Galgonek rozjíždí další byznys. S marketingem na e-shopech bude značkám pomáhat i bývalý šéf Rohlíku

Nová platforma Cruxo chce značkám pomoci zlepšovat propagaci a prodej jejich zboží na internetu. Stojí za ní zkušení zakladatelé.

Ondřej HolzmanOndřej Holzman

cruxo-tym

Foto: Cruxo

Spoluzakladatelé Cruxo: Jan Galgonek, Matěj Novák, Michal Trunkát a Petr Pavlík

0Zobrazit komentáře

S druhým nejbohatších Čechem plánuje vybudovat velkou konzultační skupinu s mezinárodním přesahem, avšak tím aktivity Jana Galgonka nekončí. Dva měsíce po vyhlášení ambiciózních plánů s Karlem Komárkem a Jakubem Havrlantem se totiž matador tuzemské mediální scény pouští do dalšího projektu, pro který opět získal zkušené partnery. Firmám chce pomáhat k lepšímu marketingu jejich značek na internetu a na palubě má i bývalého šéfa tuzemského Rohlíku Petra Pavlíka.

Nejnovější byznys Jana Galgonka se jmenuje Cruxo. Jedná se o platformu, která má značkám přinést možnost spravovat a optimalizovat digitální kampaně na e-shopech. Své zkušenosti z různých sfér nejen reklamního online byznysu do projektu vedle Galgonka a Pavlíka přinesou také Matěj Novák a Michal Trunkát. Všichni čtyři jsou zároveň podílníky v nově vzniklé Cruxo Group a pro CzechCrunch prozradili, že do ní na start z vlastních zdrojů vkládají několik milionů korun.

Byznysově, marketingově i mediálně zkušený tým chce využít stále rostoucího e-commerce trhu. Podíl nákupů na internetu na celkových maloobchodních tržbách se loni v Česku zvýšil na 17 procent a očekává se další růst. Na internet stále více vstupují i silní hráči, kteří dosud působili hlavně offline, a tak mají potřebu propagovat své značky a produkty také v e-shopech. Právě ty největší subjekty na trhu chce Cruxo zpočátku oslovovat, ať už se jedná o dodavatele zboží, internetová tržiště, nebo samotné prodejce.

„Cruxo značkám nabízí výrazné zlepšení možností propagace a prodeje jejich zboží v online prostředí. Prodejcům přináší vyšší výnosy z reklamních ploch, nižší náklady díky automatizaci procesů a vyšší prodeje na základě cílené reklamy,“ popisuje hlavní propozici nové platformy Matěj Novák, který má dlouholeté zkušenosti s reklamními technologiemi. V nově vzniklé Cruxo Group drží 15% podíl, Petru Pavlíkovi patří 20 %, Michal Trunkát, který je zároveň CEO, drží 19,5 % a největším akcionářem je se zbylými 45,5 % Jan Galgonek.

jan-galgonek

Foto: Cruxo

Jan Galgonek, spoluzakladatel společností Mind2Flo a Cruxo

Právě čtveřice spoluzakladatelů přináší zkušenosti z retailového prostředí, online marketingu a e-commerce. Petr Pavlík působí přes pětadvacet let doma i v zahraničí v byznysu s rychloobrátkovým zbožím a má zkušenosti z firem jako Procter & Gamble, Stock Spirits Group nebo Albert, naposledy působil jako šéf tuzemské pobočky online supermarketu Rohlik.cz, kde skončil loni v září. V Cruxu je členem představenstva pro strategické rozhodování, rozvoj a strategický prodej.

V Procter & Gamble působil přes deset let také výkonný ředitel Cruxa Michal Trunkát, který v obřím koncernu se spotřebním zbožím posledních pět let šéfoval e-commerce divizi pro Česko a Slovensko a spolupracoval s největšími e-shopy v čele s Alzou, Mallem či Notinem. Matěj Novák jako další člen představenstva přináší zkušenosti z oblasti reklamních technologií a yield managementu. Sedm let jako zakladatel vedl sdružení Czech Publisher Exchange, které zastřešuje programatickou reklamu pro přední české mediální domy.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Čtvrtým do party je již zmíněný Jan Galgonek, který do řízení Cruxa nebude aktivně tolik zapojen, jelikož jako výkonný ředitel od začátku roku vede konzultační skupinu Mind2Flo, kterou zformoval spolu s Komárkem a Havrlantem a má s ní velké plány. Známý je jako zakladatel reklamní skupiny Adexpres, za níž měla v roce 2016 londýnská skupina Dentsu Aegis Network zaplatit řádově stovky milionů korun. Stál také u zrodu studia DIVR Labs, které vyvíjí unikátní zážitky ve virtuální realitě a nedávno získalo velkou investici od Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

Společně chtějí Trunkát, Pavlík, Novák a Galgonek v prvním roce usadit svou novou marketingovou platformu Cruxo na českém trhu a podniknout první kroky do zahraničí. Cílem je získat jak přední e-shopy, tak velké dodavatele, jimž chtějí nabídnout komplexní správu reklamních kampaní včetně cílení, vyhodnocování i nastavování strategií. Spoluzakladatelé pro CzechCrunch prozradili, že celkové investice do projektu by se měly do budoucna pohybovat v řádech nižších desítek milionů korun, externí investory ale pro financování hledat nebudou.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.

Velký deal za 24 miliard je hotov. Polské Allegro oficiálně převzalo českou Mall Group

„Pro zákazníky z východní a střední Evropy chceme být nákupní destinací číslo jedna,“ komentuje generální ředitel Mall Group Jan Hanuš.

Peter BrejčákPeter Brejčák

jakub-havrlant6-2

Foto: Peter Varga

Jakub Havrlant, zakladatel a CEO Rockaway Capital

0Zobrazit komentáře

Téměř celý loňský rok se spekulovalo o prodeji české e-commerce skupiny Mall Group, až v listopadu ale došlo k oznámení – jejím novým vlastníkem se za 23,6 miliardy korun stalo polské Allegro, kterému se přezdívá také „polský Amazon“. Transakce, která se zařadila mezi nejvýznamnější byznysové zprávy roku, teď byla oficiálně dokončena. Nyní firma plánuje posílit svou pozici jakožto přední e-commerce platforma v regionu střední a východní Evropy a zároveň podpořit další mezinárodní expanzi.

Mall Group, pod kterou patří také CZC.cz a logistický operátor WeDo, tak už spadá pod křídla polského hráče, který loni vyrostl o třetinu a utržil 28,6 miliardy korun. Celkový objem zobchodovaného zboží na jeho tržišti přitom dosáhl výše 224 miliard korun – o miliardu více, než loni prodaly všechny české e-shopy dohromady.

Původní vlastníci Mall Group, ve které držely po 40 procentech PPF a EC Investments miliardářského dua Daniela Křetínského a Patrika Tkáče (zbylých 20 procent připadalo skupině Rockaway Capital zakladatele Jakuba Havrlanta), ještě před transakcí ze skupiny vyčlenili online supermarket Košík.cz, internetovou televizi Mall.tv, platební službu Mall Pay i skupinu e-shopů Vivantis.

S akciemi Allegra se od října 2020 obchoduje na varšavské burze, v den oznámení transakce v loňském listopadu se jejich hodnota pohybovala na úrovni 49,25 polských zlotých, do začátku letošního března přitom navzdory novinkám pokračovala v upadajícím trendu až ke 26,31 zlotých. Od této doby došlo ke zlomu – v pátek už cena akcií byla 35,58 zlotých.

havrlant-nuyts

Foto: Rockaway

Jakub Havrlant, zakladatel Rockaway, a François Nuyts, CEO skupiny Allegro

„Skupina se každým dnem hlouběji integruje do evropského prostředí. Před nedávnem se Allegro otevřelo kupujícím a prodávajícím z celé Evropské unie a dnes už společně s Mall Group a WeDo dokončujeme krok, který upevní pozici celé skupiny jako tržiště první volby spotřebitelů v celé střední a východní Evropě i mimo ni,“ popisuje generální ředitel společnosti Allegro Francois Nuyts.

Allegro věří, že začlenění Mall Group přinese lepší zážitek z nakupování i širší nabídku zboží pro 70 milionů potenciálních zákazníků v celém regionu. Samotné Allegro doteď působilo jen v Polsku, naopak Mall Group má mezinárodní stopu výraznější – kromě domácího Česka je aktivní na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku.

Koncem února navíc Allegro spustilo anglickou verzi svého webu, čímž v podstatě otevřelo možnost nakupovat zboží zákazníkům z celé Evropské unie, a to včetně Česka. Na plně lokalizovanou verzi si však tuzemští zákazníci zatím musí počkat – anglická mutace e-shopu má však překlad webu do dalších jazyků výrazně usnadnit.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Allegro nyní posílí partnerský prodej skupiny Mall Group, obchodníci na společné platformě budou moci postupně využívat věrnostní program Smart! a věrnostní výhody jako doručení zdarma, možnost odložené platby Allegro Pay nebo přístup do B2B platformy. Jednotlivé platformy a firmy se nyní budou sjednocovat postupně, implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny má být zahájena okamžitě.

„Zatímco Allegro je šampion v oboru marketplace, my máme dlouhodobě dobré a silné vztahy s dodavateli, nabízíme přístup k rozsáhlé infrastruktuře a last-mile řešením v zemích, kde působíme. Chceme stavět na tom nejlepším z našich světů a rozšířit náš model, abychom byli pro zákazníky z východní a střední Evropy nákupní destinací číslo jedna,“ komentuje generální ředitel Mall Group Jan Hanuš, pod jehož vedením skupina dokázala těsně vykázat malý provozní zisk.

mahr-2

Přečtěte si takéZakladatel Coffee Roomu to na jižní Moravě rozjíždí s matchouZ Prahy do Mikulova a na zelenou. Zakladatel Coffee Roomu to na jižní Moravě rozjíždí s matchou

„Nedílnou součástí mezinárodní obchodní platformy je i zajištění logistiky. WeDo se otevírá prostor pro další rozvoj, získáváme mimo jiné přístup k finančním, servisním i logistickým zdrojům. Naším hlavním cílem pro letošní rok je zlepšování zákaznické zkušenosti a společně s naším akcionářem budeme klást důraz na doručovací služby v rámci logistiky poslední míle,“ říká generální ředitel WeDo Daniel Mareš.

Každé všední ráno posíláme nejzásadnější zprávy dne.