Kde je Roger Federer, tam to funguje. Výrobce tenisek, kterého slavný tenista podporuje, nabírá na síle
Když cestou městem odložíte telefon a podíváte se okolo sebe, zjistíte, že vám venkovní svět odkryje příběhy, které na sociálních sítích nenajdete. Žena napravo vás zaujme outfitem, kluk vlevo vás oslní stylovými sneakers, od party před vámi uslyšíte nové hudební album a na plakátu v tramvaji zjistíte, že si na tento víkend nebookujete rodinnou sešlost, ale jdete na skvělý mejdan. Vnímáme to i my, a proto uvádíme nový newsletter CC Streets.
Během pěti minut vám nabídneme zásadní zprávy ze světa módy, hudby, umění a urban culture jako takové. Vyzdvihneme streetwearovou značku, která by neměla ujít vašemu radaru, a když zbyde čas, dostanete mé doporučení, s jakým albem či podcastem si v posledním týdnu zpříjemňuji cestu MHD. Jako první ale mrkneme na Rogera Federera.
Aby vám naše další shrnutí zajímavých zpráv ze světa hudby, módy i pouliční kultury propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Streets zde.
Švýcarská značka tenisek On letí vzhůru
Jasně, překonat na teniskovém trhu giganty typu Nike nebo Adidas není (a patrně dlouho nebude) vůbec jednoduché, to ale neznamená, že se o to někteří výrobci nemohou pokoušet. Jedním ze skvělých příkladů je švýcarská značka On, se kterou spolupracuje slavný tenista Roger Federer. Ten do ní v minulosti investoval a dokonce s ní navrhl vlastní model.
Právě On patří mezi nejžhavější zboží v této oblasti, což ukazuje shrnutí českého online katalogu tenisek FlexDog, který On řadí mezi nejrychleji rostoucí značky spolu s francouzskými ekologickými keckami Veja a sportovními botami Hoka. Jen v Česku se měl zájem o minimalistické tenisky ze švýcarských dílen zvednout o skoro 300 procent ve srovnání s předloňským rokem.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsNejoblíbenější model značky se jmenuje Cloud (na fotce výše), přičemž největší zájem o něj jeví lidé ze Spojených států. „Čisté tržby společnosti On za první pololetí roku 2021 dosáhly 343 milionů dolarů, což je o 85 procent více než ve stejném období roku 2020,“ píše FlexDog ve svém reportu. Velkou měrou tomu pomáhá i fakt, že je s nimi úzce spjatý i dvacetinásobný držitel grandslamových titulů Roger Federer.
– Bulletin ⚡
? Astroworld může stát Travise Scotta kariéru: To, co se začátkem listopadu stalo v Houstonu, svět nepamatuje. Na rapovém festivalu Astroworld pod taktovkou Travise Scotta zemřelo několik lidí – a rapper nyní čelí obřím žalobám i ukončování spoluprací.
? Dr. Dre dorazil do GTA: Legenda hiphopové scény, producent Dr. Dre, se stal součástí nového rozšíření hry GTA, do kterého nahrál několik exkluzivních, dosud jinde nevydaných skladeb s áčkovými rappery.
? Malta spustila zelený převrat: Po víkendu bude mít užívání i pěstování konopí pro vlastní účely na Maltě zelenou. Ovšem pozor, s mírou a ne v přítomnosti mladistvých. Podobná pravidla chystají i další členské země, nejmenší stát unie však všechny předběhl.
? Berenika Kohoutová na Times Square: Berenika Kohoutová se hudebně proslavila skladbou Dělám stojky – a teď je i díky ní na Times Square v New Yorku. Českou zpěvačku totiž propaguje Spotify v rámci své iniciativy za zviditelňování žen.
– Streaming culture ?
Spotify, Apple Music a YouTube nás skoro denně zásobují novou hudbou, ale že by všechno stálo za váš poslech, se rozhodně říct nedá. Mrkněte proto na vybrané releasy uplynulých dní, které můžu doporučit z vlastní ušní zkušenosti.
***
Live Life Fast – Roddy Ricch
Ještě teplé z trouby. Americký rapper Roddy Ricch upekl další studiovou desku a navazuje na své veleúspěšné album, kterému dominoval obří hit The Box. Novinka s názvem Live Life Fast má všechny parametry, které by moderní rap měl mít – až na výjimky má dobrou flow, kvalitní hosty (například Future, 21 Savage nebo Lil Baby) a správně nastavený tón, jenž vás nenechá v klidu. Doporučuji All Good.
***
Fighting Demons – Juice WRLD
Tak je to tady. Už několik dní dobývá streamovací služby posmrtná novinka od rappera Juice WRLD. A já slavím předčasné Vánoce. Fighting Demons je přesně taková deska, kterou si fanoušci vysnili. I když do ní Juice WRLD už nemohl nijak zasáhnout, jeho tým odvedl perfektní práci. Mix místy ukňučeného rapu, melodických beatů a dobré lyriky vytváří atraktivní symbiózu, která nedá vašim uším pokoj.
– Sneakers window ?
Boty dělají člověka. Dělají i vás? Vybírám jednu siluetu, která by neměla uniknout vaší pozornosti. A pokud budu často odkazovat na různé colorways Jordanů jedniček, není to náhoda.
***
Hoka Clifton 8
Oblasti běžeckých tenisek s univerzálním využitím dlouhodobě kralují Nike a Adidas, do popředí se ale v poslední době dere i francouzská značka Hoka se svými nápaditými sportovními botami. Především pak model Clifton 8 zaujme svou vyvýšenou podrážkou, která má ideálně tlumit dopady, a jemným svrškem pro větrání.
– Cestou tramvají ?
Jet městskou hromadnou dopravou bez sluchátek je jako jít do mekáče pro salát – dá se to, ale víte, že je něco špatně. Inspirujte se mými aktuální hudebními a podcastovými tipy.
***
You Wouldn’t Understand – Juice WRLD
Vydání posmrtného alba od Juice WRLD je pro mě – bez nadsázky – jednou z největších hudebních událostí roku. A když už jsem výše popisoval jeho desku jako celek, teď se zaměřením na jeden track, který točím prakticky při každé příležitosti. You Wouldn’t Understand vyjadřuje rapperovy pocity osamělosti smíchané s konzumací drog. A samozřejmě to, že ho nejprve vůbec nikdo nechápal.
***
Talk w/ Annet X – V Rapu
Double J a Milan Bartoušek znají tuzemskou rapovou scénu jako své sneakers, a proto mě čím dál více baví poslouchat jejich podcastovou show V Rapu, do které si nyní pozvali poměrně netradičního hosta – všestrannou umělkyni Annet X. S ní duo probralo náročné měsíce ovlivněné pandemií, relevanci žánru R&B v Česku i to, jak složité je prosadit se na ruském hudebním trhu.
– My fashion story ?
Dáváte přednost spíš jedné značce, nebo raději kombinujete brandy? Udělejte si přehled nejen o streetwearové módě a ponořte se do krátkého příběhu o jedné z těch, která může bavit.
***
Stone Island
Módní značka Stone Island se za poslední roky dostala na vrchol prémiového streetwearu a její ikonická nášivka ve stylu kompasu, kterou firma umísťuje především na rukávy svých kousků, je rozpoznatelná na metry daleko. Přitom Stone Island začínal velmi skromně – původně šlo o doplňkovou značku italského designéra Massima Ostiho, kterou založil už v roce 1982.
Neměl od ní žádná velká očekávání, postupně se jí ale začalo dařit, a to především díky metodám, které používala pro výrobu a barvení oblečení. Loni ji pak z většinové části koupila společnost Moncler, která produkuje především luxusní zimní bundy, v té době už byl ale Stone Island velmi zajetým brandem. Dnes od něj koupíte především mikiny, kalhoty a bundy.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Jak se vám nový díl CC Streets líbil? Našli jste něco, co nám uniklo? A o čem bychom měli napsat příště? Dejte mi vědět na filip@cc.cz!