Ferrari ctí své zákazníky. Pro jednoho z nich proto vytvořilo unikátní futuristický supersport

Vůz SP48 Unica vychází z vyprodaného modelu F8 Tributo, jeho podobu ale od základu překopal. Výsledek vypadá jako auto z budoucnosti.

ferrari-sp48-unica-min

Foto: Ferrari

Ferrari SP48 Unica

Modelová paleta vozů Ferrari je natolik exkluzivní, že by si v ní měl bez problému vybrat každý. Model Ferrari SP48 Unica je ovšem důkazem toho, že někteří zákazníci italské automobilky jsou natolik nároční, že je nutné vytvořit jim vůz přesně na míru. Jeden z nich má tak nyní v garáži nesmírný poklad.

Zákaznická základna značky Ferrari sice není největší, svou výjimečností však překonává klientelu většiny konkurence. Tomu odpovídá i servis automobilky, který dokáže vyhovět i těm nejnáročnějším požadavkům. Třeba vyrobit zcela nový vůz jasně odpovídající preferencím svého majitele.

Přesně za takových okolností vznikla novinka pojmenovaná SP48 Unica. Slovo Unica je zde zásadní, jelikož vůz vzniknul v jednom jediném exempláři. Základem se mu stal model F8 Tributo, který byl ovšem přepracován natolik, že by jej v Unice hledal málokdo.

ferrari-unica4

Foto: Ferrari

Prosklené zadní víko obnažující pohonnou jednotku zde nečekejte

Vzhled vozu s výrazně futuristickými křivkami byl vytvářen pomocí speciálního modelování a 3D prototypování, díky čemuž mohl anonymní majitel, o němž Ferrari prozradilo jen to, že se jedná o dlouhodobého zákazníka značky, ovlivňovat každý detail.

Příď vozu by měla odkazovat na model Roma, záď byla ovšem pojata zcela specificky a zbavila se typického prosklení, skrze které je jinak vidět na osmiválcovou pohonnou jednotku uloženou uprostřed. Tato změna dává vozu daleko uhlazenější vzezření, které podtrhují tenké LED lišty zadních světel.

Ferrari bylo na podrobnější informace skoupé a nezveřejnilo žádné o technice. Lze ovšem předpokládat, že základem pohonného ústrojí se stal 3,9litrový vidlicový osmiválec o výkonu 720 koňských sil, který dokáže automobil katapultovat z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a vybičovat jej k rychlosti až 340 km/h.

Tajemstvím je opředena i hodnota této speciality. Cena základního Tributa, které je beznadějně vyprodáno, začínala na částce 6,5 milionu korun. Díky unikátní přestavbě však musela být konečná suma daleko vyšší.

Pro Ferrari se v poslední době jedná již o několikátou na míru šitou specialitu, kterou pro své zákazníky vytvořilo. Příkladem jsou modely Omologata či BR20, které dokazují, že vozy Ferrari mohou vypadat přesně podle vašich představ. Pokud na nich pracujete pod dohledem specialistů.

Avšak běda tomu, kdo provádí úpravy za zády značky. Zákazníci Ferrari se musí řídit kodexem, podle kterého nesmí bez souhlasu a asistence automobilky měnit barvu vozu, upravovat tvar karoserie, zasahovat do motoru či zakrývat logo automobilky. Pokud je tento kodex porušen, dostává se zákazník na černou listinu a Ferrari mu již žádný vůz neprodá. Proč? Protože každé Ferrari je podle expertů z Maranella specifickým uměleckým dílem.

Vojtěch Sedláček

Fanoušek všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.

Fanoušek všeho, co dělá z budoucnosti současnost. Milovník historie, dobrého humoru, kostkovaných flanelek a soli ve vlasech.