Disney chce dominovat následující dekádě. Chystají se čtyři noví Avataři, troje Star Wars i řada marvelovek

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

avengers-endgame

Foto: Falcon

Plakát k filmu Avengers: Endgame

0Zobrazit komentáře

Vše, na co sáhne Disney, se promění ve zlato. Takový pocit musí mít snad každý, který v poslední době sleduje činy obřího zábavního a mediálního konglomerátu The Walt Disney Company z amerického Burbanku. Úspěchů se najde mnoho, ale za všechny aktuálně hovoří film Avengers: Endgame, který útočí na pozici nejvýdělečnějšího snímku všech dob.

Disney není jen o Avengers a neuvěřitelně úspěšných filmech o superhrdinech z komiksů, ale právě produkce Marvel Studios, které Disney od roku 2009 vlastní, nejlépe demonstruje současnou velikost a sílu celé firmy. Podobnými akvizicemi si Disney v čele s Bobem Igerem postupně budovalo neotřesitelnou pozici takřka ve všech (nejen) filmových segmentech.

V roce 2006 koupil za 7,4 miliardy dolarů Pixar a získal tak přístup k nesmírně populárním animovaným seriálům, které sledují děti i jejich rodiče. O tři roky později přidal za 4 miliardy dolarů již zmíněné Marvel Studios a v roce 2012 za 2,2 miliardy v hotovosti a 1,855 miliardy dolarů v akciích přikoupil ještě Lucasfilm a jeho ságu Star Wars. Loni pak dokonal největší akvizici ze všech.

Avatar 2, Avatar 3, Avatar 4, Avatar 5

Nákup konkurenčního Foxu za ohromných 71,3 miliardy dolarů neměl v zábavním průmyslu obdoby a jen potvrdil, jak silná společnost s myšákem Mickeym v logu je. Disney získal především filmové studio 20st Century Fox a mnoho dalšího a jeho pozice je nyní v mnoha ohledech zcela bezprecedentní. Už nyní má v desítce nejvýdělečnějších filmů historie Disney nevídaných šest zástupců a stejný počet registruje i v druhé desítce.

I vzhledem k akvizici Foxu je vysoce pravděpodobné, že se na skutečnosti, že je Disney nejúspěšnějším studiem současnosti, nebude nic měnit ani v budoucnu. V březnu byla akvizice Foxu oficiálně uzavřena a znamená to mimo jiné to, že pod Disney už nyní nově patří také film Avatar, který stále ještě odolává útoku Avengers: Endgame na pozici nejvýdělečnějšího filmu všech dob. A můžeme si být jisti, že Disney bude chtít podobné úspěchy zopakovat.

avatar

Foto: Bontonfilm

Záběry z filmu Avatar z roku 2009

O tom, že by měl James Cameron natočit pokračování svého úspěšného sci-fi Avatar, se kterým už v roce 2009 zcela nevídaně zbořil kina a v tržbách se mu až do letoška nikdo ani nepřiblížil, se ví již dlouho. Disney však nyní po oficiálním schválení akvizice Foxu vydal aktualizovaný plán, kdy bude vydávat jaký film, a na papíře obří záběr Disney vynikne ještě víc. V následujících osmi letech bude firma Mickeyho Mouse chrlit jeden film za druhým.

Začněme hned u zmíněného Avataru. Původně Fox plánoval, že další díly vydá v letech 2020, 2021, 2024 a 2025. Disney nyní vydání posunul, ale hned čtyři pokračování Avataru skutečně dorazí – jen to bude v letech 2021, 2023, 2025 a 2027. Chystá se také očekávaná nová trilogie Star Wars, která dorazí postupně v letech 2022, 2024 a 2026.

Star Wars si dávají pauzu jen trochu

Jelikož bude mít všech sedm filmů premiéru v prosinci, Disney si na sedm let zabral prakticky celou vánoční sezonu pro sebe, protože lze očekávat, že novým Avatarům i Hvězdným válkám bude vzhledem k vysokým očekáváním velmi těžké konkurovat. Jak upozorňuje magazín Business Insider, v roce 2018 Disney v kinech utržil 7 miliard dolarů a podle všeho nehodlá polevovat.

rey-1

Foto: Falcon

Ren ve snímku Star Wars: Vzestup Skywalkera

Podobná částka se přitom podařila do té doby utržit jen jednou, v roce 2016 a byl to opět Disney. Letos se očekává útok na stejná čísla. Aktuálně v kinech bodují jíž zmínění Avengers: Endgame, miliardu dolarů předtím utržila i Captain Marvel, brzy přijde nový Spider-Man a chystá se také nový Lví král a na prosinec i závěr třetí trilogie Star Wars: Vzestup Skywalkera (The Rise of Skywalker).

Právě o Star Wars se ale po obnovení legendární série ze 70. a 80. let a následně přelomu milénia hodně diskutovalo. Například vedlejší film Solo: A Star Wars Story v kinech zklamal a šéf Disney Bob Iger později přiznal, že Disney toho neměl ze světa Hvězdných válek dělat tolik najednou. Pauza mezi startem již čtvrté trilogie nakonec bude trvat tři roky.

Fanoušci se ale mezitím dočkají minimálně dvou nových televizních seriálů, The Mandalorian a sérii o Cassianu Andorovi, které vyjdou na chystané streamovací platformě Disney+. V přípravě je už podle všeho i třetí, dosud utajovaný seriál, který má dorazit do roku 2022, tedy ještě před startem nové trilogie. Ty jsou navíc v přípravě rovněž hned dvě.

the-mandalorian-star-wars

Foto: Disney

První záběry z připravovaného seriálu The Mandalorian ze světa Star Wars

Na vlastních příbězích ze světa světelných mečů pracují Rian Johnson, který stál i za posledním dílem Star Wars: Poslední z Jediů, a jak nyní podle The Verge na výroční akci Upfronts potvrdil Bob Iger, druhou trilogii vytvoří dvojice David Benioff a D.B. Weiss, která stojí například za úspěšným seriálem Hra o trůny. Ten nyní pro změnu hýbe seriálovým světem. Bude tak zajímavé sledovat, jak nakonec Disney v kinech všechny filmy poskládá, ale jako první by měl přijít film od Benioffa s Weissem.

Superhrdinové opět v akci

Vrátit se pak je třeba také k marvelovkám. Přestože bude nadcházejícím Spider-Manem, který se při své cestě vydá i do Prahy, ukončena jedna dlouhá příběhová linka v rámci tzv. Infinity Sagy, další začne hned v příštím roce. Disney ovšem prozatím odmítá prozradit, na jaké superhrdiny se můžeme těšit. Jisté je zatím jen to, že se v roce 2020 dočkáme z produkce Marvelu pouze dvou snímků (za což může zřejmě odsunutí třetích Strážců Galaxie). V dalších letech už to budou opět tři v každém roce.

A zapomenout pochopitelně nemůžeme ani na Fox. Disney jeho nákupem získal práva na další marvelovské postavy, které dříve vlastnil právě Fox, jako jsou X-Men, Deadpool či Fantastická čtyřka. Některé chystané supehrdinské filmy, které Fox původně plánoval, Disney vyškrtl, například Gambit, kde měl hrát Channing Tatum, i všechny filmy s X-Meny. Naopak ale v plánu zůstává spin-off X-Menů s názvem The New Mutants, který se už třikrát odložil a nově má vyjít v roce 2020.

Obecně však bude do budoucna zajímavé sledovat, jak Disney, respektive Marvel Studios s nově nabytými postavami naloží. Spekuluje se o tom, zda by se mohl Deadpool objevit po boku Spider-Mana, Thora a dalších, kteří za sebou mají obrovsky úspěšnou sérii kolem Avengers, ale na to je aspoň zatím brzy. Očekávat v následujících letech pak můžeme také celou řadu animovaných filmů, jak z produkce Pixaru, tak Disney, dosud nepojmenovaný film s Kingsmanem i pokračování Indiana Jonese.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Smažená křídla a virtuální luxus. KFC představilo omlazeného digitálního influencera Sanderse

kfc-sanders
0Zobrazit komentáře

Stejně jako má Amazon svého Jeffa Bezose, Tesla má svého Elona Muska a Microsoft Billa Gatese, KFC, jeden z největších řetězců s rychlým občerstvením na světě, má svého plukovníka Harlanda Davida Sanderse. Právě tento americký obchodník stojí za tajným receptem na ta nejlepší kuřecí křidélka, která nyní KFC prodává na více než 22 tisících místech ve 136 zemích světa.

Starší pán s vázankou, bílým oblekem a vždy perfektně pěstěným knírem s bradkou je tváří řetězce Kentucky Fried Chicken od jeho založení. Ovšem důchodce nabízející smažená křidélka prošel v poslední kampani společnosti výraznou proměnou. V rámci aktuálních trendů byl Sanders poslán na omlazovací kúru, do barbershopu, tetovacího salónu, krejčovství a strávil dlouhé hodiny v posilovně. Výsledkem je plukovník Sanders nové generace, úspěšný influencer, který je kompletně celý vytvořený 3D počítačovou modelací.

kfc-sanders2

Plukovník Sanders s virtuální influencerkou Dagny

I přesto, že je rodný list Sanderse složen pouze z jedniček a nul, nic mu nebrání užívat si svůj virtuální život naplno. KFC na svém Instagramu postupně zveřejňovalo střípky z plukovníkových běžných dnů plných luxusu, přátel a také pracovních povinností. Sanders si vytvořil i svůj vlastní hashtag #secretrecipeforsuccess, který si nechal s hrdostí vytetovat na své břišní svalstvo, jak ukazuje na jednom ze svých příspěvků.

Plukovník by samozřejmě nebyl správným influencerem, kdyby nenavázal partnerství s nejrůznějšími značkami a nepotkával se s ostatními celebritami virtuálních sítí. Nejoblíbenějším nápojem Sanderse se tak stala limonáda Dr. Pepper, kosmetické přípravky používal výhradně od Old Spice a daně za něj řešila společnost TurboTax.

mileytop

Přečtěte si takéDystopická budoucnost s Miley Cyrus a Anthonym Mackiem. Netflix ukazuje novou sérii Black MirrorDystopická budoucnost s Miley Cyrus a Anthonym Mackiem. Netflix ukazuje novou sérii Black Mirror

K životu influencera patří také cestování, a tak kromě rodného Kentucky Colonel zavítal například do Kalifornie, kde se setkal s reálnou influencerkou Lexi Hensler, nebo si zaletěl ve svém soukromém tryskáči do Japonska pozdravit své tamní fanoušky. Během svých cest se setkal i s dvojicí virtuálních instagramerek, a to Dagny od společnosti The Digitals a japonskou Immou.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

I may be a restaurant mogul and international inspiration, but I’m still just a kid who loves being in the kitchen. #humble It’s important never to lose sight of the things that make you who you are. For me, it’s being in the kitchen and making amazing fried chicken. That’s what got me here, and I never want to lose that young and hungry Colonel who spent all his time perfecting fried chicken. I’m still that kid who straps on an apron and makes fried chicken. And I’ll never lose that part of me. Never lose the things that make you who you are. This is part of my #secretrecipeforsuccess. #candid #candidkitchen #colonelskitchen #humble #friedchicken #advice #success #entrepreneur #behindthecurtain #keys #respect #inspiration #positive #positivethoughts #artistatwork #majorkey #cookingram #cooking

Příspěvek sdílený Kentucky Fried Chicken (@kfc),

Dobrodružství virtuálního plukovníka Sanderse trvalo od 8. do 23. dubna. Ve svém posledním příspěvku oznámil, že život online byl sice super, ale uvědomil si, že život na Instagramu není skutečným životem. Proto se odhlásil a odjel hledat své duchovní já skrze lekce jógy.

A svým fanouškům předal poselství: „Nikdy se nepřestávejte vyvíjet a buďte v kontaktu se svým duchovním já.“ KFC se však s moderním plukovníkem nerozloučilo nadobro. Ke Dni matek si pro všechny fanoušky připravilo video se svlékajícím se osvaleným Sandersem a jeho kolegy, které mohli uživatelé poupravit a poslat jako přání své mamince.

Virtuální celebrity

Virtuální plukovník není prvním úspěšným virtuálním influencerem. Jeden a půl milionu sledujících má na svém Instagramu Miquela Sousa, známá pod přezdívkou Lil Miguela. Ta je dílem společnosti Brud, která skrze ni chtěla zjistit, zda se lidé zajímají jen o skutečné osobnosti, nebo je zaujme i zcela smyšlený životní příběh sdílený na Instagramu. A jak se ukázalo, Miquela své fanoušky skutečně získala, díky čemuž nyní firmě přináší obrovské zisky.

kfc-logo

Virtuální osobnosti postupně zaplňují i svět módy, který klade velký důraz na naprostou bezchybnost postavy i tváře a počítačem vytvořené modelky dokáží vyhovět veškerým požadavkům. Virtuální modelky společnosti The Digitals se objevily na obálkách časopisů Vogue či Marie Claire, kde prezentovaly virtuální oblečení. A podle některých odhadů by se právě tento způsob propagace módy mohl v budoucnu stát v módním průmyslu zcela běžnou normou.