Allegro v Polsku i přes ochlazení trhu vyrostlo. Český Mall zůstal v miliardové ztrátě
Polský internetový hráč dál pracuje na tom, aby byznys skupiny Mall v Česku a dalších zemích ozdravil.
„Rok 2022 byl pro online obchodníky nepochybně jedním z nejnáročnějších v historii. Máme proto velikou radost, že můžeme říct, že pro Allegro to byl další rok růstu,“ oznámil při představování finančních výsledků výkonný ředitel polského internetového obra Roy Perticucci. Samotné Allegro dokázalo v objemu prodaného zboží meziročně vyrůst o více než čtvrtinu, zatím ho ale stále tíží česká část byznysu v podobě skupiny Mall. Ta je dlouhodobě prodělečná a také loni vykázala ztrátu atakující miliardu korun. Poláci usilovně pracují na tom, aby tento trend otočili.
Zdaleka nejdůležitější jsou pro Allegro stále jeho aktivity v Polsku, které tvoří přibližně 95 procent veškeré obchodní činnosti. Hrubý objem prodaného zboží (GMV) se v loňském roce vyšplhal v přepočtu na 247,7 miliardy korun, což představuje meziroční růst o 15,9 procenta. Na 33,3 miliardy korun vyrostly meziročně o 24,1 procenta tržby a upravený ukazatel EBITDA (zisk před započtením úroků, daní a odpisů) se zastavil na úrovni 11,6 miliardy korun, meziročně o 16,11 procenta více. Allegro se rostoucími výsledky pochlubilo i přesto, že se v zemi koncem roku výrazně zpomalil růst celkových maloobchodních tržeb.
Poprvé se loni zastavil růst e-commerce trhu i v Česku, což se podepsalo také na byznysu Mall Group. Do ní vedle českých e-shopů patří také obchody v dalších zemích střední a východní Evropy a Allegro ji koupilo spolu s logistickou společností WeDo. Za loňský rok zaznamenal celý Mall propad ve všech klíčových ukazatelích. Hrubý objem obchodovaného zboží činil 19,6 miliardy korun, což je meziroční snížení o 6,3 procenta. Tržby byly 15 miliard korun, meziročně o 9,8 procenta méně, a upravený zisk EBITDA činil -988 milionů korun. U něj Allegro meziroční vývoj zatím nereportuje, ale provozní ztráta skupiny se roky předtím pohybovala kolem 500 až 800 milionů.