Ford investuje až 25 miliard do samořídící technologie, kterou navrhli lidé z Googlu a Uberu

Filip HouskaFilip Houska

Ford_Fusion_AV_01_HR
0Zobrazit komentáře

O autonomních vozidlech se dnes mluví jako o budoucnosti přepravy a mnoho firem v čele s významnými světovými automobilkami tomu své plány začíná přizpůsobovat. Zajímavý krok nyní podnikl i Ford, který by měl svoji iniciativu ohledně samořídících aut ještě více vygradovat.

Ford totiž oznámil, že vstupuje do startupu zabývajícího se robotikou a umělou inteligencí s názvem Argo AI, do kterého chce v průběhu 5 let investovat až miliardu dolarů (v přepočtu cca 25 miliard korun). Startup, jenž založili experti na autonomní systémy z Googlu (Bryan Salesky) a Uberu (Peter Rander), má pak pro Ford na poli samořídících aut zajistit vrcholové postavení.

uberelevate

Přečtěte si takéDo Uberu přichází expert na letectví z NASA, který bude pracovat na vývoji létajících autDo Uberu přichází expert na letectví z NASA, který bude pracovat na vývoji létajících aut

Pittsburgské Argo AI má totiž na základě smlouvy pro Ford vyvíjet autonomní systémy a tím tak urychlit plány o představení funkčního samořídícího modelu do roku 2021. Podle Marka Fieldse, CEO Fordu, by se tyto systémy mohly i licencovat pro ostatní automobilky.

fordargoai_2

Zleva: Peter Rander (COO Argo AI), Mark Fields (CEO Ford), Bryan Salesky (CEO Argo AI), Raj Nair (EVP Ford)

Očekává se, že Ford využije svůj majoritní podíl v Argo AI i jako s prostředek k rekrutování nejrůznějších specialistů na vývoj samořídících systémů od konkurenčních hráčů.

Ford se chystá k útoku na konkurenci

Sféru autonomních technologií, které zatím dominují firmy jako Tesla či Uber, začíná brát tradiční americká automobilka skutečně vážně.

fordlidar_1

Přístroj pro noční vidění jako součást senzorů LIDAR.

Mimo očekávanou investici do Argo AI (kde se Ford mimo jiné stává majoritním vlastníkem) to dokazuje i financování senzorů LIDAR pro samořídítelné vozy od výrobců Velodyne. Na tomto investování se podílel spolu s čínským vyhledávačem Baidu částkou 150 milionů dolarů s cílem srazit výrobní náklady. O podobnou věc se snaží i Google s firmou Waymo, kterou vlastní.

Autonomní model Fusion Hybrid na detroitském autosalonu NAIAS 2017:

17NAIAS-AutonomousFusion_8181-HR
fordargoai_3
17NAIAS-AutonomousFusion_4763-HR

Foto: Ford Media Center