Cristiano Ronaldo investuje do Chrono24, kde se obchoduje s luxusními hodinkami
„On dal peníze nám, ne my jemu,“ upozorňuje šéf Chrono24 Tim Stracke, že nejde o marketingovou spolupráci, ale skutečnou investici.
Luxusních hodinek má doma celou řadu. Teď se Cristiano Ronaldo rozhodl svůj záběr v tomto světě rozšířit a investuje do online platformy Chrono24, která se specializuje na obchodování s těmi nejluxusnějšími kousky, ať už novými nebo použitými. Výše investice nebyla zveřejněna, ale šéfové Chrono24 říkají, že jde o významnou částku. Hvězdný fotbalista, který aktuálně hraje v Saúdské Arábii, se připojuje například k jednomu z nejbohatších mužů planety, Francouzi Bernardu Arnaultovi, který do této platformy taktéž investoval.
Poslední investiční kolo proběhlo v srpnu 2021. Od investorů v čele s General Atlantic a rodinnou investiční společností Bernarda Arnaulta, šéfa luxusního domu LVMH, tehdy Chrono24 získalo 100 milionů eur (v aktuálním přepočtu 2,4 miliardy korun) a valuace celé společnosti překročila miliardu dolarů. Celkově tehdy hodinkové tržiště nasbíralo od investorů přes 200 milionů eur (4,8 miliardy korun) a nyní přidává dalšího investora v podobě slavného portugalského fotbalisty, jehož sbírka hodinek má hodnotu mnoha milionů dolarů.
Jak loni ukázal magazín Wrist Enthusiast, Ronaldo má ve sbírce několik hodinek značky Rolex, Hublot, Cartier nebo Bulgari a další modely v osobní spolupráci s Jacob & Co, které jsou často osázené zlatem, diamanty či jinými barevnými drahokamy. „Jako dlouholetý sběratel hodinek a pravidelný uživatel Chrono24 mám radost, že se nyní mohu stát akcionářem společnosti,“ uvedl Ronaldo v prohlášení pro Business Insider. Nejde tedy o žádný marketingový deal, jak potvrdil pro Bloomberg Co-CEO Chrono24 Tim Stracke: „On dal peníze nám, ne my jemu.“
Podle Strackeho jde o „významnou“ částku, kterou Cristiano Ronaldo do firmy investuje, ale zároveň dodává, že „peníze nebyly důvodem, proč jsme ho přibrali na palubu“. Ronaldo byl podle Strackeho na vrcholu seznamu potenciálních investorů z řad celebrit zejména díky jeho známé vášni k hodinkám a také obrovskému počtu fanoušků po celém světě. Jen na Instagramu ho sleduje 596 milionů lidí. „Líbí se mu tato kategorie, má rád technologie a také si myslel, že je to dobrá finanční příležitost,“ doplnil Stracke.
Chrono24 je největší specializované online tržiště s luxusními hodinkami, na kterém je vystaveno až půl milionu hodinek od obchodníků a soukromých prodejců. Samotná firma pak vydělává na poplatcích z každé transakce, přičemž podle Strackeho má dvouciferné provozní marže. Zejména v roce 2021 a na začátku roku 2022 došlo k obrovskému růstu poptávky po nejžádanějších luxusních hodinkách od značek jako Rolex, Patek Philippe či Audemars Piguet.
Zatímco tehdy se na sekundárním trhu prodávaly za nejvíce peněz, teď jsou naopak nejníže za téměř dva roky. Poptávka ochladla mimo jiné kvůli zpomalování ekonomiky a vyšším úrokovým sazbám. Na situaci muselo reagovat také Chrono24, které v lednu propustilo zhruba třináct procent zaměstnanců a restrukturalizovalo část svého provozu.