Disney posadilo investory na horskou dráhu. Vyrostlo díky zábavním parkům i Disney+, které v létě dorazí do Česka
Ty nejhorší pandemické měsíce jsou pravděpodobně pryč a Disney může znovu lákat návštěvníky do svých zábavních parků. Právě tyto vyhlášené atrakce spolu se streamovací službou Disney+, jejíž příchod do Česka se kvapem blíží, vynesly americké firmě výrazně vyšší čtvrtletní zisk a tržby, než tomu bylo před rokem. Předčila tak očekávání – a odrazilo se to i na růstu akcií, které po oznámení výsledků poskočily o skoro devět procent.
Disney za uplynulé fiskální čtvrtletí končící 1. ledna utržilo 21,8 miliardy dolarů, tedy v přepočtu zhruba 465 miliard korun. Ve srovnání se stejným obdobím v předchozím roce se jedná o nárůst přibližně pěti miliard dolarů, což předčilo odhady analytiků z Wall Street. Ti očekávali, že Disney na tržbách za předešlý tříměsíční období zaznamená tržby o miliardu dolarů nižší.
Společnost pod vedením Boba Chapeka se polepšila i ve výsledovce. Její čistý zisk se totiž zvýšil na 1,1 miliardy dolarů, respektive 23,5 miliardy korun – loni ve stejném období to bylo pouhých 17 milionů dolarů, tedy 362 milionů korun. Tehdejší úroveň byla znatelně ovlivněna koronavirovou pandemií, kvůli níž nemohly fungovat primárně Disneylandy a Disney Worldy. A pokud ano, tak velmi omezeně.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Stěžejním prvkem byznysu Disney je i jeho televizní streamovací služba Disney+, která sice v minulém čtvrtletí jevila znaky stagnace, ale teď se vyhoupla zpět do sedla. Počet nových předplatitelů Disney+ dosáhl 11,8 milionu, což výrazně překonalo odhady analytiků. Agentura Bloomberg například očekávala, že přibude „jen“ sedm milionů. Spolu s tím roste i průměrný měsíční příjem z jednoho uživatele – meziročně z 5,8 na 6,68 dolaru.
Dohromady má služba okolo 130 milionů platících, na Netflix, jedničku televizních streamovacích služeb na trhu, ovšem zatím nestačí – ten má zhruba 222 milionů předplatitelů. Například ale takový Amazon Prime Video už Disney+ překonalo, a to o zhruba 30 milionů uživatelů. Do konce fiskálního roku 2024 chce mít Disney+ 230 až 260 milionů předplatitelů.
K dosažení této mety se může přiblížit už letos v létě, kdy streamovací služba pod hlavičkou tvůrců Mickey Mouse po několika odkladech dorazí do Česka a desítek dalších zemí včetně Slovenska. Pro CzechCrunch to potvrdila i Marta Szafranska, ředitelka komunikace Disney pro střední a východní Evropu, byť přesný termín, kdy se Disney+ v Česku spustí, nezmínila.
Stejně jako v ostatních zemích, kde už je dostupná, i na tuzemském trhu otevře divákům širokou kolekci originálního obsahu nejen z produkce Disney, ale také značek Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic nebo Star. Součástí budou i ty nejnovější seriály včetně The Book of Boba Fett ze světa Star Wars. K dispozici by měl být i obsah služby Hulu, kde příští rok vyjde nová Futurama.
Související témata:DisneyPřejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.