Firemní akce na Bali či Marsu. Česká aplikace Myia se udržela nad vodou díky přesunutí do virtuálního světa

myiahosteska-min

Foto: Myia

Aplikace Myia přináší možnost pořádat eventy ve virtuálním prostředí i s virtuálními charaktery

0Zobrazit komentáře

Pandemie koronaviru – a s ní spojené omezené setkávání naživo – vytrhla ze zaběhlého způsobu fungování celou řadu projektů. Patří mezi ně i Myia, eventová mobilní aplikace, která digitálně propojuje účastníky akcí všeho druhu. Protože osobní setkávání se zkomplikovalo, Ondřej Červinka, Filip Hurta a Michael Dudek, tvůrci aplikace, se rozhodli udělat z Myii platformu, na které lze pořádat eventy profesní povahy v libovolném virtuálním prostředí.

Služby aplikace Myia jsou uživatelům k dispozici od roku 2015. Její funkcí je propojit jednotlivé účastníky akce, a tím ulehčit vzájemný networking. K tomu ji v minulosti využily společnosti jako Microsoft, Deloitte či britské, rakouské nebo německé obchodní komory. Jen v roce 2019 umožnila propojení návštěvníků více než stovky akcí a nasbírala 13,5 tisíce unikátních registrací. Ovšem s příchodem pandemie koronaviru se počet pořádaných akcí propadl na třetinu původních čísel

Proto se tvůrci aplikace rozhodli přidat zcela novou funkci, pomocí které probudili svět eventů alespoň ve virtuální rovině, a objevili nové možnosti. „Virtuální eventy mažou hranice. Nejen geografické, ale i hranice toho, jak může akce vypadat a co může účastníkům přinést,” říká spoluzakladatel Ondřej Červinka.

myia2

Foto: Myia

Tvůrci aplikace Myia, zleva Ondřej Červinka, Filip Hurta a Michael Dudek

Nově vzniklá platforma propojila aplikaci spolu s virtuálním desktopovým prostředím. Jeho různé podoby vznikaly ve spolupráci se studiem Kontra a výsledkem je například možnost uspořádat firemní event na Bali, Drákulově hradu či v jedoucím Orient expresu, za jehož okny se míhají libovolné výjevy.

Počet prostředí se postupně rozrůstá, a tak by již brzy mělo být možné podobnou akci uspořádat například i na Marsu. Spolu s tím jsou přidávány i další prvky, mezi které nově patří možnost 3D prezentace produktů. Tímto způsobem se například na konferenci Britské obchodní komory Green Growth představí dokonce celý elektromobil Jaguar i-Pace.

„Virtuální eventy mají své kouzlo i zrádnost. Pohybujete se v podstatě na hraně herního designu, který stojí hodně času a peněz. Možné je cokoliv, jenom se v naší představivosti a kreativitě nesmíme nechat vtáhnout do králičí nory,“ míní zakladatel studia Kontra Adam Ondráček.

Tak trochu tím naráží na možnost implementovat do prostředí takových akcí postavy s propracovaným modelem tváře, který je pomocí polygonové sítě animován tak, aby měl co možná nejvěrnější prvky lidské mimiky. Tento model je následně napasován na předtočený výstup kupříkladu hostesky, takže výsledný efekt může být naprosto věrohodný.

V budoucnu by navíc mělo být možné tento proces provést přímo na webu. Vytvořená postava může například vítat návštěvníky akce u vstupu do virtuálního prostředí nebo sloužit jako zdroj potřebných informací.

myia1

Foto: Myia

Podoba virtuálního prostředí pro konferenci Green Growth

Pro hosty jsou v rámci eventů vytvářeny jednotlivé místnosti, jako jsou například posluchárny, virtuální kuřárny či lobby. Aplikace následně umožňuje propojení s jednotlivými hosty přítomnými v těchto místnostech, případně některé funkcionality zakáže. Příkladem je omezení volání v přednáškových sálech.

Součástí eventů je také prostor pro prezentaci partnerů, kteří mohou sebe a své produkty či služby mimo vystavovaných 3D modelů představit například prostřednictvím videoprezentací či odkazů na web.

S příchodem této virtuální novinky stoupla pro pořadatele cena za event hned sedmkrát, což pomohlo celé aplikaci zůstat v těžkých časech nad vodou. Hospodářský výsledek drží na záporné nule a obrat se pohybuje v jednotkách milionů korun. „Zatím nám to ekonomika virtuálních eventů neumožňuje, ale dříve či později bude nutné do nich investovat stejně jako do vzniku online her,” předesílá Adam Ondráček.