Český módní vyhledávač Glami expanduje do dalších tří zemí. E-shopům chce letos přinést 5 miliard korun

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

tomas-hodbod-glami

Foto: Glami

Tomáš Hodboď, zakladatel Glami

0Zobrazit komentáře

Módní vyhledávač Glami nepolevuje ve své expanzi po celé Evropě. Tuzemský projekt Tomáše Hodbodě (na úvodní fotce) a Michala Jiráka ohlásil vstup na další tři nové evropské trhy, čímž si upevňuje svou pozici největšího nezávislého vyhledávače módy na starém kontinentu. Služeb Glami mohou nově využít uživatelé ve Slovinsku, Chorvatsku a Bulharsku.

Český módní vyhledávač patří do stáje investiční skupiny Miton a každoročně proniká na nové trhy. Zatímco v roce 2017 to byly Rumunsko a Maďarsko, loni přibyla působnost v Turecku, Řecku a Rusku a nyní Glami zaokrouhluje počet trhů, kde operuje, na patnáct. Na nových trzích slibuje Glami partnerským e-shopům, v nichž vyhledává módu, pro letošní rok obrat v hodnotě 250 milionů korun.

„Nové trhy, na které jsme v posledních měsících vstoupili, se vyznačují rychlým tempem růstu e-commerce. V Bulharsku je to meziročně až 10 % s tím, že třetinu obchodovaného objemu tvoří právě móda. Ve Slovinsku a Chorvatsku má zkušenosti s nákupem online 9 z 10 obyvatel. Na základě zjištěných dat jsou tyto trhy zajímavé pro velké množství e-shopů, se kterými Glami spolupracuje,“ popisuje Ján Kešelák, manažer pro expanzi Glami.

glami

Ostatně silnou pozici tuzemského vyhledávače v rámci Evropy potvrzuje i to, že hned od začátku na nově otevřených trzích spolupracuje s velkými značkami a e-shopy jako Footshop, Astratex, Reserved či Bibloo. Celkem plánuje Glami všem svým partnerským obchodům ve všech zemích v letošním roce přinést obrat ve výši 5 miliard korun.

„Expanzí do Bulharska, Slovinska a Chorvatska Glami pokračuje v naplňování svého cíle, kterým je zjednodušení a zpříjemnění nákupů módy online nejenom v Čechách, ale i v dalších evropských zemích, a upevňování pozice největšího nezávislého vyhledávače módy v Evropě,“ doplňuje Ján Kešelák.

jakub-havrlant-rockaway-top

Přečtěte si takéHeureka míří k prodeji za 7,5 miliardy korun. Mall Group místo Havrlanta povede Oldřich BajerHeureka míří k prodeji za 7,5 miliardy korun. Mall Group místo Havrlanta povede Oldřich Bajer

Glami dnes v patnácti evropských zemích měsíčně navštíví 25 milionů uživatelů, kteří mají v nabídce 8 milionů produktů ve více než 4 tisících e-shopů. Služba byla založena v roce 2013, ale mimo obratu, který zprostředkovává svým partnerům, Glami své finanční výsledky nekomentuje. Vedle České republiky dnes působí v Německu, Francii, Rumunsku, Maďarsku, Rusku, Řecku, Turecku, Bulharsku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku.

tomas-hodbod-jan-keselak-glami

Foto: Glami

Tomáš Hodboď a Ján Kešelák

„V roce 2018 jsme umožnili lidem objevit a nakoupit více módy než kdykoliv předtím za naši dosavadní pětiletou historii. Díky Glami bylo doručeno více než 1,7 milionu balíčků. V byznysovém měřítku to znamená, že jsme našim partnerským e-shopům přinesli 2 miliardy korun. Když se podíváme na návštěvnost největších fashion brandů v Evropě, neexistuje zde větší online destinace pro módu, než je GLAMI,“ uvedl pro CzechCrunch Tomáš Hodboď.

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder

Diskuze (0)

Novinka

Anonym

GLAMI

Po úspěšném vybudování a prodeji srovnávače cen Heuréky, založili v…

Klíčoví lidé

tomas-hodbiod

Tomáš Hodboď

Co-founder