Česká internetová jednička dál roste. Seznam.cz loni utržil 4,7 miliardy korun, daří se hlavně reklamnímu Skliku
Jednička českého internetu loni opět zaznamenala rekordní rok. Seznam v tržbách meziročně vyrostl o 4,7 procenta a dosáhl na 4,69 miliardy korun. Podle vyjádření společnosti se největší měrou na růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který vykázal růst o 15 procent.
Profitabilitu firma udržuje kolem hranice 30 procent, zisk před zdaněním loni činil 1,4 miliardy, což znamená meziroční snížení z úrovně 1,6 miliardy korun. Podle PR manažerky Seznamu Anety Kapuciánové je tenhle pokles daný rostoucími mzdovými náklady – v roce 2018 internetová jednička rozšířila svůj tým o 146 nových zaměstnanců, což se v nákladech nejvíc projevilo právě loni.
„Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizaci obsahu pro naše uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz.
Sílu domovské stránky Seznamu pak demonstruje počet prokliků právě na obsah vlastních i partnerských webů Seznamu. Na konci loňského roku se zastavil na 146 milionech měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 17 procent. Konzumace obsahu z domovské stránky se následně projevila i letos během pandemie koronaviru.
„Letos v březnu jsme zaznamenali 228 milionů prokliků na obsahové weby z naší domovské stránky. Ve srovnání s březnem 2019 se jedná o 60% nárůst,“ uvádí Zima.
Kromě domovské stránky zaznamenal Seznam také zvýšenou návštěvnost i dalších svých obsahových služeb, například díky zapojení do trasování polohy uživatelů si aplikaci Mapy.cz stáhlo na půl milionu nových uživatelů. Nedávnou novinkou v Mapách je také dopravní navigace, čímž se internetová jednička chce transformovat z turistické do každodenní navigační aplikace. Nového designu se v průběhu loňského roku dočkaly i další služby jako Počasí.cz, Seznam Zprávy či například Prohlížeč, který používá na 1,5 milionu lidí a nově nabízí například tmavý režim.