Miliarda dolarů pro Checkout.com. Britský platební startup roste a patří opět mezi nejhodnotnější v Evropě

Guillaume Pousaz, zakladatel a CEO startupu Checkout.com

Foto: Checkout.com

Přesně před rokem, 12. ledna 2021, získala britská společnost Checkout.com velkou investici a stala se nejhodnotnějším startupem Evropy. O tento titul během uplynulých dvanácti měsíců přišla, avšak teď, o rok později, oznamuje další obří investiční kolo. V něm investoři do rychle rostoucího finančně-technologického projektu posílají celou jednu miliardu dolarů, díky níž chce posílit růst a ještě více prorazit i ve Spojených státech.

V Checkout.com budují v čele se zakladatelem a CEO Guillaumem Pousazem od roku 2012 komplexní platební společnost, která nabízí platební bránu, akceptaci i zprocesování plateb a také risk engine. Zaměřují se především na implementace na webu a v mobilních aplikacích, přičemž poskytují platby ve více než 150 měnách a vedle karet a převodů podporují také Apple Pay, Google Pay, PayPal či Alipay.

Před rokem londýnský startup získal od investorů v rámci investičního kola Series C 450 milionů dolarů při valuaci 15 miliard. Teď mu investoři, mezi nimiž nechybí jména jako Altimeter, Dragoneer, Franklin Templeton či Tiger Global, v rámci Series D poslali rovnou miliardu dolarů, což Checkout.com ohodnotilo na 40 miliard dolarů. Po Klarně, která se soustředí na odložené platby a jejíž valuace přesahuje 45 miliard dolarů, jde o druhý nejhodnotnější startup Evropy.

Jak upozorňuje magazín TechCrunch, Checkout.com je již několik let v zisku, a tak nabírá peníze zejména proto, že může, a dělá si polštář pro další růst. Velkému zástupu investorů v posledním investičním kole díky tomu za miliardu dolarů přenechal jen 2,5 procenta firmy. Za rok 2021 měl startup ztrojnásobit objem transakcí, které přes něj protekly, což představuje stovky miliard dolarů. Zároveň firma vyrostla na 1 700 zaměstnanců v 19 zemích.

„Naší podstatou je pomáhat obchodníkům z řad podniků zvládnout složitost pohybu peněz po celém světě, ať už ve fiat měně, nebo při přechodu na web3,“ uvedl zakladatel Checkout.com Guillaume Pousaz. Jeho firma se třeba na rozdíl od konkurenčního Stripu soustředí na velké globální obchodníky, kteří mají vysoký objem transakcí. Mezi jeho zákazníky patří kupříkladu Netflix, Farfetch nebo Pizza Hut.

Přechod na tzv. web3, který má nahradit současnou podobu internetu mnohem otevřenější a transparentnější verzí, nezmiňuje Pousaz náhodou. Checkout.com vidí ve světě, v němž nechybí kryptoměny či blockchain a s ním spojená decentralizace, příležitost. „Vzhledem k tomu, že se očekává, že globální e-commerce bude i nadále překonávat růst tradičního retailu – zejména s přijetím nových technologií, jako jsou kryptoměny a NFT –, nadále posilujeme svou pozici v oblasti web3,“ píše Checkout.com.

Britská společnost už proto pohání některé přední světové kryptoměnové burzy, včetně Coinbase, Crypto.com či FTX, a plánuje se v této oblasti dál rozšiřovat. Zároveň chce díky nové investici zásadně posílit svou pozici ve Spojených státech, kde významně investuje a aktuálně nabízí svou platformu pro komplexní zpracování plateb.

Šéfredaktor CzechCrunche, Apple pozitivní uživatel a sportovní fanoušek.