Bohemia Interactive loni vydělala přes 600 milionů. Úspěšný rok táhly hry Arma 3 a DayZ

Největší herní studio v Česku utržilo o 1,5 procenta více než předloni, konkrétně 1,12 miliardy korun.

arma-3

Foto: Bohemia Interactive

Vojenský sandbox Arma 3 od Bohemia Interactive

Vojenská simulace Arma 3 a apokalyptická řežba plná zombie DayZ. To jsou hry, které úspěšnou českou společnost Bohemia Interactive loni vytáhly k vydařeným výsledkům. Největší tuzemské herní studio během loňského roku zvýšilo zisk o 1,4 procenta na 616 milionů korun, přičemž tržby se meziročně zvýšily o 1,5 procenta na 1,12 miliardy korun.

Celkově si hry od Bohemia Interactive, kterých mělo být prodáno okolo 4,9 milionu kusů, loni zahrálo 22 milionů hráčů po celém světě. Nejzásadnějším (a také největším) trhem zůstávají Spojené státy, jež se na tržbách podílely ze 41 procent. Poté následuje Německo a Velká Británie po šesti procentech. Kanada, Čína a Rusko měly shodně po čtyřech procentech.

„Navzdory tomu, že celý svět prochází ekonomickou i hodnotovou krizí, jsme pokračovali ve stabilním výkonu jak z hlediska tržeb, tak i počtu hráčů. V neposlední řadě se nám dařilo stabilně zvětšovat i naše vývojové kapacity. Většina z našich více než 370 spolupracovníků již pracovala na budoucích hrách, přesto naše stávající hry Arma, DayZ a Vigor i nadále oslovovaly miliony hráčů po celém světě,“ uvedl výkonný ředitel Marek Španěl.

Na konci loňského roku představilo studio oficiálně také novou technologii – herní engine pod názvem Enfusion, na kterém Bohemia Interactive postavila svou novou multiplayerovou hříčku Arma Reforger. Více než plnohodnotným přírůstkem do slavné vojenské série Arma je však Reforger jakousi ochutnávkou novinek, které fanoušky čekají. Není totiž tajemstvím, že „Bohemka“ chystá nové pokračování Army s číslem 4.

„V roce 2022 očekáváme u většiny ukazatelů oproti loňskému roku růst v řádu nižších desítek procent. Rozhodující bude dodržení plánovaného postupu vývoje u nových titulů, u kterých trvá vývoj roky a často bývá plný překvapení. Finanční výsledky jsou v našem odvětví z tohoto důvodu silně cyklické,“ dodal finanční ředitel Slavomír Pavlíček. Jedním z důležitých momentů podle něj bude vstup na čínský trh s herním titulem Ylands.

Bohemia Interactive je jedno z největších herních studií v Česku, vzniklo v roce 1999. Jeho portfolio tvoří série vojenských simulací Arma pro PC, průkopnický online survival DayZ pro PC a konzole, kreativní platforma Ylands pro PC a mobilní zařízení a free-to-play akce Vigor pro Xbox One, PlayStation a Nintendo Switch. Minoritním akcionářem je od loňska čínská společnost Tencent Holding, většinu drží čeští vlastníci.

S přispěním ČTK.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.