Allegro se svým tržištěm vstoupilo do Česka. Má vykrýt propad Mallu, který se dál topí ve ztrátách

Plán na ozdravení byznysu Mall.cz zatím Polákum nevychází. Hlásí stamilionové ztráty a další očekává. Růst má místo něj Allegro.cz.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

mall-cz-pobocka2-min

Foto: Mall.cz

Pobočka Mall.cz

0Zobrazit komentáře

Polské Allegro pokračuje po akvizici e-commerce skupiny Mall Group v tažení na českém trhu, kde si chce začít budovat stále silnější pozici. Teď oznámilo své finanční výsledky za první fiskální čtvrtletí letošního roku a uvedlo, že v něm splnilo či překonalo všechny výhledové ukazatele. Zatímco polské části jeho byznysu, která tvoří majoritu příjmů, se dál daří růst, česká divize kolem Mall.cz a dalších tuzemských e-shopů se propadá. Zatím se ji nepodařilo vyvést z vysoké ztráty a Allegro již uvedlo, že propad příjmů z Mallu by mělo do budoucna nahrazovat nově spuštěné tržiště Allegro.cz.

Konsolidované výsledky celé skupiny Allegro za první kvartál jsou následující: meziroční růst hrubého objemu prodaného zboží (GMV) o 21,4 % na 13,1 miliardy polských zlotých (68,7 miliardy korun), růst tržeb o 66,7 % na 2,3 miliardy zlotých (12 miliard korun) a růst upraveného ukazatele EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) o 14,7 % na 530,9 milionu zlotých (2,8 miliardy korun). Růst táhnou především polské aktivity, které nadále tvoří téměř 94 procent celkové obchodní činnosti Allegra. U Mall Group, kam patří Mall.cz, CZC.cz či logistická společnost WeDo, došlo k propadům.

Výsledky původní Mall Group, kterou Poláci za zhruba 24 miliard korun koupili od finanční skupiny PPF, Daniela Křetínského s Patrikem Tkáčem a Rockaway Jakuba Havrlanta, byly v prvním čtvrtletí následující: hrubý objem prodaného zboží (GMV) se meziročně propadl o půl procenta na 800 milionů zlotých (4,2 miliardy korun), tržby klesly o 2,7 % na 614 milionů zlotých (3,2 miliardy korun) a upravený ukazatel EBITDA činil záporných 69,7 milionu zlotých, tedy ztrátu 365 milionů korun.

„V České republice přetrvává náročná makroekonomická situace vedoucí k poklesu spotřebitelských výdajů, což zapříčiňuje pokles GMV u segmentu Mall. Ten by měl v nejbližších měsících pravděpodobně dorovnat nový GMV platformy Allegro.cz,“ uvedlo Allegro v tiskové zprávě. Ani výhled na druhé čtvrtletí letošního roku přitom nenaznačuje, že by se měl Mall a spol. vymanit ze ztráty, která za celý loňský rok činila zhruba miliardu korun a dál narůstá.

Allegro investorům prozradilo, že u Mallu očekává další několikaprocentní pokles tržeb a ještě hlubší ztrátu, která by se mohla vyšplhat na 110 až 120 milionů zlotých, v přepočtu 577 až 629 milionů korun. U svých polských aktivit přitom Allegro očekává, že ve druhém kvartálu porostou ve všech klíčových ukazatelích zhruba o 11 až 18 procent. Na konsolidované úrovni by tak měla celá skupina podle současných předpokladů opět růst. Stále výraznějším způsobem k tomu má postupně přispívat i již zmíněné tržiště Allegro.cz, které se v Česku oficiálně rozjelo před dvěma týdny a firma ho představuje jako nový a ještě větší Mall.cz.

„Dalším klíčovým cílem je pro nás růst platformy Allegro.cz, u kterého bude nějakou dobu trvat, než vyrovná klesající GMV u segmentu Mall. Stejně jako ve většině středoevropských zemí mimo Polsko, ani čeští zákazníci zatím nejsou s modelem online tržiště detailně obeznámeni. Ze spuštění české platformy se proto chceme hodně naučit. Naším cílem je vypracovat si účinný manuál, jak na nové trhy ve šlépějích Mallu v budoucnu vstupovat ještě rychleji,“ uvedl Roy Perticucci, generální ředitel společnosti Allegro. Jeho tržiště nabízí českým zákazníkům přístup k téměř 100 milionům nabídek od více než dvaceti tisíc obchodníků.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym