Leo Express loni utržil půl miliardy, letos se zaměří na rozvoj nové linky na Slovensku

Vlakový a autobusový dopravce loni navýšil své tržby, sto milionů korun chce v tomto roce proinvestovat kromě Česka i v dalších zemích.

Peter BrejčákPeter Brejčák

leo-express

Foto: Leo Express

Vlak Leo Expressu

0Zobrazit komentáře

Český dopravce Leo Express hlásí výsledky za loňský rok, kdy celkem přepravil 1,5 milionu cestujících a utržil přes půl miliardy korun, což je meziroční nárůst o patnáct procent. O deset procent navýšil také svou ziskovost – takzvanou EBITDAR, tedy zisk před zdaněním, úroky, odpisy, amortizací a náklady na restrukturalizaci nebo nájmy, která tak přesáhla sto milionů.

Po pandemických letech jde o otočku. Ještě v roce 2019 zažil Leo Express svůj rekordní rok, když utržil přes miliardu korun a zisk skupiny dosáhl 150 milionů. Od té doby ale dopravce své hospodářské výsledky neprozrazoval a uváděl jen, že byl v letech 2020 a 2021 ve ztrátě. Díky dosažení černých čísel chce nyní investovat do podpory svého byznysu.

„Leo Express plánuje v Česku a okolních zemích další rozvoj, do kterého jen letos investuje přes 100 milionů korun z kapitálových rezerv. Otevíráme také nová pracovní místa v Česku a na Slovensku,“ komentuje Emil Sedlařík mluvčí Leo Expressu. Ten před dvěma lety částečně změnil majitele. Poloviční podíl ve firmě získaly španělské státní dráhy Renfe, pětiprocentní podíl drží švédská firma EuroMaint. Další část připadá zakladateli a podnikateli Leoši Novotnému. Loni navíc přepravce změnil i ředitele, kterým se po několika letech stal opět Peter Köhler.

Leo Express v minulém roce převezl téměř 1,5 milionu cestujících, z toho bylo 938 tisíc na komerčních spojích mezí Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště či Ostravskem a dále na Slovensko a do Polska. Na regionálních spojích na Orlicku to bylo přes půl milionu lidí. Návaznými autobusovými spoji na Ukrajinu a zpět pak společnost přepravila na 19 tisíc cestujících.

Letos se plánuje soustředit zejména na rozjezd nové vlakové linky mezi Bratislavou a Komárnem, kde bude provozovat obdobné vlaky, které si mohou cestující již nyní vyzkoušet v závazkové dopravě na Orlicku. Na Slovensku přitom loni převezl 142 tisíc cestujících. Další prioritou letošního roku je pro Leo Express nový korporátní program pro firemní zákazníky.