Jednu nemovitost prodat a druhou současně koupit. Startup Reado rozjel nový realitní portál
Už nyní původem slovenské Reado měsíčně zprostředkuje prodeje nemovitostí za téměř 300 milionů korun. Letos plánuje celkem osm miliard.
Jaroslav Šejko, Real Estate Director ze startupu Reado
Slovenské podnikatelské duo Daniel Levársky a Peter Augustín nejdřív agregovalo a analyzovalo data o realitním trhu díky nástroji City Performer, na jehož vývoj od investorů získalo přes dvacet milionů korun. Loni pak partneři představili novou platformu Reado, s níž mají ambice nabízet pokročilé řešení těm, kteří potřebují nemovitost prodat. V rámci naplňování tohoto cíle nyní spustili nový realitní portál.
Na už tak poměrně zahuštěný trh tím vstupuje další hráč. Podobně jako i některé další firmy Reado prodávajícím nabízí ocenění nemovitosti s následnou možností prodat ji klasickým způsobem „nejvýhodněji“ nebo za o něco nižší cenu okamžitě. Novinkou je pak prodej nemovitosti a nákup jiné současně, což umožňuje také získat výnos z nájmu ještě předtím, než se do koupeného bytu či domu lidé nastěhují.
Kupujícím pak díky zmiňovanému nástroji City Performer nabízí mnohem širší data o nemovitostech a souvisejícím občanském vybavení, lokalitě či kvalitě životního prostředí. „Všechny naše aktivity a služby mají za cíl zrychlit a zjednodušit proces prodeje nemovitosti, efektivněji spojit nabídku a poptávku a přinést na trh vyšší likviditu,“ říká Jaroslav Šejko, Real Estate Director startupu Reado.
V rozhovoru pro CzechCrunch Šejko popisuje, jakým způsobem se realitní portál odlišuje od ostatních na trhu, jestli se neobává zhušťující se konkurence nebo zda se považuje za vyzyvatele dominantního hráče v tuzemsku, portálu Sreality od Seznamu.
Kde se vůbec vzal nápad udělat ze City Performer portál Reado?
City Performer využívají nejen realitní kanceláře, ale také banky a další institucionální partneři k podpoře rozhodování při prodeji nebo koupi nemovitosti. Data jsou pro nás hodnotným aktivem, které generuje tržby, ale také klíčovým diferenciátorem, jenž nám umožňuje získat konkurenční výhodu.
Proto jsme se rozhodli, že producentem, zpracovatelem a zejména i konzumentem dat budeme my sami. Jsme tak schopni integrovat celou vertikálu a poskytnout ještě vyšší přidanou hodnotu pro zájemce o koupi nemovitosti, prodávajícím i existujícím partnerům, kteří City Performer – nyní již pod značkou Reado – využívají.
V čem se Reado odlišuje od poměrně velké konkurence na tuzemském trhu?
Reado je založeno na třech pilířích. Pomocí dat o vývoji cen nemovitostí, aktuální nabídce, mobilitě, životním prostředí či občanské vybavenosti portál umožňuje kupujícím najít ideální lokalitu a nemovitost a dělat informovaná i rychlejší rozhodnutí. Druhým pilířem je zvýšený komfort, kromě běžných 3D prohlídek a digitálního podepisování smluv mohou klienti využít online rezervace prohlídek na konkrétní čas.
Třetím pilířem je personalizace vyhledávání nemovitostí. Kupující mohou vyhledávat nabídky prostřednictvím jiných faktorů, než jen podle ceny a typu nemovitosti. Nejčastěji jde aktuálně o lokality s dobrou kvalitou ovzduší, dostupností parkování nebo v blízkosti škol a školek. Velkou výhodou je i srovnání nabídek podle dostupnosti financování úvěrem na bydlení na základě bonity klienta.
Přijde mi, že tyto body vás od konkurence až tak moc neodlišují.
Dovolím si oponovat. Nesnažíme se stát dalším inzertním portálem. Data o lokalitě, cenách, tržní likviditě, nákladech na bydlení a jiných atributech jsou stále raritou než standardem na trhu. Personalizace vyhledávání tak, jak ji známe ze zahraniční – například portál Trulia –, u nás také není rozšířená. Naše příjmy se neodvíjí od délky inzerce jako u klasických portálů, kdy za delší inzerci platíte více, ale od prodejů. Chceme být tvůrcem trhu, proto je našim cílem co nejefektivněji spojit nabídku s poptávkou.
Kromě funkcionalit se na trh snažíme přinést i nové modely nákupu nemovitostí. Například nabídka Reado Switch přináší kupujícím zajímavé benefity a umožňuje jim koupit vybrané nabídky „ve slevě“ a navíc získat výnos z nájmu ještě předtím než se do nemovitosti, kterou koupili, nastěhují.
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.