Hotovo, CZC v současné podobě jako samostatný e-shop končí. Fungovat bude už jen na Allegru

Po měsících spekulací je jasné, co bude se značkou CZC. Allegro se jako majitel obchodu s elektronikou rozhodlo, že samostatný e-shop vypne.

Peter BrejčákPeter Brejčák

czc-3

Foto: CzechCrunch

CZC v současné podobě jako samostatný e-shop končí

1Zobrazit komentáře

O směřování online prodejce elektroniky CZC se v posledních měsících vyrojily různé informace, kdy zejména zákulisní zdroje naznačovaly, že e-shopu kdysi populárnímu zejména mezi ajťáky a geeky zvoní umíráček. Samotnému byznysu se totiž dlouhodobě nedaří – tržby mu klesají a ztráta narůstá. Polské Allegro, které CZC společně s dalšími značkami včetně Mall.cz pod svá křídla přebralo v dubnu 2022, teď dlouhodobé plány konkretizovalo.

V prohlášení, které Allegro poskytlo redakci CzechCrunche, polská internetová firma popisuje, že CZC prochází postupnou transformací, jež má být dokončena ke konci září letošního roku. Poté budou moci zákazníci nakupovat zboží výhradně na takzvaném CZC Shopu přímo na Allegru. Fakticky to tedy znamená konec e-shopu jako takového, i když doména CZC.cz bude funkční i nadále především k řešení reklamací či dalších záležitostí týkajících se záruky zboží.

„I po dokončení transformace budou zákazníci moci nakupovat produkty od CZC se zárukou originality a případné reklamace či vrácení zboží bude i v budoucnosti vyřizováno stávajícím českým týmem,“ přibližuje Allegro v prohlášení, jehož celé znění přinášíme na konci článku.

Jako důvody transformace Allegro uvedlo přechod na společnou systémovou platformu, o níž informovalo v červnu, a také „udržení technologických nákladů pod kontrolou“. S ohledem na tyto dva body má být také dlouhodobě zachována i samotná značka. Do budoucna pak Allegro chce, aby CZC Shop na jeho platformě zůstal upravenou verzí stávajícího e-shopu.

allegro-czc-optimised

Foto: CzechCrunch

E-shop CZC.cz už bude fungovat pouze na platformě Allegro

„Přestože jsme si vědomi, že z technických důvodů nebudeme schopni přenést všechny funkce, které poskytuje e-shop CZC.cz, jsme rozhodnuti nový CZC shop na platformě Allegro dlouhodobě vylepšovat,“ uvádí společnost, s jejíž akciemi se obchoduje na varšavské burze cenných papírů.

Zachováno má být zaměření na elektroniku, český tým obchodníků, přímá spolupráce s výrobci, lokální technická podpora nebo odesílání zboží z lokálních skladů v Česku včetně lokální logistiky s možností doručení do druhého dne. „V neposlední řadě i geekovská DNA zůstávají a Allegro je rozhodnuto je dále podporovat,“ uvádí bez bližších podrobností majitel CZC.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Allegro odkoupilo CZC jako součást skupiny e-shopů Mall Group v dubnu 2022. „Od té doby se soustavně snažíme o finanční stabilizaci značky, jejíž výsledky mimo jiné vlivem nedávného oslabení e-commerce kolísají. Aby byla stabilizace dlouhodobě úspěšná, bylo nutné učinit mnoho zásadních rozhodnutí, včetně softwarové optimalizace. To zjednodušeně řečeno znamená, že společnosti rodiny Allegro přecházejí na společnou systémovou platformu a služby,“ komentuje dále společnost.

Zda takovou budoucnost a transformaci, jaká probíhá v CZC, čeká i sesterský e-shop Mall.cz, Allegro v prohlášení nezmiňuje. I jeho byznys totiž dlouhodobě krvácí a prochází transformací podobně jako CZC, ostatně ve skupině Mall Group letos došlo také k propuštění více než stovky lidí.

Celé znění prohlášení Allegra o CZC:

V souvislosti se začleněním e-shopu s elektronikou do mezinárodní struktury Allegro Group prochází nyní CZC postupnou transformací, která bude dokončena do konce září letošního roku. Po jejím dokončení budou zákazníci nakupovat zboží z nabídky CZC výhradně na platformě Allegro. Ostatní dlouhodobé základy tohoto oblíbeného e-shopu s elektronikou jako přímá spolupráce s výrobci, český tým vysoce kvalifikovaných odborníků, lokální technická podpora a sklad, vyřizování reklamací a v neposlední řadě i geekovská DNA zůstávají a Allegro je rozhodnuto je dále podporovat.

Dlouhodobým cílem skupiny Allegro je značku CZC podporovat a udržet ji na českém trhu. Aby to bylo možné, prochází nyní CZC nevyhnutelnou softwarovou změnou. Obchod přechází na nový systém v rámci platformy Allegro, který kombinuje výhody původního e-shopu s Allegro benefity. I po dokončení transformace budou zákazníci moci nakupovat produkty od CZC se zárukou originality a případné reklamace či vrácení zboží bude i v budoucnosti vyřizováno stávajícím českým týmem.

Allegro získalo CZC jako součást tehdejší skupiny Mall Group během akvizice, která byla finalizována přibližně před dvěma lety. Od té doby se soustavně snaží o finanční stabilizaci značky, jejíž výsledky mimo jiné vlivem nedávného oslabení e-commerce kolísají. Aby byla stabilizace dlouhodobě úspěšná, bylo nutné učinit mnoho zásadních rozhodnutí, včetně softwarové optimalizace. To zjednodušeně řečeno znamená, že společnosti rodiny Allegro přecházejí na společnou systémovou platformu a služby.

V posledních měsících proto vyvíjíme CZC shop na Allegro, kam se postupně přesouvá vybraná nabídka zboží z nynějšího e-shopu CZC.cz. Přesun nabídky na CZC shop na Allegro bude dokončen do konce září, poté budou moci zákazníci nakupovat zboží výhradně na CZC shopu na Allegro. CZC Shop na platformě Allegro je a zůstane upravenou verzí stávajícího e-shopu CZC.cz se známým uživatelským rozhraním. Doména CZC.cz bude funkční i nadále, a to především k řešení reklamací či dalších záležitostí týkajících se záruky zboží.

Hlavním cílem uvedené transformace je umožnit, aby značka CZC mohla dále působit na trhu jako důvěryhodný partner českých zákazníků a současně bylo možné udržet technologické náklady pod kontrolou.

Jsme si dobře vědomi toho, že CZC má jako původní česká značka s dlouhou historií mnoho věrných zákazníků. Od dubnového spuštění CZC shopu běžícího na platformě Allegro v testovacím režimu vnímáme jejich zpětnou vazbu, bereme ji vážně, a i nadále jí budeme naslouchat.

Přestože jsme si vědomi, že z technických důvodů nebudeme schopni přenést všechny funkce, které poskytuje e-shop CZC.cz, jsme rozhodnuti nový CZC shop na platformě Allegro dlouhodobě vylepšovat. Věříme, že tyto kroky přinesou CZC zaslouženou stabilitu a nové zákazníky. Úspěch značky CZC je společným cílem nás všech.

CzechCrunch Jobs

CzechCrunch Weekly

V newsletteru Weekly vám každou neděli naservírujeme porci těch nejdůležitějších zpráv, které by vám neměly uniknout.

Brněnská Authentica překonala půl miliardy. Pro C&A obstarává všechny prodejny v Evropě

Letos skupina přistupuje k úpravám ve struktuře firem i služeb. Vzniknout má několik divizí, každá se specifickým portfoliem.

Peter BrejčákPeter Brejčák

miroslav_hanak_ceo_authentica_full_photo-min

Foto: Authentica

Miroslav Hanák, spolumajitel a ředitel Authentica Group

0Zobrazit komentáře

Skupina Authentica loni poprvé překonala půlmiliardový obrat, když dosáhl hodnoty 550 milionů korun s meziročním růstem přibližně o pětinu. Podle vyjádření se firma udržela v zisku, a to i přes značné investice do rozvoje kapacit, kdy například plně začlenila svou dceřinou firmu na výrobu kartonu a vytvořila novou divizi se zaměřením na dekorování obalů. Letos se plánuje soustředit na zpřehlednění portfolia nabízených služeb.

„Loňský rok byl pro nás finančně rekordní – překročili jsme půl miliardu v obratu a pokračujeme v solidní ziskovosti,“ pochvaluje si Miroslav Hanák, jenž Authenticu rozbíhal v roce 2003 jako byznys s pár reklamními stojany. Loni již skupina pracovala na stovkách velkých projektů pro klienty jako Philips, Hugo Boss, Ralph Lauren či C&A, přičemž pro posledního jmenovaného kompletně obstarává všech 1 360 obchodů a 2 471 výloh.

„Důležitá je pro nás dlouhodobá udržitelnost byznysu, který v Brně se společníky budujeme. Proto jsme loni zásadně rozvíjeli služby a kapacity, které nám přinesou úspěch v následujících letech. Nedávnou akvizicí se nám také podařilo upravit strukturu firmy tak, abychom klientům dokázali nabídnout všechny potřebné služby pod jednou střechou,“ vysvětluje Hanák.

Dle jeho slov významně roste nová divize Glass Decor, jež staví na unikátní technologii tisku. Její tiskárna zvládá přímý potisk lahví devíti barvami najednou, jedná se o jedinou tiskárnu svého druhu v Česku a jednu ze tří v celé Evropě. Za první rok s ní Authentica potiskla přes milion lahví a objem se chystá postupně navýšit až na tři miliony ročně.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

„Technologie přímého UV sítotisku je budoucností dekorací na sklo, plast, hliník a další materiály. Dodává lahvím luxusnější vzhled a zcela eliminuje papírové etikety. Jedná se o organické, netoxické a bezolovnaté barvy, jde tak o udržitelnou formu dekorace obalů, která je šetrná k životnímu prostředí i uživateli,“ vysvětluje Pavel Zemčík, ředitel této divize. Firma navíc letos investuje do pořízení i dalších tiskařských technologií.

Další divize Authentica Fulfillment, se kterou skupina během pandemie poprvé vkročila do e-commerce, pod vedením Petra Litavce během tří let vyrostla na obrat 150 milionů a míří na pozici dvojky trhu. „Růst fulfillmentu v uplynulém roce byl značný a letos musíme znovu navýšit kapacity. Postupně se rozšiřuje skladová plocha a zároveň zásadně investujeme do automatizace,“ vysvětluje Hanák. Koncem roku by měli být schopni vyexpedovat až 2,5 milionu zásilek ročně.

brandstories-authentica 2

Přečtěte si takéV Česku byla tendence neoutsourcovat, to se ale mění, říká LitavecMít e-shop je těžká disciplína. Češi se zdráhali outsourcovat část povinností, to se ale mění

Authentica se v posledních letech rozkročila do několika oborů. „Komplexita našich služeb nám hraje do karet. Klient zpravidla začne využívat některou z našich služeb a postupem času zjistí, že mu dokážeme pomoci i v dalších oblastech. Finančně i organizačně mu pak dává smysl mít vše pod jednou střechou,“ popisuje Hanák s tím, že letos ale firma přistupuje k úpravám ve firemní struktuře i struktuře svých služeb.

Výsledkem má být vznik několika divizí, každá se specifickým portfoliem a jednou vizí. Pro firmu má být nadále klíčový český trh, nicméně s vybavením prodejen a prodejních míst nabírá na obrátkách také v zahraničí, kromě nákupních center po Evropě jde také o Singapur nebo Spojené státy, kam se brzy chystá s dalším novým projektem.