Desítky milionů pro efektivnější správu kampaní. Reflex Capital Ondřeje Fryce investuje do českého nástroje PPC Bee
PPC reklamy, v nichž zadavatel kampaně platí za jeden klik, jsou dlouhá léta nedílnou součástí internetového marketingu. V této oblasti v roce 2015 začala působit česká společnost PPC Bee, která původně pomáhala eliminovat nudnou lidskou práci při tvorbě kampaní, postupně se ale rozšířila do komplexnějšího nástroje pro jejich automatizaci a správu dalších marketingových kanálů. Klienti firmy ve více než 50 zemích světa loni dosáhli téměř jedné miliardy korun v objemu spravovaných kampaní, v dalším růstu nyní PPC Bee pomůže investor.
Tuzemský venture kapitálový fond Reflex Capital zakladatele Ondřeje Fryce do PPC Bee vkládá blíže nespecifikované desítky milionů korun výměnou za podíl 12,4 procenta. Doteď ve firmě držel 75 procent její zakladatel a ředitel Pavel Vachek, zbylých 25 procent pak vedoucí vývoje produktu Ondřej Bartas.
„Od vstupu strategického investora si slibujeme hlavně rychlejší přístup na zahraniční trhy, svižnější nábor nových kolegů a větší investice do marketingu. Podpora od Reflex Capital ale není jen finančního charakteru. Zároveň nám jeho partneři poskytnou mentoring a potřebné know-how v klíčových tématech,“ říká Pavel Vachek.
„Klukům se podařilo postavit skvělý produkt, věříme, že naše zkušenosti z e-commerce je mohou posunout ještě dál, především v zahraničí,“ komentuje Ondřej Fryc z Reflex Capitalu. PPC Bee má již nyní klienty v 53 zemích po světě, kteří skrze platformu loni utratili téměř jednu miliardu korun, což je oproti roku 2021 dvojnásobek.
V horizontu pěti let chce firma, mezi jejíž klienty se řadí agentury Acomware, Dexfinity a Marketup nebo e-shopy Alza, Mall, Heureka a Notino, objem spravovaných kampaní navýšit ke dvaceti miliardám korun.