Díky české hře je hvězdou internetu, fanynky mu skáčou do náruče. Kingdom Come mi změnilo život, říká

Luke Dale neboli pan Ptáček z Pirkštejna má na sociálních sítích stovky tisíc sledujících. A to už nejen díky hře od Warhorse Studios.

good-game-luke-dale-kingdom-come
Foto: Warhorse/CzechCrunch
Pan Ptáček, vyhlášený šlechtický drzoun, neboli Luke Dale
0Zobrazit komentáře

Je to pozoruhodné. Není ústřední tváří hry ani její hlavní postavou. Ale když se dnes řekne Kingdom Come: Deliverance 2, napadne řadu fanoušků jako první. Je to Luke Dale, anglický herec, který v české hře ztvárnil nikoliv hrdinu Jindřicha, ale jeho (většinou) věrného druha pana Ptáčka. „Kingdom Come mi zcela upřímně změnilo život,“ říká pro CzechCrunch.

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho herního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Před prvním Kingdom Come: Deliverance měl coby mladý herec pár menších roliček. Po vydání druhého dílu je z něj hvězda internetu. Na Instagramu má 78 tisíc sledujících. Na streamovací platformě Twitch ho odebírá 63 tisíc diváků. Na YouTube 148 tisíc. A na TikToku? 175 tisíc. Kterým s úsměvem říká peasants, tedy sedláci. Dává to smysl, vždyť je to pan Ptáček, vyhlášený šlechtický drzoun. Neboli Luke Dale.

„Díky Kingdom Come jsem se mohl stát streamerem a nezůstal jsem pouze hercem. Tahle hra mi zcela upřímně změnila život,“ říká Dale pro CzechCrunch. Ačkoliv se chce říct, jestli právě u toho streamování nezůstane. Úspěch hry od Warhorse Studios využil na maximum, vybudoval si vlastní fanouškovskou základnu, streamuje jak své výlety do Japonska či Austrálie, tak hraní her. Nejen KCD2.

Věrnost fanoušků se potvrdila o víkendu na brněnském Comic-Conu, v jehož zákulisí jsme se s Dalem setkali. Ačkoliv na popkulturní festival dorazil třeba i Christopher Judge neboli Kratos z God of War či Teal’c z Hvězdné brány – a také Tom McKay, Daleův kolega z Kingdom Come a představitel protagonisty Jindřicha –, charismatický herec na sebe strhával dost možná tu největší pozornost.

„Komunita kolem Kingdom Come je neskutečně oddaná, fanoušci jsou fakt skvělí,“ vyslal poklonu na adresu příznivců hry z českého středověku. A diskuzní panel, kam usedl po boku zmiňovaného McKaye a Logana Hilliera, který ve hře hraje padoucha Ištvána Tótha, byl jedním z vrcholů programu. Pavilon brněnského výstaviště často rozezníval smích po Daleových hláškách.

kingdom-come-deliverance-warhorse-studios-69-fryvaldsky

Přečtěte si takéProdeje Kingdom Come 2 od Warhorse překonaly významnou metuProdeje Kingdom Come 2 rostou, česká hra překonala významnou metu. Je čas na další velký cíl, říká šéf Warhorse

Skutečný pan Ptáček například připomněl nejnáročnější (někdo by řekl nejvtipnější) okamžiky z natáčení prvního dílu KCD. „Jedna z nejtěžších scén byla ta z lázní, kde sedíme v kádi s Jindřichem. Musel jsem hrát ožralého Ptáčka, ale celou dobu jsem si říkal, že je to hrozně okaté, uvěří tomu vůbec někdo? A pamatuju si, jak Dan Vávra říká: ‚Buď víc opilý. Nejsi dost opilý. Měl jsi hodně vína, jsou čtyři hodiny ráno.‘ A tak jsem zatlačil na pilu a přehrával čím dál víc, až z toho vznikl ten směšně přehnaný herecký výkon,“ rozesmál největší sál Comic-Conu.

Dale měl na svědomí také pořádné dopravní zácpy v comicconových chodbách. Na možnost autogramu či fotky se stály podobné fronty jako na Teal’ca. S tím rozdílem, že stargateovskému herci v Brně neskákaly fanynky do náruče – ano, skutečný pan Ptáček na dámy přinejmenším při focení působil stejně jako ten videoherní. „Potkat se s fanoušky je vždycky pocta. A tím, že jsme v Česku, je to ještě o to lepší,“ komentuje diplomaticky svou popularitu Dale.

Podobně mimochodem hovoří i muž, u kterého by vás napadlo, že to on bude takto aktivní tváří Kingdom Come: Deliverance. Ale Tom McKay je oproti mladšímu kolegovi mnohem menší extrovert. „To, že se tady v Česku můžeme potkávat s fanoušky a povídat si o hře, je pro mě obrovské potěšení,“ doplňuje Daleova slova představitel Jindřicha. Který taktéž Warhorse Studios vděčí za kariérní jiskru.

„Kingdom Come i pro mě samozřejmě znamená hrozně moc. Těžko se to popisuje, je to prakticky nemožné popsat v pár větách,“ uvádí McKay. Ten se mimochodem po Daleově vzoru také pustil do streamování, ale na kolegova čísla mu přece jen něco chybí. Možná ta usměvavá odrzlost, která postavu Ptáčka i herce Dalea spojuje. A kterou fanynky i fanoušci milují, jak ukazují jeho streamy – a jak ukázal i Comic-Con. No a jestli milujete Kingdom Come i další české hry, tak klikněte sem a odebírejte náš herní newsletter.

Top novinky ze světa her

😞 Vydání Grand Theft Auto 6 je opět odloženo. Na nejočekávanější a podle odhadů i nejdražší hru všech dob si počkáme přes rok.

🎉 Game Developers Session v Praze se blíží! Vývojářská konference proběhne v pátek 5. a sobotu 6. prosince. Vstupenky na GDS seženete zde.

🏰 O tom, že skutečná místa z Kingdom Come 2 přilákala díky hře nové (a ukázněné!) turisty, jsme už psali. Teď to jen potvrzují čísla po skončení sezony – Trosky za letošek hlásí nárůst návštěvníků o 30 tisíc na téměř 120 tisíc lidí celkem.

🎲 Jestli byste rádi vyměnili hry digitální za deskové, zamiřte v sobotu a neděli 8. a 9. listopadu na Albi Game Day. Česká deskoherní firma v prostoru WPP Campus hned vedle metra Vltavská chystá bohatý program pro malé i velké.

📖 U deskovek ještě zůstaneme – a přidáme k nim stolní RPG. Městská knihovna na Mariánském náměstí se v listopadu a prosinci promění na ráj geeků a skoro každý den hostí hry na hrdiny, deskové hry, tvůrčí workshopy a tak dále.

🤝 A ještě jednou do offlinu. V úterý 11. listopadu proběhne další setkání Bonfire, kde čeští vývojáři hovoří o své práci. Dorazí i Jan Valta, skladatel hudby pro Kingdom Come!

💡 Jakub Pilař je příležitostný vývojář, který posledních deset let ve volném čase tvořil adventuru Subsequence, kterou teď představuje světu. Říká o ní, že spojuje feeling Half-Life a Syberie, což zní dost dobře.

🎙️ A na závěr hned dva zajímavé rozhovory. Šéf megafirmy Take-Two Interactive (pod kterou spadají značky jako GTA nebo třeba Red Dead Redemption) Strauss Zelnick promluvil o využití umělé inteligence ve videoherním vývoji a o tom, jak moc kreativní AI vůbec může být. A pokud máte o něco víc času, pusťte si spoluzakladatele studia Rockstar Dana Housera, který přišel do podcastu Lexe Fridmana – došlo třeba i na to, jak to teda bylo s tajuplným Gavinem v Red Dead Redemption 2