Tisíce hodin práce na jediném snímku. Český Automobilist přináší jedinečné umění pro fanoušky motorsportu

automobilist5Story

Foto: Automobilist

Automobilist vytváří unikátní grafiky pro všechny automobilové nadšence

0Zobrazit komentáře

Šíření koronaviru má za následek rušení celé řady sportovních akcí, závodů Formule 1 nevyjímaje. Prvních pět Velkých cen plánovaných v Austrálii, Bahrajnu a Evropě bylo zrušeno a otazníky se tak začínají houpat nad celým šampionátem, což mrzí samotné jezdce, jejich stáje i fanoušky. Ti si stesk po královské disciplíně motorsportu mohou vynahrazovat alespoň díky českému studiu Automobilist, které nabízí unikátní automobilové plakáty nejen ze světa F1.

Klasikou dětských pokojů v 90. letech byly stěny vytapetované nejrůznějšími plakáty, mezi kterými nechyběly hvězdy NHL, hudební a seriálové celebrity, plakáty se zvířaty a také automobily. Plakáty vozů často zdobily i zdi dílen tatínků, kteří se díky nim mohli každý den kochat svými vysněnými vozy. Díky české společnosti Automobilist tak mohou navíc činit i dnes.

Tuzemské studio totiž nabízí plakáty zaměřené výhradně na automobilovou tématiku. Ovšem pozor – nejde jen o obyčejné fotky vozů, na které jsme běžně zvyklí. Jedná se o umělecká díla, která v sobě spojují vášeň pro vozy, vrcholnou počítačovou grafiku a obrovské množství práce i na těch nejmenších detailech.

automobilist3

Foto: Automobilist

Obrazy jsou propracované a autentické do posledního detailu

Plakáty pro skutečné fajnšmekry

Za projektem stojí vášnivý milovník motorsportu a expert F1 Pavel Turek, který je spoluvlastníkem společnosti a v současné době ji také celou vede. Spolu s ním se na projektu podílí i kreativec Jan Rambousek a expert na počítačovou grafiku Petr Milerski. Jejich cílem je oživovat prostřednictvím zajímavých plakátů důležité momenty motoristické historie a zároveň vytvářet obrazy oslavující automobilovou současnost.

Automobilist tvoří své obrazy a plakáty kombinacemi reálných fotografií a počítačové grafiky. Vše podléhá důkladnému studiu dobových materiálů s důrazem na veškeré nuance a detaily, které dělají výjevy tolik jedinečné. Díla si našla cestu k zákazníkům z více než 65 zemí světa, kteří je kupují pro designové pozvednutí svých interiérů, ale také za účelem sběratelství. Většina plakátů a obrazů totiž vychází v limitovaných počtech kusů, které rychle mizí.

automobilist7

Foto: Automobilist

Spoluzakladatel firmy Automobilist Pavel Turek

Populární jsou třeba plakáty vytvořené v rámci nového unikátního partnerství mezi Automobilist a F1. Extrémní zájem je o plakáty vyrobené speciálně pro letošní Velké ceny Austrálie a Bahrajnu. A to i z toho důvodu, že byly oba tyto šampionáty zrušeny, čímž se plakáty stávají raritou. Teď už navíc víme, že se ruší i Grand Prix v Nizozemsku, Španělsku a Monaku.

Technologie, inovace a drama, takové jsou znaky víkendových závodů F1. Stejné hodnoty inspirují, ovlivňují a utváří náš umělecký přístup. Je pro nás obrovskou ctí navázat dlouhodobé partnerství právě s tímto ikonickým motoristickým seriálem, ve kterém jsem strávil tolik let,“ říká Pavel Turek, který se po odchodu z F1 několik let věnoval v roli komerčního ředitele leteckým závodům Red Bull Air Race.

Právě díky tomuto partnerství je Automobilist schopen dávat svým uměleckým dílům přidanou hodnotu v podobě zpracování každého detailu monopostu, od jednotlivých šroubků až po polepy na helmách jezdců. Všechno je konzultováno jak se samotným vedením F1, tak i s jednotlivými stájemi a závodníky.

Mezi osobnosti, které s Automobilist spolupracují a stávají se jejími ambasadory, patří například trojnásobný mistr světa F1 Sir Jackie Stewart, vítěz 13 Velkých cen David Coulthard nebo mistra světa v rallye z roku 2003 Petter Solberg.

automobilist1

Foto: Automobilist

Plakát ke zrušené Velké ceně Austrálie

V seznamu partnerů však můžeme narazit i na nejrůznější nadace a také na celé automobilky, mezi kterými jsou jména jako Ferrari, Maserati či McLaren. „Dělá nám velkou radost, že se mezi našimi zákazníky objevují kromě fanoušků motorismu také lidé, kteří jsou jeho tváří – plakáty a obrazy z dílny Automobilist už zaujaly své čestné místo ve sbírkách několika pilotů F1 nebo členů top managementů automobilek, říká Pavel Turek.

Tisíce hodin práce na jediném snímku

Celý proces vzniku jednoho plakátu je poměrně náročný. Fotografie pro dílo se pořizují přímo v historických lokacích a dohromady na jedné grafice pracuje až 80 lidí včetně herců. Kompletní tvorba může trvat i dva tisíce hodin, díky čemuž je tento proces srovnatelný s vytvářením a postprodukcí filmových záběrů. Kvalitu kompletního výsledku ještě vylepšuje software VirtualRig, jehož autorem je Jan Rambousek.

automobilist

Foto: Automobilist

Spoluzakladatelé firmy Automobilist Jan Rambousek a Petr Milerski

Za dobu existence Automobilistu vzniklo již 45 limitovaných obrazů kategorie Fine Art Prints a řada plakátů, které jsou prodávány buď na místě jednotlivých automobilových akcí, nebo prostřednictvím webových stránek Automobilistu. Jen v minulém roce společnost prodala 28 tisíc uměleckých tisků.

ipadpro2020_2

Přečtěte si takéZ iPadu Pro je laptop, Apple mu dal novou klávesnici s trackpadem. Spolehlivější klávesy dostává i MacBook AirZ iPadu Pro je laptop, Apple mu dal novou klávesnici s trackpadem. Spolehlivější klávesy dostává i MacBook Air

Ceny menších plakátů mohou začínat na necelé tisícikoruně, za velké obrazy, které jsou vysoce limitované, pak může sběratel zaplatit i více než 125 tisíc korun. Jedním z nejvýznamnějších plakátů, které společnost vytvořila, patří plakát oslavující Velkou cenu Číny, jež se jela v minulém roce a představovala tisící Velkou cenu šampionátu. Tento plakát byl vyprodán během několika hodin.

automobilist6

Foto: Automobilist

Automobilist nabízí malé plakáty i velkoformátové obrazy

„Loni jsme společně s Automobilist úspěšně oslavili tisící Velkou cenu. Jsme rádi, že můžeme spolupráci výrazně rozšířit, a to vytvořením nové řady plakátů a fine artů a také jejich prodejem ve speciální sekci F1 Print Store na stránkách Automobilist.com. V roce 2020 si navíc připomeneme 70. výročí závodů Formule 1. Těší nás, že nám Automobilist pomůže oslavit dědictví a historii tohoto seriálu a opět si připomenout hrdiny za volantem F1,“ dodává Joan Carrera López, senior manager z F1.

„Naší dlouhodobou vizí je pak vytvořit platformu pro všechny automobilové fanoušky, kteří na jednom místě najdou vše, co je ohledně motorismu zajímá a co potřebují. Časem začneme prodávat umění a předměty s motoristickou tématikou jiných výrobců, pracujeme na rozvoji našeho blogu a jednáme o dalších strategických partnerstvích,“ uzavírá Turek.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym