Doctor Strange už je na Disney+, objevil se tam 47 dnů po premiéře. A Marvel slibuje odhalení nové ságy
Nejnovější marvelovka od režiséra Sama Raimiho představuje dobrodružství napříč realitami. Krátce po kinech zavítala na streamovací službu.
Doba, kdy diváci po premiéře filmu v kinech museli na možnost podívat se na něj doma čekat mnoho měsíců, je definitivně pryč. Jeden z nejočekávanějších titulů roku, superhrdinský Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství, se stále promítá v kinech, ode dneška je ale dostupný také na streamovací službě Disney+. Doma si tak novinku lze pustit pouhých 47 dnů po premiéře – a zároveň se tím připravit na odhalení hlavní dějové linie další fáze univerza Marvelu.
Mediální gigant příchod své streamovací služby do Česka evidentně načasoval velice chytře, jelikož pouhý týden po spuštění láká na blockbuster největšího kalibru. Jak hlásí jeho název, Doctor Strange v mnoho vesmíru šílenství nás vezme na dobrodružství napříč multiverzem, zatímco titulní hrdina se snaží najít magickou knihu a ochránit dívku se schopností procházet dimenzemi.
Takový příběh s sebou samozřejmě nese nejednu psychedelickou sekvenci, v níž se ohýbá prostor i čas a objevují se různé verze nám známé reality. Aby měly vizuální nápady co největší dopad i při sledování doma, Disney+ film nabízí ve formátu IMAX Enhanced.
Ten v některých scénách rozšíří obraz na většinu obrazovky či celou plochu širokoúhlé televize, což nenabídla ani větší část kin. Přesun blockbusteru z filmových sálů do domovů je tak dokonalý – ti, co ho nedávno viděli na velkém plátně, dostávají možnost si ho připomenout s kusem obrazu navíc. A ti, co ne, mohou rychle doplnit kulturní přehled.
Nový Doctor Strange není zdaleka prvním titulem, který na streamovací služby přichází jen několik týdnů po premiéře. Nedávno stejným způsobem na HBO Max v Česku vyšel The Batman, celou praxi ale odstartovala pandemie už předloni.
Zatímco kina kvůli karanténám zela prázdnotou, studia a distributoři hledali nové způsoby, jak filmy dostat před oči publika. Celý loňský rok se experimentovalo s paralelním uváděním na plátnech i online, jako lepší strategie se ovšem ukázalo výrazné zkrácení exkluzivity pro kina.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs