Digitalizujeme a modernizujeme hotely. S MyStay dojdete sami až do pokoje, říká v podcastu Pavlína Zychová

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

pavlina-zychova1

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Pavlína Zychová, spoluzakladatelka travel startupu MyStay

0Zobrazit komentáře

Nejprve brutální pád na samotnou nulu, když se cestování po celém světě takřka úplně zastavilo, a pak brutální jízda nahoru, když se hotely začaly znovu otevírat a hledaly způsoby, jak to udělat co nejbezpečněji. Tak v novém CzechCrunch Podcastu popisuje poslední měsíce startupu MyStay jeho spoluzakladatelka Pavlína Zychová.

Když se zavřely hotely, propadl se také byznys MyStay. Tuzemský cestovatelský startup totiž vytváří platformu, která digitalizuje práci recepčních a usnadňuje v hotelech check-in, check-out a další záležitosti, které se stálo často dělají ručně a na papíru. Jenže když hosté do hotelů nechodí, není byznys ani pro MyStay.

„MyStay je nástroj, který digitalizuje některé procesy na recepci a tím pádem uvolňuje ruce recepčním. Dnes je při tom zbytečně moc administrativy, kterou je sice nutné vyřešit, ale každého otravuje,“ popisuje v podcastu Pavlína Zychová. Digitalizace recepce zároveň znamená, že je vše možné udělat na dálku, což se při znovuotevírání hotelů velmi hodilo.

I o tom se s Pavlínou Zychovou bavíme v nové epizodě CzechCrunch Podcastu, kterou si můžete poslechnout v přehrávači níže nebo ve vašich podcastových aplikacích včetně Spotify, Apple Podcastů a Google Podcastů:

O čem dalším se Pavlína Zychová v CzechCrunch Podcastu rozpovídala?

***

Nápad na MyStay přišel na svět už před zhruba osmi lety. Tehdy Radek Novotný, zakladatel agentury Mediawork, cestoval po Srí Lance, kde mu došlo, jak zásadní nedostatky mohou klidně i čtyřhvězdičkové hotely mít. Dlouhá fronta na recepci, jazyková bariéra, nulová komunikace hotelu s hostem. A tak si řekl, proč by celý hotel a především jeho recepci nemohl mít v mobilu v kapse.

Tehdy v Mediaworku čerstvě působila i Pavlína Zychová, která se do nápadu okamžitě nadchla. „Cestování zbožňuju, takže to byla láska na první pohled,“ usmívá se v podcastu, avšak přiznává, že cesta to rozhodně nebyla jednoduchá. Zdá se, že teprve teď začíná nabírat MyStay tu správnou trakci a směr.

pavlina-zychova2

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Pavlína Zychová, spoluzakladatelka travel startupu MyStay

„V minulých letech jsme se jako správný startup vykoupali v product/market fitu. Dokonce nám několik desítek dobrých klientů odešlo, protože jsme neměli správně nastavený produkt. V posledním roce jsme ale na něm hodně pracovali a věřím, že se nám to povedlo, protože teď nám už čísla lítají správným směrem,“ pochvaluje si třiatřicetiletá rodačka z Nového Bydžova, která však žila také v Turecku, Itálii, Anglii, Nizozemsku i Malajsii.

Jako cestovatelská nadšenkyně tak poznala prakticky celý svět a říká, že všude narážela během ubytování na stejné problémy. Digitalizace toho nejzákladnějšího hotelového procesu, tedy především check-inu a check-outu a komunikace s hostem (před, během i po pobytu), ji tak dávala maximální smysl. A teď si Zychová pochvaluje, že na to stále více slyší i samotné hotely.

„Hoteliéři si uvědomili, že některé procesy se dají digitalizovat, aniž by se odstranil osobní kontakt s hostem. Hospitality je velmi náročný obor, co se týče inovací, protože máte jen jednu šanci a jakoukoliv chybu vám host neodpustí,“ připomíná Zychová, jak náročné je někdy s moderními technologiemi do hotelů proniknout.

Hodnocení na portálech jako TripAdvisor či Booking je nemilosrdné, a když se vám propadne jen třeba o desetinu, v příjmech to může být razantní propad. Hoteliéři však podle šéfky MyStay postupně zjišťují, že digitalizací mohou svůj servis skutečně zlepšit a zvýšit pohodlí svých hostů. Jelikož platforma českého startupu funguje v rámci webového rozhraní, je vše maximálně jednoduché.

Uživatel si nemusí stahovat žádné aplikace, jen v prohlížeči, klidně tom mobilním, vyplní formulář a nic dalšího nemusí řešit. V MyStay teď navíc usilovně pracují i na elektronickém klíči, který by byl opět jednoduše ve webovém rozhraní, a hosta by tak služba dovedla od vchodových dveří až na pokoj, aniž by musel s někým přijít do kontaktu.

pavlina-zychova5

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Pavlína Zychová, spoluzakladatelka travel startupu MyStay

A právě tento přístup se maximálně osvědčil, když se hotely začaly po koronavirovém uzavření znovu otevírat. MyStay navíc získalo doporučení od Světové zdravotnické organizace (WHO), která ho doporučila jako nástroj, jež může pomoct znovu nakopnout cestovatelský byznys – a tak teď firma nemá o práci nouzi, byť stále ještě polovina jejích stávajících klientů nechává zavřeno.

„Jeden z nejpříjemnějších efektů bylo potvrzení pro náš tým, že děláme dobrou věc, že jsme byli ve správný čas na správném místě a veškeré úsilí, všechny dobré i špatné momenty, za něco stály a teď to oceňují i světové organizace,“ říká Zychová a dodává, že štempl od WHO pomáhá i při jednání s hotely a dalšími partnery.

V nové epizodě CzechCrunch Podcastu Pavlína Zychová hovoří také o tom, s jakou vizí celou platformu MyStay vyvíjejí, jak by měla do budoucna vypadat práce recepčních, kolik startup vybral peněz od investorů i o tom, jak se vlastně dostala k tomu, že v Česku pořádá soutěž pro ženy ve startupech.

Podcast s Pavlínou Zychovou najdete jak online na Spotify, Apple Podcastech nebo Google Podcastech, tak ve svých oblíbených podcastových aplikacích.