Další český exit. Roivenue, jež hlídá efektivitu nákladů na reklamy, směřuje do nizozemských rukou
Pražský startup chce s novým vlastníkem posílit svou pozici v západní Evropě a v Americe. Cenu transakce nekomentuje.
Letošní rok českému startupovému ekosystému přinesl již několik zajímavých exitů a do výčtu prodaných firem přibyla další. Roivenue, které zejména e-shopům pomáhá zvyšovat efektivitu investic do reklamy, plně přechází pod křídla globálně působícího a původem nizozemského hráče ScanmarQED. Společně chtějí pražský produkt dostat k novým klientům v Severní Americe a západní Evropě.
Roivenue se zaměřuje na vývoj řešení pro online marketéry, které s pomocí umělé inteligence dokáže spojit data o investicích do marketingových kampaní z běžných kanálů jako Google Analytics, Facebook nebo Sklik s údaji o chování zákazníků či profitu z objednávek. Na základě těchto analýz umí klientům poradit, jak urychlit růst či kde v marketingových rozpočtech ušetřit.
„Už od založení Roivenue byla naše vize optimalizovat miliardu eur (asi 24 miliard korun – pozn. red.) v klientských budgetech. Aktuálně jsme přibližně v sedmině cesty. Přestože náš algoritmus strojového učení používají klienti už ve třinácti zemích, největší část zákaznické báze máme pořád v Česku v Polsku,“ popisuje spoluzakladatel a ředitel startupu Pavel Šíma.
„Spojení se strategickým partnerem, který má vybudované prodejní kanály ve Spojených státech, Velké Británii a západní Evropě, nám umožní rychle získat o řád vyšší kontrakty na top trzích a dosáhnout naší vize rychleji než jako samostatná firma,“ zdůvodňuje prodej Šíma, jenž stejně jako ostatní strany odmítl výši transakce komentovat.
Podle odhadu CzechCrunche, který vychází z dříve publikovaných byznysových dat a oficiálních závěrek, se cena mohla pohybovat ve vyšších desítkách milionů korun a velmi pravděpodobně nepřekročila hranici sto milionů. Historicky startup získal podporu od investičního fondu Pale Fire Capital, za nímž stojí trojice zakladatelů Jan Barta, Dušan Šenkypl a David Holý.
Poprvé Pale Fire Capital Roivenue podpořil v roce 2018, kdy podle informací CzechCrunche šlo o úvodní tranši ve výši 15 milionů korun s možným navýšením na celkových 55 milionů. Kapitál od tohoto fondu startup získal v celkem třech kolech a až do nynější transakce v něm fond držel podíl ve výši přibližně 37 procent.
Zbylou část vlastnili zakladatelé startupu – Šíma konkrétně 33 procent, 13 procent pak technologický ředitel Tomáš Čeleda, přičemž oba ve firmě zůstávají i po její akvizici. Ostatní původní zakladatelé a podílníci Martin Ptáček a Andrej Zotov z Roivenue odcházejí. Nový vlastník přebírá většinu pětadvacetičlenného týmu a zároveň zvažuje zřízení lokálního developerského centra v Praze, jež by sloužilo pro potřeby firem skupiny v Nizozemí, Londýně a Chicagu.