Aplikace, ve které to bude pořádně jiskřit. Majitele vozů Elona Muska chce sblížit seznamka Tesla Dating
Automobily Tesla na silnice poprvé vyjely v roce 2008 a postupně se začaly zařazovat do běžného provozu. Úspěchy značky navíc rozdmýchával Elon Musk svými stále neuvěřitelnějšími výroky a sliby, díky čemuž se jméno jeho i celé automobilky zarývalo stále hlouběji do povědomí široké veřejnosti.
Okolo celého podniku se navíc vytvořila image vzbuzující v zákaznících bezbřehou oddanost a zapálení. A přesně pro tyto Muskovi věrné vzniká nová seznamka, ve které může jiskra přeskočit stejně rychle, jako akceleruje Tesla Roadster druhé generace.
Aplikace, která je v současné době ve vývoji, nese jednoduchý název Tesla Dating. Její uživatelské prostředí připomíná známé seznamky jako Tinder či Bumble, což indikuje, že si uživatel bude jednoduchou selekcí vybírat sobě sympatické osoby, se kterými má společnou minimálně jednu věc, a tou je Tesla v garáži.
Že vybraný protějšek skutečně vlastní elektromobil s T na přídi, je zajištěno nutnou verifikací prováděnou během registrace. Autor celé myšlenky, Ajitpal Grewal, prozradil magazínu Business Insider, že tato verifikace bude probíhat přes fotografie pořízené uvnitř vozu.
Uživatelé budou na svém profilu moci specifikovat svůj model a jeho konfiguraci a také si nastavit, jaké protějšky a s jakými vozy by se jim měly zobrazovat. Vyvstává otázka, jakým způsobem bude ověřováno, zda je dotyčný skutečným majitelem vozu, ve kterém se vyfotil. Tento poměrně důležitý detail však dosud upřesněn nebyl.
Zatím se tedy ve voze Tesla může vyfotit kdejaký stoupenec síly spalovacího motoru a narušovat celou atmosféru seznamky, která by se měla nést ve stylu diskuzí nad novým provokativním tweetem Elona Muska či dojmy z jízdy v režimu Autopilot.
Původně vtípek, nyní vážný projekt
Celá myšlenka i způsob, jakým se projekt prezentuje, může budit úsměvy na tváři, což má jeden zásadní důvod. Jak Grewal pro The Verge přiznal, na začátku bylo vše myšleno pouze jako vtip, který si utahoval z někdy až trochu fanatické komunity vzniklé kolem vozů Tesla.
To ostatně naznačuje už slogan seznamky, který zní „Because you can’t spell LOVE without EV“. Na serióznosti moc nepřidal ani ilustrační obrázek, ve kterém jeden uživatel přirovnává barvu očí oslovené dívky k modři metalízy jejího Modelu X.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsJenže recese byla doprovázena i tou myšlenkou, že pokud se projekt ujme a bude o něj zájem, Grewal vývoj aplikace dotáhne až do konce a spustí ji. A jak se zdá, důvodů, proč ji spustit, je již více než tisíc. Tolik lidí se totiž podle Grewala zaregistrovalo na webu platformy v naději, že by mohly na seznamce najít spřízněnou duši a doufají v její zprovoznění.
Zda se to Grewalovi skutečně podaří, je ovšem otázkou. On sám prý sice s vývojem aplikací zkušenosti má, nikdy však nespouštěl nic v tak velkém měřítku. Proto se nebrání jakékoliv pomoci. A zájemců by nemuselo být málo. Komunita, na kterou Tesla Dating míří, totiž není malá.
Jen v loňském roce se automobilce podařilo doručit přibližně 367 tisíc vozidel, tedy dvojnásobné číslo oproti roku předchozímu. Zájem o vozy Tesla je silný. Automobilka dodala během období aktuální pandemie, uspokojivé množství vozů, což se řadě jiných automobilek vůbec nedařilo. A navíc neustále rozšiřuje svou modelovou paletu a posiluje výrobní kapacity.
Je však tak trochu paradoxem, že sám Grewal by svou seznamku užívat nemohl. Namísto Tesly totiž ke své přepravě využívá výhradně elektrokolo. Pokud by se mu ale celý projekt rozběhl, nebylo by překvapením, kdyby to byl právě vůz od kalifornské automobilky, který by zaparkoval před svým domovem.
Seznamkám se v posledních letech daří, což ještě více umocnila pandemie koronaviru. Svou vlastní mají například i trenéři Pokémonů, a ani Facebook neodolal jejich vábení. Někdy se navíc mohou rozrůst do nečekaných podob, o čemž ví například YouTube, který byl jako seznamka původně založen.