Jak luxusní může být klíčenka nebo samolepka? Adventní kalendář Chanelu za 18 tisíc korun vyvolal vlnu kontroverzí

Filip HouskaFilip Houska

streets-1-1

Foto: Chanel / CC

Luxusní adventní kalendář od Chanelu vzbudil vlnu kontroverzí

0Zobrazit komentáře

Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.

Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Nyní zavítáme do světa luxusu.

Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.


Kontroverzní adventní kalendář od Chanelu

chanel

Foto: Chanelu

Adventní kalendář od Chanelu

Chanel je symbolem luxusu a jeho zákazníci od něj očekávají jen to nejlepší. Ať už jde o módu nebo parfémy. Proto pro mnohé z nich mohlo být překvapením, když ikonická francouzská značka představila svůj prémiový adventní kalendář za zhruba 800 dolarů. A jaký byl jeho obsah? S ohledem na štítek s cenovkou poměrně laciný. A to vyvolalo lavinu kontroverzních názorů.

Pokud někdo zaplatí za adventní kalendář v přepočtu asi osmnáct tisíc korun, nejspíš neočekává, že bude naplněn klíčenkou, samolepkou, miniaturním těžítkem z plastu, malým plátěným obalem, dočasným tetováním nebo – podle reakcí komunity na sociálních sítích – obyčejným přívěškem. A byť se uvnitř skrývala i například rtěnka nebo menší flakon s parfémem N°5, tedy „dražší věci“, reakce na TikToku na sebe nenechaly dlouho čekat.

Vše začalo videem influencerky Elise Harmon, která na TikToku sdílela vtipné video, kde se novému adventnímu kalendáři od Chanelu za jeho obsah vysmívá a jasně poukazuje na to, že za tuto cenu prakticky nemá hodnotu. Video se začalo rychle šířit, až se dostalo k samotnému Chanelu, který vydal oficiální vyjádření s tím, že se omlouvá, pokud některé ze zákazníků svým kalendářem oslavujícím sto let od vydání parfému N°5 zklamal.

Firma ale jasně zmínila, že veškerý obsah byl detailně popsán na webu, tudíž zákazníci věděli, do čeho jdou. Podle fanoušků značky byl ale problém v tom, že si vůbec Chanel dovolil něco tak „laciného“ zaobalit do puncu luxusu a prodávat za prémiovou cenovku. Některé z obsažených věcí měly být údajně i zdarma darovány k nákupům. No, zlaté adventní kalendáře s čokoládkami. Ty nezklamou nikdy.

@eliseharmonI’ll lay everything out and show you all of the contents and you can tell me if you think it’s worth it #chaneladventcalendar♬ Rockin‘ Around the Christmas Tree – Brenda Lee


– Bulletin 

? Drake uctil Virgila Abloha tetováním: Drake, jeden z nejúspěšnějších rapperů současnosti, měl s nedávno zesnulým návrhářem Virgilem Ablohem speciální vztah. Jeho památku nyní uctil tematickým tetováním.

? Auta ze série Transformers jsou na prodej: Chevrolet Camaro, Mercedes-Benz SLS AMG, Ford Mustang i Lamborghini Aventador. Luxusní vozy, které měly roli ve filmové sérii Transformers, se prodávají. Cena se šplhá až k hranici dvou milionů dolarů.

? Gunna naskakuje na trend NFT: Slavného rappera Gunnu pohltil rychle rostoucí trend NFT, a proto nyní sběratelské předměty z exkluzivního klubu Bored Ape Yacht Club kupuje za 300 tisíc dolarů. A hned se nechává nově i tetovat.

?️ Brýle z nového Matrixu míří do prodeje: Čtvrté pokračování kultovního Matrixu zavítalo do kin a na webu iWearBritain si nyní můžete koupit přesné kopie brýlí, které nosili Neo, Trinity i Morpheus.


– Streaming culture ?

Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.

***

Odsúdení na úspech – Pil C

Slovenský rapper Pil C se vrátil na scénu s novou deskou Odsúdení na úspech, která podle mého názoru ukazuje jeho velký posun vpřed. Na můj vkus má však mnoho featuringů a je škoda, že to talentový Pil C netáhne více sám, na druhou stranu chápu jeho rozhodnutí. Baví mě každopádně smysluplnost díla a oproštění od čím dál populárnějšího mixtapového formátu.

***

4NEM – Chief Keef

Chief Keef je zpět! Nová deska 4NEM obsahuje patnáct skladeb a ukazuje, díky čemu si fanoušci jeho hudbu před lety zamilovali. Na novém vydání se objevuje i chicagský rapper Ballout (Say I Ain’t Pick Yo Weak Ass Up) a pokud vás baví moderní použití autotunu, dejte bangery Ice Cream Man a Wazzup.


– Sneakers window ?

Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.

***

Air Jordan 1 Retro High OG Marina Blue

Jedním z vrcholů kolekce jarní kolekce Jordanů bude lednové vydání modelu Air Jordan 1 Retro High OG Marina Blue v jednoduché kombinaci černé a modré barvy, která se vyznačuje celokoženou konstrukcí svršku a nylonovým jazykem. Nestárnoucí klasika.

jordan

Foto: Nike

Air Jordan 1 Retro High OG Marina Blue


– Cestou tramvají ?

Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.

***

Bratan 2.0 – Sensey

K poslední desce pražského rappera Senseye jsem se vrátil úplnou náhodou (poté, co jsem ji vychválil všem kamarádům). A teď musím říct, že mě baví ještě víc. Nemůžu si pomoct, ale takto má znít moderní český rap. Vedle mnohdy zpívaných rýmů a chytlavé flow oceňuji i výborný zvuk, o který se stará Senseyův parťák Dobrin. Celá ta deska má grády. Doporučil bych obzvlášť Icy Vibes a 24/7 Ready.

***

Pepper Field – CzechCrunch Podcast

Klára Dohnalová a David Pavel jsou vášniví cestovatelé. Když jednou zavítali do Kambodže, hned se do ní zamilovali a rozhodli se tam podnikat. Kambodža totiž nabízí klenot v podobě kampotského pepře, který je něco jako pravé šampaňské mezi šumivými víny.

Založili tak firmu Pepper Field a začali kampotský pepř vyvážet do světa. Dnes patří k jeho vůbec největším exportérům. V podcastu se s nimi kolega Ondřej baví o tom, jak celý byznys dělají maximálně férově a udržitelně, čímž pozvedají životní úroveň kampotských farmářů.


– My fashion story ?

Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.

***

Axel Arigato

Jednobarevné mikiny s velice jednoduchými nápisy jsou v kurzu, a proto mě baví se inspirovat kousky v tomto stylu. Jednou ze značek, která mě v poslední době zaujala, je portugalská Axel Arigato založená švédskými návrháři Maxem Svärdhem and Albinem Johanssonem. Vychází z kombinace švédského a japonského minimalismu, což je znát snad na každém typu nabízeného oblečení.

V sortimentu pak nenajdete nic, co by bylo graficky přetažené za vlasy. Ať už jde o zmíněné mikiny nebo trička, kalhoty nebo bundy. Vedle oblečení jako takového nabízí Axel Arigato i jednoduché tenisky, taktéž inspirované moderními trendy. Pokud tedy hledáte prémiovější značku, která je zároveň „komorní“, může být tento brand dobrou volbou. Je však nutné počítat s trošku vyšší cenovkou.

axel-arigato-1

Foto: Axel Arigato

Mikina značky Axel Arigato


Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!

Diskuze (0)

Novinka

Anonym