Disney+ pokračuje v růstu a snižuje náskok klopýtajícího Netflixu. Už brzy dorazí do Česka
Streamovací služba Disney+ je druhou největší na trhu, za tři měsíce získala osm milionů diváků a jedničkou by se mohla stát do několika let.
Zatímco Netflix prochází jedním z nejtěžších období za dlouhou dobu, jeho nejsilnější konkurence, streamovací služba Disney+, se opět pochlubila lepšími čísly, než se očekávalo. Zatímco se ale Disney daří online a do kin minulý týden uvedlo další úspěšný blockbuster, kvůli pandemii opět narazil jeho byznys se zábavními parky. Ředitel firmy Bob Chapek s investory mluvil také o značně komplikované situaci s uváděním filmů v Číně.
Analytici citovaní CNBC odhadovali, že Disney+ druhé fiskální čtvrtletí letošního roku zakončí se 135 miliony předplatitelů. Ve skutečnosti ale jejich počet vyrostl až na 137,7 milionu, což je o téměř osm milionů více než počátkem února. Uživatelská základna Netflixu se mezitím v podobném období o 200 tisíc účtů zmenšila na 221,6 milionu.
Disney+ přitom není jedinou streamovací službou, kterou mediální gigant provozuje. Pokud se k ní přidají ještě čísla Hulu a ESPN+, celkový počet předplatitelů audiovizuálního obsahu od Disney naroste na více než 205 milionů. Druhá největší platforma pro filmy a seriály nicméně společnost v posledním čtvrtletí stála miliardu dolarů. Tolik totiž zaplatila za předčasné ukončení licenčních smluv pro několik titulů, které teď zamíří na Disney+. O které tituly šlo, však nezaznělo.
Celkově Chapekova firma za období od ledna do března utržila 19,25 miliardy dolarů (asi 465 miliard korun), přibližně o miliardu dolarů méně, než očekávali analytici. Meziročně to pak představuje 23procentní nárůst, způsobený zejména oslabením vlivů pandemie a návratem návštěvníků do zábavních parků, resortů a na výletní lodě.
Tato divize Disney, představující druhou velkou část byznysu firmy vedle produkce a prodeje obsahu, v uplynulém čtvrtletí dosáhla na 6,7 miliardy dolarů – téměř dvojnásobek loňské hodnoty. Parky prý nicméně mohly vydělat ještě o asi 350 milionů dolarů více, nebýt zavřených Disneylandů v Hongkongu a Šanghaji.
Přes obecně dobré zprávy a hlavně velice zajímavá čísla z Disney+ se akcie firmy po ohlášení výsledků o pár procent propadly. Celkově jsou na nejnižší hodnotě za více než rok. Přičítá se to jednak momentálním výzvám, jednak dlouhodobým výhledům pro streamovací služby. Disney+ totiž stále není ziskové, ve druhé půlce roku se očekává jen o málo vyšší růst než v té první a podle mnoha investorů už končí fáze rychlého získávání místa na trhu. Místo ní přichází zajištění profitability a rozumného utrácení.