Mark Zuckerberg otestoval brýle od Applu a vynesl nepřekvapivý verdikt: Náš Quest je prostě lepší
Podle zakladatele Mety jsou její brýle pro virtuální realitu Quest mnohem lepší pro většinu aktivit, na které lidé tyto headsety používají.
Po dlouhém čekání se na začátku února dostaly k prvním zákazníkům brýle pro virtuální a rozšířenou realitu (VR/AR) Vision Pro od Applu a internet zaplavilo obrovské množství recenzí, které ukazují, že jde minimálně o nejzajímavější produkt výrobce iPhonů za mnoho let. Vyzkoušel si ho teď také Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku a Mety, která stojí za vlastními headsety Quest. A svého konkurenta (podle očekávání) moc nešetřil.
„Nejenže si myslím, že Quest přináší lepší hodnotu, ale myslím si, že Quest je i lepší produkt, tečka,“ uvedl Zuckerberg na Instagramu. Ve tři a půl minuty dlouhém videu zdůraznil, že VR brýle od Mety jsou podle jeho slov sedmkrát levnější, zároveň jsou prý vhodnější pro většinu běžných činností, na které lidé rozšířenou realitu využívají.
Meta Quest 3 vyjde asi na 16 tisíc korun, nabízí širokou knihovnu her a jeho primárním módem je kompletní ponoření se do virtuální reality s možností využít také transparentní mód. Headset Vision Pro naproti tomu stojí v přepočtu 80 tisíc a Apple s ním chce razit výrazně jinou vizi brýlí pro rozšířenou realitu, které skutečnému světu přidávají digitální vrstvu, i když samozřejmě nabízejí také plnou virtuální realitu.
Zuck on the Apple Vision Pro
He’s still got fire in him, love to see it pic.twitter.com/httIBlpZJX
— Sheel Mohnot (@pitdesi) February 13, 2024
Zuckerberg dál uvedl, že headsety Quest jsou o 120 gramů lehčí, a tím pádem také pohodlnější na nošení, na rozdíl od Vision Pro není uživatel při pohybu omezen kabelem. „Zdá se, že hodně lidí jednoduše předpokládalo, že Vision Pro budou kvalitnější, protože jsou od Applu a stojí o tři tisíce dolarů více. Ale jsem upřímně překvapen, Quest je mnohem lepší pro většinu aktivit, na které tyto headsety lidé používají,“ zhodnotil zakladatel Facebooku.
Rýpl si také do fanoušků konkurenční firmy, kteří podle něj reagují vždy nahněvaně, když se někdo pokusí zpochybnit pozici Applu jako lídra v nějaké produktové kategorii: „Realitou je, že každá generace zařízení má otevřený a uzavřený model a ano, v mobilech uzavřené iPhony vyhrály. Ale není tomu tak vždy.“