Češi postavili repliku sporťáku Toyota Supra z kostiček LEGO. Padlo na ni zhruba 480 tisíc dílků

Replika auta Toyota Supra z dílků LEGO

Foto: LEGO

Opravdová supersportovní auta se u nás nevyrábějí, zato ale jako Češi umíme vyrobit jejich autentické repliky z kostiček LEGO v životních velikostech. Po přesných kopiích ultarychlých vozů Lamborghini Sián, McLarenu Senna a Bugatti Chiron byl týmem z továrny v Kladně postaven i model ikonické japonské štiky Toyota Supra, a to opět s použitím stovek tisíc dílků.

Oproti stavbě Lamborghini Sián FKP 37, která byla dokončena v červnu letošního roku, čelil tým českých inženýrů a konstruktérů malinko složitější výzvě. Do svého nového modelu slavné Toyoty Supra z kostiček LEGO totiž musel dostat i funkční elektromotor, aby se kultovní japonský vůz dokázal také rozjet, jak prozradila Gabriela Bechynská z The LEGO Group. I to byl důvod, proč stavba vozu trvala tolik dní.

Kladenský tým na vývoji tohoto auta strávil celých 125 dní, přičemž dalších 2 400 hodin měla zabrat samotná realizace, na kterou bylo použito přesně 477 303 kostiček v různých velikostech. Dílky stavebnice LEGO, ze kterých si mimo jiné český Footshop nechal vyrobit i vlastní obdobu tenisek Adidas Superstar, se propisují prakticky napříč celým vozem. Výjimkou je však část interiéru.

supra-lego-6

Opravdová Toyota Supra versus model z kostiček LEGO

Foto: LEGO

Aby kostičkový model působil co nejvěrohodněji, musel disponovat samozřejmě i volantem, sedačkou pro řidiče nebo budíky. To vše kladenští kreativci vzali ze skutečné Supry, a to včetně znaku automobilky a kol. Na druhou stranu sedačka spolujezdce, středová konzole a zbytek interiéru jsou opět vyrobeny z malých plastových dílků. Po stránce rozměrů se ovšem replika oproti skutečné verzi trochu liší.

Reálná Supra na délku měří 438 centimetrů, přičemž model z Kladna je o tři centimetry kratší. Rozdíl je také v šířce – 204 centimetrů u repliky oproti 186,5 centimetru u skutečného stroje. Největší odchylky však nastaly v hmotnosti, kde je replika o zhruba 240 kilogramů těžší, a samozřejmě také v udávané rychlosti.

Z kostiček poskládaná Toyota Supra s blíže nespecifikovaným výkonem elektromotoru zvládne jet rychlostí pouze 28 km/h. Řadový šestiválec byste tak pod kapotou hledali jen marně. Ani to však nesnižuje kvality kladenského týmu a celého projektu, který se řadí po bok dalších hypersportů jako Lamborghini Sián, McLarenu Senna a Bugatti Chiron.

Model Toyoty Supra bude do 11. října vystaven v Legolandu v Japonsku, poté by se měl objevovat u závodů japonské série Super GT. Sestaven byl s cílem připomenutí pětatřiceti let od vzniku tohoto vozu coby samostatného modelu. Do roku 1986 se totiž používalo označení Celica Supra.

supra-lego-3

Maska modelu Toyota Supra z dílků LEGO

Foto: LEGO

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.