Milion odběratelů za 90 minut aneb Jak se z Cristiana Ronalda může stát největší youtuber světa
Na Instagramu je největším tvůrcem, teď se o to pokusí na YouTube, kde dominuje MrBeast. „Dává to pro něj smysl,“ říká expert na marketing.
Sotva to oznámil, už měl nachystaných tucet videí, u kterých jeho tým nepochybně musel vědět, že přetočí internetová počítadla – a možná odstartují jednu novou éru. Byť je ještě velmi brzy na odhady, bylo by překvapivé, kdyby se Cristiano Ronaldo nestal největším youtuberem. Před dvěma dny spustil svůj kanál na YouTube a znovu potvrdil, že není jen výjimečným fotbalistou, ale i mistrem marketingu, který se svou značkou nakládá jako málokdo.
Přes 100 milionů lidí na sociální síti X, více než 160 milionů fanoušků na Facebooku a ohromných 630 milionů sledujících na Instagramu, což žádný jiný tvůrce nemá – a před druhým největším uživatelem, shodou okolností jeho věčným fotbalovým sokem Lionelem Messim, vede o 130 milionů lidí. Na TikToku není, ale kdyby Cristiano Ronaldo přišel i tam, vysoká popularita by ho velmi pravděpodobně neminula. Ale co YouTube?
Největšímu videoportálu světa se sportovec dlouho vyhýbal, ostatně je produkčně náročnější než třeba Instagram a dnešní rychlá doba spíš vyzývá ke sdílení kratších, údernějších videí. Na druhou stranu může být YouTube skvělou službou, přes kterou lze fanouškům nabídnout delší obsah, na nějž si udělají čas u televize a nekonzumují ho ve spěchu v tramvaji. Tudíž může být podrobnější, intimnější, mnohdy i zajímavější.
YouTube je zároveň – a pořád – velice efektivním marketingovým nástrojem. I to mohl být důvod, proč někdejší hvězda Realu Madrid sem po letech přehlížení zavítala. Ve středu Ronaldo oznámil svůj oficiální kanál a prakticky okamžitě ho začal plnit obsahem. Když člověk na jeho profil přišel, viděl dvanáct klasických videí a sedm horizontálních (Shorts).
„Je super, že tam rovnou přišel s nějakým obsahem, kterého navíc nebylo málo, takže je za tím hodnota a lidé mají důvod začít kanál sledovat i z jiných důvodů než jen kvůli tomu, že je slavnou osobností,“ komentuje pro CzechCrunch David Mistrík, který se marketingem na sociálních sítích zabývá. „Občas vidíme, že někdo něco oznámí, otevře profil, ale nic tam nedá. Toto byla ukázková best practice,“ dodává.
Úvodní naplnění youtubového kanálu přineslo Ronaldovi ovoce možná až nečekaně rychle. Hranici jednoho milionu odběratelů, na kterou jiní, podstatně méně známí tvůrci čekají věčnost, pokořil hodinu a půl po oznámení. Tentýž den zakončil se zhruba šesti miliony, přičemž v době vydání článku, necelé dva dny po premiéře, má už 30 milionů odběratelů.
To je tempo, které YouTube nepamatuje. Ještě nikdo v historii nezískal jeden milion odběratelů za takto krátkou dobu. „Rozbalit si youtube button prakticky v den založení, to je sen snad všech tvůrců. YouTube bylo stoprocentně připraveno mu ocenění za tento milník poslat hned, ostatně měli i nějakou spolupráci na Instagramu. Je to win-win pro všechny a velmi dobrý marketingový tah,“ dodává Mistrík.