Všichni šílí okolo Tesly a Nikoly a Rivian v tichosti nabírá obří 2,5 miliardy dolarů. Příští rok začne prodávat své první auto
Nikola vstoupila na trh a bez jediného vyprodukovaného modelu dosáhla stejné tržní hodnoty jako Ford se svou více než stoletou historií. Tesla se po pouhých 12 letech své existence ujala žezla nejhodnotnější automobilky světa. A pak je tu Rivian. Tichý a nenápadný hráč, kterého bychom mohli přirovnat k pomalu letícímu asteroidu.
Čím více se přibližuje k zemskému povrchu, tím nabývá na své velikosti. A my pomalu zjišťujeme, že dopad by mohl být natolik silný, že na něj může doplatit celý druh umouněných dinosaurů automobilového trhu. Asteroid tu je třeba zaměnit právě za Rivian.
To, co se momentálně děje okolo mladých amerických automobilek produkujících vozy s alternativními pohony, je skutečně unikátní podívanou. Pozici vládce této elektrické džungle zaujímá Tesla Elona Muska, která se přes veškeré peripetie a průtahy dostala až na absolutní výsluní automobilového průmyslu.
Její úspěšnou strategii se nyní pokouší napodobit také Trevor Milton se svou Nikolou. Je tu ovšem i Rivian, respektive Robert Scaringe, který je zakladatelem a ředitelem této automobilky. A ten zaujímá zcela odlišnou strategii. Zatímco Tesla vždy nejdříve mluvila a až poté činila, v Rivianu to dělají právě naopak.
Pro někoho může být překvapením, že tato automobilka existuje již 11 let. Za celou svou historii přitom neprodala žádný model a na místo toho pečlivě spřádala své strategické plány, které jí mají pomoci stát se de facto ze dne na den jedním z nejsilnějších hráčů na poli elektromobility.