Už nyní jsou přitom vlastnosti posledního letounu modelu poměrně unikátní. K jeho klíčovým vlastnostem patří například maximální vzletová hmotnost 100/150 kilogramů, výdrž 10 hodin, dolet 1 500 kilometrů, cestovní rychlost 100 až 150 km/h, schopnost nést užitečný náklad do hmotnosti 30 kilogramů a plně automatický vzlet i přistání.

Od loňského jara společnost zároveň působí na pražské Burze cenných papírů, kde je součástí nového neregulovaného trhu START, určeného pro malé a střední podniky hledající alternativní možnosti financování.

pisek

Letiště Písek

Diskuze (0)

Novinka

Anonym