Batman dorazil na HBO Max 45 dní po premiéře v kinech. Otevírá novou kapitolu filmové distribuce
Superhrdinský blockbuster je druhý nejúspěšnější hollywoodský film od začátku pandemie.
Počátkem března do kin vstoupil první masivní hit letošního roku a druhý finančně nejúspěšnější film od počátku pandemie, The Batman. Na velkém plátně ho lze stále zastihnout, necelých sedm týdnů po premiéře dnes ale dorazil také na streamovací službu HBO Max. Otevírá se tak nová éra filmové distribuce s potenciálně dalekosáhlými důsledky.
The Batman patřil k nejočekávanějším filmům nejspíš nejen letošního roku. Jednak to byl po delší době nový snímek o nočních výpravách Bruce Waynea, jednak sliboval opět výrazně jiné pojetí oproti většině ostatních superhrdinských blockbusterů. Batman podle režiséra Matta Reevese má blíže ke kriminálním thrillerům Davida Finchera než zachraňování světa magickou nanotechnologií před stvůrami z kosmu.
Hlavní hrdina je zde rozervaný detektiv rozkrývající korupci v nejvyšších kruzích společnosti, k čemuž mu pomáhají vodítka od zcela uvěřitelného sériového vraha. Jak moc se film vzdaluje tomu, co dnes dělá Marvel, ale i jiné komiksové adaptace DC, je ale jasné už při pohledu na kritiku vůči hrdinově obleku odolnému proti kulkám nebo silnému efektu ampulky s adrenalinem.
Temné neonoirové pojetí novému Batmanovi nejdříve od obřího řetězce kin AMC získalo zařazení do kolekce děl posouvajících filmové umění kupředu, později vřelé přijetí kritiky i diváky. A samozřejmě také finanční úspěch. Na dnešní mainstreamové poměry pomalu vyprávěný, málo zábavný a téměř tři hodiny dlouhý snímek dosáhl na druhý nejvýdělečnější víkend od začátku pandemie. Celosvětově pak dosud vydělal 751 milionů dolarů (17 miliard korun).
Šéf Warner Bros. pro americkou distribuci Jeff Goldstein k posledním výsledkům filmu řekl: „Neuvěřitelný zájem, jaký jsme zaznamenali v kinech po celé zemi, svědčí o neutuchající síle tohoto ikonického superhrdiny DC a o obrovském zájmu vidět skvělé filmy na velkém plátně.“ Studio se přesto rozhodlo netopýřího muže 45 dnů po premiéře v kinech poslat na streamovací službu HBO Max, kam také dnes dorazil.