CLIQZ: webový prohlížeč s unikátním vyhledáváním, který nesbírá žádná citlivá data

cliqzbrowser4
0Zobrazit komentáře

V dnešní době už je běžných internetových prohlížečů nespočet. Mezi těmi nejpoužívanějšími ale samozřejmě vede stále Internet Explorer, Google Chrome, Opera nebo Mozilla Firefox. Právě Mozilla, která stojí za vlastním prohlížečem, v minulosti investovala neznámou částku do německé firmy CLIQZ, tvořící prohlížeč se zrychleným vyhledáváním a kompletní anonymitou.

CLIQZ si za celkem 9 let vývoje vydobil své jméno na trhu především svým unikátním přístupem k vyhledávání, kdy se po zadání vyhledávaného slova nebo spojení rovnou pod oknem pro URL zobrazují výsledky, ze kterých je pak uživatel přímo přesměrován na příslušné stránky. Není tak nutné přecházet na stránku s výsledky hledání a znovu klikat na relevantní web.

box

Přečtěte si takéFashion in the BOX: český startup, který vám každý měsíc zašle náhodný výběr značkového oblečeníFashion in the BOX: český startup, který vám každý měsíc zašle náhodný výběr značkového oblečení

Kromě toho tvůrci slibují absolutní anonymitu, tj. žádná data o uživatelích využívající desktopovou nebo mobilní aplikaci nejsou ukládána na serverech společnosti a dále využívána pro reklamní nebo jiné účely. Právě i blokace reklamy je přímo vnořená v prohlížeči, spolu s ochranou proti phishingu, sběru dat a dalším praktikám.

cliqz

Urychlení vývoje nákupem

Protože se CLIQZ chce posouvat kupředu rychleji, dnes oznámil akvizici startupu Ghostery, který částečně fungoval jako konkurence originálního AdBlocku a částečně jako nástroj k ochraně soukromí uživatelů na webu. Německý browser by se tak měl dočkat přímé integrace a vylepšení blokovacích funkcí a zároveň získat 10 milionů aktivních uživatelů.

Brněnský startup Flatio na střednědobé pronájmy spouští prohlídky bytů ve virtuální realitě

flatioweb
0Zobrazit komentáře

Server Flatio.cz, založený Radimem Rezkem, který vznikl na základě zkušeností se studentskými pronájmy na StudentReality.cz a který nabízí střednědobé pronájmy, získal na začátku tohoto měsíce několikamilionovou investici od INCOMMING Ventures a před necelým rokem podobnou částku od investičního fondu Enern.

Po rozšíření svých služeb do Vídně a nově do Bratislavy si startup připravil další novinku v podobě prohlídek bytů za pomocí virtuální reality. Chce tím ještě více minimalizovat čas nutný k samotným prohlídkám bytů, při kterých by v budoucnu měly zcela odpadnout fyzické návštěvy. Jen v Praze se pak navíc Flatiu podařilo za rok 2016 vytvořit před 16 tisíc rezervovaných nocí.

startup

Přečtěte si takéČeský komiksový startup Nanits Universe chce na Kickstarteru vybrat 780 tisíc korunČeský komiksový startup Nanits Universe chce na Kickstarteru vybrat 780 tisíc korun

V nabídce je takových prohlídek momentálně k dispozici několik desítek a pro jejich zobrazení jsou třeba minimálně kartonové VR brýle. Jakmile se po prohlídce uživatelé rozhodnou k pronájmu, mohou si kompletní smlouvu prohlédnout online a podepsat za pomocí SMS, včetně platby nájmu přes webové rozhraní.

K tomu doplňuje zakladatel a CEO, Radim Rezek:

„Jako byste v bytě opravdu byli, to jsou nejčastější reakce od našich nájemníků a majitelů bytů, kteří přes Flatio pronajímají. Virtuální realita není nic nového, ale její praktické využití kromě herního průmyslu bylo dost omezené. Flatio stavíme na moderních technologiích, o kterých jsme přesvědčeni, že mohou posunout realitní byznys.“

flatio_2