Revolut pokračuje v růstu. Nyní nabírá dalších 80 milionů dolarů, které poslouží pro rozvoj služeb a expanzi

Michal MarekMichal Marek

revolut-founders2-min

Foto: Revolut

Spoluzakladatelé Revolutu Vlad Jacenko a Nikolaj Storonskij

0Zobrazit komentáře

Britský fintechový jednorožec Revolut oznámil další významnou investici. V investičním kole Series D, které startup ohlásil v únoru, se startupu podařilo nabrat dalších 80 milionů dolarů, a to od amerického fondu TSG Consumer Partners. Pro Revolut se jedná o zásadní vzpruhu a důkaz, že zájem ze strany investorů neopadá ani v době koronavirové krize, která výrazně snížila objem přeshraničních transakcí, na něž Revolut vždy velmi spoléhal.

Nové investiční kolo zahájil Revolut únorovou investicí vedenou fondem TCV a britská neobanka v rámci něj na vlastní rozvoj získala dalších 500 milionů dolarů. Valuace firmy byla tehdy stanovena na 5,5 miliardy dolarů. Při nynějším oznámení nové 80milionové investice Revolut oznámil, že se valuace od února nezměnila.

Revolut díky nové investici získá další prostředky na expanzi a rozvoj svých služeb, jejichž nabídku startup rozšiřuje v pozoruhodném tempu. Peníze se firmě budou hodit na další dobývání perspektivního amerického trhu a také na postupné zavádění plnohodnotných bankovních služeb v Evropě.

revolut-app

Foto: Revolut

Mobilní aplikace Revolut

Startup od spoluzakladatelského dua Vlad Yatsenko a Nikolaj Storonskij má totiž skutečně velké ambice a stále nevzdal svou snahu stát se plnohodnotnou náhradou tradičních bank.

Už dávno není jen pro cestovatele

Zatímco původně byl Revolut spíše kartou pro cestovatele a lákal na výhodnou směnu zahraničních měn, postupně se jeho aplikace proměnila také v nástroj pro chytré spoření, obchodování s kryptoměnami i akciemi nebo pro nákup drahých kovů (k možnosti nakupovat zlato nedávno Revolut přidal i stříbro).

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Revolut se zkrátka z jednoduchého nástroje pro snadné a levné platby v zahraničí (a do zahraničí) stává rozsáhlým hubem finančních služeb, což se odráží i na podobě aplikace. Ta se výrazně proměnila a po posledním redesignu je evidentní, že Revolut kromě samotných plateb vkládá velké naděje i právě do investic všeho druhu.

To ostatně souvisí i s cestou Revolutu k profitabilitě, která vyžaduje přechod od neplacených základních služeb placení právě k produktům, které mají byznysový potenciál. Možností snadného investování Revolut může dále lákat širokou veřejnost na své placené účty Premium a Metal, které umožňují investovat s mnohem méně omezeními.

revolut-zlato

Foto: Revolut/CzechCrunch

V aplikace Revolut můžete obchodovat se zlatem

Revolut, který nyní používá 12 milionů uživatelů, navíc chystá i nové zajímavé funkce, z nichž lze zmínit nástroj pro správu vlastních předplatných. Uživatel by si tak přímo v aplikaci mohl kontrolovat a rušit jednotlivá předplatná a nechat se upozorňovat na konce bezplatných zkušebních období. V době, kdy na model předplatných přechází čím dál více aplikací a služeb, se může jednat o vychytávku velmi šikovnou.

Před zhruba měsícem navíc Revolut pro české uživatele spustil domácí účty, které mají mimo jiné zajišťovat rychlejší nahrání peněz převodem z bankovního účtu, a také experimentuje se speciálními účty pro děti.

Wolt slaví dva roky v Česku a jídlo rozváží už z 900 restaurací. Nově začíná s dodáváním zboží z obchodů

Jiří SvobodaJiří Svoboda

wolt-kuryr-praha-minInsider

Foto: Wolt

Wolt v Česku funguje v Praze a Brně

0Zobrazit komentáře

Objednat si jídlo z restaurace přes mobilní aplikaci se stává čím dál větším standardem. Alespoň to naznačují čísla finského startupu Wolt, která firma zveřejnila k výročí dvouletého fungování v Česku. Navíc se ale pouští i do dalšího segmentu a zboží bude rozvážet i z nerestauračních zařízení.

Wolt před dvěma lety začínal se zhruba 50 restauracemi, nyní už si zákazníci mohou vybrat z téměř z devíti set, a to hlavně díky geografickému rozšiřování v rámci jednotlivých měst. Ještě před rokem, v době prvního výročí, jich přitom byly tři stovky. Wolt uvádí, že nejvíce si lidé objednávají pizzu, burgery a vietnamskou kuchyni.

„V průměru doručujeme jídlo za 29 minut. V loňském roce se dokonce podařilo nejrychlejší objednávku doručit do šesti minut, což už je opravdu mistrovský kousek,“ říká Jan Foret, generální ředitel Woltu pro Českou republiku a Slovensko.

wolt-jan-foret

Foto: Wolt

Jan Foret, generální ředitel českého Woltu

Finský startup se však chce pokusit o další rozšíření svých kurýrních služeb, a to nejen geograficky, ale i do šířky po stránce produktů. Pro CzechCrunch uvedl, že pod kategorií Wolt Market si lidé budou moci nově objednat i potraviny či další předměty z obchodů všeho druhu.

„Na Wolt Market jsou například obchůdky s potravinami, alkoholem, pekárny i obchody se sladkostmi, párty potřebami nebo například stolními hrami. Uvidíme, jak se bude vyvíjet do budoucna, je možné, že budou další místa časem přibývat,“ odhaluje marketingový manažer Woltu David Krátký.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Služba bude fungovat v podstatě stejně jako dosavadní dovážka od Woltu – věci z obchodů stále doručí partnerští kurýři. Zatím funguje v Praze, ovšem Krátký do budoucna nevylučuje zapojení i Brna a Bratislavy. Kombinovat objednávky z Wolt Market s restauracemi nebo více obchody nicméně kvůli praktičnosti nepůjde.

S konceptem doručování z jiných obchodů už mají zkušenosti jiná města figurující v síti Woltu. Například jeho domovské Helsinky zavedly pro své zákazníky internetový a poměrně bohatě zásobený supermarket. I v něm činí průměrná doba doručení 25 až 35 minut.

wolt-kuryr-min

Foto: Wolt

Kurýr rozvozové služby Wolt

Kurýrům v modrém až do letošního května konkurovala v tuzemsku platforma Uber Eats, ta ovšem v rámci úsporných opatření po pandemii opustila několik trhů včetně Česka. V dubnu naopak zavítala do Prahy estonská služba Bolt Food, která začínala se stovkou restaurací a spustila své služby v reakci na výpadek poptávky po po přepravě lidí.

ticketportal-mvp

Přečtěte si takéEstonci ovládli český ticketingový trh. Od Mafry kupují TicketportalEstonci ovládli český ticketingový trh. Po GoOutu a Ticketstreamu kupují od Mafry také Ticketportal

„V Boltu jsme se rozhodli vyvinout maximální úsilí, abychom partnerským řidičům zajistili náhradní způsob výdělku. Předčasné spuštění platformy Bolt Food se nabízelo jako logický krok, ze kterého nakonec benefitovaly jak pražské restaurace, tak zákazníci. Během 3 měsíců fungování se nám podařilo navázat spolupráci s více než 350 partnerskými restauracemi. V průměru jsme schopni jim jídlo doručit do 25 minut,“ říká k aktuální situaci Roman Sysel, regionální manažer Boltu pro střední a východní Evropu.

Finský Wolt působí v Česku ve dvou městech, a to v Praze a Brně. Zároveň v posledním roce expandoval do Bratislavy a Košic. V rámci oslavy druhých narozenin nabídne Wolt v České republice tento víkend doručování zdarma.