Jako děti se v plastové tatrovce vozili, teď pro ikonu Česka točí kampaně. Firma je promítá po celém světě

Daniel Kašpar a Lukáš Vlček si splnili dětský sen – a dokázali své videoslužby nabídnout i legendě na poli nákladních vozidel.

Filip HouskaFilip Houska

kaspar-digital_1

Foto: Kašpar Digital

Daniel Kašpar a Lukáš Vlček

Pochází z Přerova, města kousek od Olomouce, jejich tvorba je ale vidět po celém světě – a to skrze jednu z nejslavnějších značek, která v Česku kdy vznikla. Daniel Kašpar a Lukáš Vlček si splnili svůj dětský sen a spojili se s Tatrou, pro kterou natáčí promo a prezentační videa. „Jako špunti jsme se proháněli v tatrovce z plastu, teď natáčíme pro samotnou Tatru,“ říkají oba s úsměvem.

Kašpar Digital coby digitální studio, které se soustředí na natáčení videí včetně leteckých záběrů nebo na tvorbu animací, si od svého vzniku v roce 2020 našlo několik klientů – a proslavilo se skrze akci Reshoperu, kde se poprvé představilo. „Ke všem přistupujeme stejně a pochopitelně se jim snažíme nabízet nejlepší možné služby, přesto jsou společnosti, které jsou zvučnější než ostatní a které nám pomohly rozrazit dveře k dalším větším spolupracím. Jednou z nich je legendární automobilka Tatra Trucks,“ uvádí spoluzakladatel studia Lukáš Vlček a Daniel Kašpar přikyvuje.

K příležitosti vytvářet videa pro kopřivnickou automobilku, jejíž historie sahá až do roku 1850, se dostali poměrně nevinně, možná až úsměvně. „Pamatuji si to velmi přesně. Před třemi lety jsem viděl jedno z jejich původních videí na LinkedInu. Nedalo mi to a musel jsem reagovat ve smyslu, že video je pěkné, ale my bychom to dokázali posunout hlavně díky našim animacím,“ vzpomíná Vlček. A marketingový tým Tatra Trucks na to zjevně slyšel.

S tatrováky si dojednali schůzku, kde se rovnou domluvili na termínu prvního natáčení. Vyrazili na Vysočinu, konkrétně do Pístova u Jihlavy, kde natočili první offroadovou show, v rámci níž bylo k vidění několik modelů tatrovek: od moderních vozidel Phoenix a Force až po veterány a trucktrailové speciály. „Byl to zážitek a velká příležitost, které jsme využili. Navíc program byl opravdu našlapaný a o akční záběry jsme neměli nouzi,“ doplňuje Vlček s tím, že Tatra si jejich styl oblíbila – a začala s nimi tvořit dál.

Ačkoliv nejsou Kašpar Digital žádnou velkou produkcí, ale vlastně týmem o dvou lidech, umí být flexibilní, což je vedle kvality zpracování a nižších cen ve srovnání s konkurencí jeden z aspektů, který Tatra Trucks oceňuje. Jak sám Vlček říká, často je to freestyle, jehož uhlazenější podoba se propsala do řady dalších videí, která pro tuzemskou automobilku vytvořili. Mnoho spotů navíc firma prezentuje v zahraničí.

„Tatra používá naše videa ve svých stáncích na veletrzích po celém světě, například v saúdskoarabském Rijádu nebo v evropských metropolích. Namátkou můžu říct třeba Paříž či Hannover,“ uvádí Vlček s tím, že pracovat pro tak významnou českou firmu byla jejich jakási tajná meta. A dělají maximum pro to, aby spolupráce pokračovala další roky. „Mají v nás už důvěru, jsme často přímo v centru dění, a to jak u výroby, tak u novinek. Je to splněný sen,“ dodává Daniel Kašpar.

Jen o Tatře ale jejich byznys není – klientů mají okolo patnácti až dvaceti z různých oborů, tržby udržují v řádech jednotek milionů korun a od svého vzniku jsou v zisku. Spolupracovali například s motorkářským obchodem MotoZem, českou Teslou, e-shopem Posters.cz nebo zápasnickou organizací Clash of the Stars. Mimo jiné se postarali také o úvodní animaci pro známého youtubera JdemeŽrát nebo dlouhodobě spolupracují s dodavatelem autodílů LKQ (Auto Kelly).

CC Premium

Partnerem článku je Kašpar Digital