Česká skupina chce být evropskou jedničkou v digitalizaci prodeje aut. Za stamiliony kupuje další firmu
Holding EAG patřící pod českou investiční skupinu Portiva velkým nákupem polské firmy SoftVig sebevědomě kráčí za svým cílem.
Jízda v novém autě bývá vždy příjemná. Už ne tak dobrou zkušenost ale můžete mít při jeho nákupu, ať už nakupujete zbrusu nové vozidlo nebo ojetinu. Zmodernizovat prodej aut všeho druhu má za cíl tuzemský holding EAG, který svými penězi pohání investiční skupina Portiva. Za ní stojí v roli šéfa Pavel Svoreň a ten teď hlásí dokončení dalšího velkého obchodu. Za střední stovky milionů kupuje EAG polskou softwarovou platformu SoftVig, která přispěje k navýšení tržeb i zisku holdingu a posílí jeho celoevropskou pozici.
Jedná se o druhou zahraniční akvizici EAG v krátkém sledu. V srpnu skupina ohlašovala nákup společnosti Fastback, která vyvíjí platformu pro obchodování s ojetými vozy. Teď EAG do svého repertoáru přidává službu, která je předním polským poskytovatelem takzvaného DMS softwaru pro sektor automotive. Ten umožňuje dealerstvím obsluhovat účetnictví, řídit skladové zásoby, vyřizovat objednávky a komunikovat s třetími stranami a má tak být další dílkem do komplexní skládačky služeb pro digitalizaci a modernizaci prodejních kanálů ve světě automobilů.
„Akvizice SoftVig představuje důležitý krok na naší cestě stát se evropskou jedničkou v oboru. Kromě celkově významného tržního podílu na polském trhu jsme díky ní v Polsku získali také exkluzivitu na služby pro značky jako je VW Group, Volvo či Ford,“ popisuje partner a investiční ředitel holdingu EAG Petr Kratochvíl. I díky této akvizici v letošním roce očekává tuzemská skupina narůst obratu z loňských 800 milionů korun na dvě miliardy. Zisk EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) má letos přesáhnout 200 milionů korun.