Faktický konec CZC nastal, pozornost se tak opět upřela na Mall. A Allegro zase mlží, co s ním bude
Nejednoznačná komunikace vlastníka e-shopu vede k domněnkám a nemůžeme se divit, když celý trh očekává, že e-shop Mallu vypne stejně jako CZC.
Jaká je budoucnost Mallu?
Komentář Petera Brejčáka: Minulý týden (opět) došlo na hromadné propouštění v e-shopech CZC a Mall, které od dubna 2022 vlastní polské Allegro. Jejich byznysu se totiž dlouhodobě nedaří a krvácí navzdory ozdravným opatřením, které skupina postupně zavádí. Po měsících medializovaných informací a dohad, kdy nebylo zjevné, jaká budoucnost čeká CZC, nedávno došla zpráva o tom, že ve své stávající podobě jako e-shop přestane fungovat a působit bude jako obchodník čistě jen na tržišti Allegra. Pozornost se tak opět stočila k Mallu a vznikl prostor pro domněnky.
Při komunikaci propouštění minulý týden mluvčí Allegra Marcin Gruska mimo jiné uvedl: „Hlavním cílem je uzdravit naše české podniky. Postupně měníme Mall a CZC na obchodníky na platformě Allegro.cz a přesouváme je na společnou technickou a softwarovou platformu.“ Právě druhá věta by mohla naznačovat, že Mall čeká stejný osud jako CZC. A například Hospodářské noviny ji prezentovaly jako oficiální potvrzení.
Ještě před článkem HN jsem Allegro v reakci na tuto citaci oslovil o další doplnění informací a vyjádření, jaká budoucnost tedy Mall čeká – a zda jej nečeká stejný osud, jak potkal CZC. Odpověď na několik zaslaných otázek trvala řadu dnů a nepřekvapivě je nejednoznačná.
„V současnosti zkoumáme řešení, které nám umožní zachovat hodnotovou nabídku společnosti Mall a zároveň využít technologický ekosystém společnosti Allegro. Jedná se o náš dlouhodobý plán, který má zajistit, že se nic nezmění na zkušenostech zákazníků, zatímco Allegro bude schopné udržet své technologické náklady pod kontrolou. Mall je významným maloobchodním prodejcem, takže se jedná o společný úspěch vedoucí ke stejnému cíli – zpřístupnit zákazníkům co nejširší sortiment zboží za konkurenceschopné ceny a úspěšně uspokojit jejich potřeby v oblasti online nakupování,“ komentuje mluvčí Allegra Gruska. Takové vyjádření by mohlo soutěžit třeba o titul ptydepe roku.