Apple opět točil v Česku. Jednu ze stěžejních funkcí nového iPhonu 13 demonstroval u zámku v Průhonicích

Zámek v Průhonickém parku v nové reklamě Applu

Reprofoto: Apple/YouTube

Apple je hrdou společností z Kalifornie, často ovšem létá do celého světa, aby v nejrůznějších lokalitách točil své reklamní spoty. Mezi jeho oblíbené země patří evidentně i Česko, kde natáčel už několik svých reklam, přičemž výjimkou není ani krátké video týkající se nového iPhonu 13. Svůj nejnovější telefon spolu s celým štábem vzal Apple k zámku v Průhonicích.

Jednou z největších funkcí nového iPhonu, který Apple představil spolu s aktualizovanými hodinkami Apple Watch a modernějším iPadem mini, je totiž takzvaný mód Cinematic. Díky němu budou moci uživatelé mnohem spolehlivěji přeostřovat mezi několika úrovněmi ve scéně a snadno tak využít jeden ze základních prvků filmového vyprávění.

Aby tuto pokročilejší schopnost demonstrovala v praxi, vyrazila firma pod vedením Tima Cooka se svým štábem znovu do Česka. Tentokrát zvolila Průhonice poblíž Prahy, konkrétně tamější park, který je zařazen i do památek UNESCO. Jako stěžejní bod si vybrala místní zámek, který se na několik sekund objevil v úvodu a závěru reklamy.

Uvnitř zámku (teoreticky v jeho kulisách) pak Apple s několika herci experimentoval právě s módem Cinematic. Pro české diváky je ale dost možná zajímavější to, že se v záběru objevila i herečka Vlastina Svátková, která si zahrála například ve filmu Gangster Ka (a Gangster Ka: Afričan). Měla i vedlejší roli ve slavné bondovce Casino Royale.

„Včera večer Apple představoval své novinky, na závěr i nový iPhone 13. Doteď jsem nemohla říct, že jsem v nové kampani, inspirované filmem Na nože (v originále Knives Out), točené celé na iPhone 13, hrála. Ani doma dětem – kam jdu, co dělám, co točím. Bylo to napínavé. A vzrušující,“ píše Svátková na svém Facebooku.

Vlastina Svátková se tak může zařadit například po bok českého kreativce Yemiho A.D., který si pro změnu před dvěma lety zahrál v reklamě Applu na iPad Pro. Tím ale výčet českých stop v reklamách kalifornské technologické společnosti nekončí. V květnu letošního roku Apple natáčel také v blízkosti Národního divadla Praze, kde demonstroval svůj důraz na soukromí.

V roce 2019 bylo možné zhlédnout reklamu na Apple Watch Series 5, kde se Apple vydal do metra v Praze nebo k lomu Velká Amerika. Nahnal i barevné skupinky lidí k Nové scéně u Národního divadla, když představoval iPhone XR, a také roztančil pár se sluchátky AirPods v uších v jednom z pražských vnitrobloků.

apple-iphone-13-1

iPhony 13 a 13 mini dostaly pět barev

Foto: Apple

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.