Na Redditu se šikovali malí investoři. Teď sociální síť získává sama obří investici a zvyšuje hodnotu na 10 miliard dolarů

Šéf Redditu Steve Huffman

Foto: Reddit/CzechCrunch

Každý den má sociální síť Reddit využívat v průměru 52 milionů lidí, kteří na ní diskutují doslova o všem možném, čímž vytváří bohaté komunity lidí s různými zálibami. Reddit je zároveň poměrně lákavou službou i pro investory, což se potvrzuje také nyní, kdy získal více než 15 miliard korun a rovnou ztrojnásobil svou tržní hodnotu.

Na investici ve výši 700 milionů dolarů se nejvyšší měrou podílela americká společnost Fidelity Management, která byla vedoucím investorem v posledním investičním kole. I díky ní dokázal Reddit navýšit svou tržní hodnotu už na 10 miliard dolarů, přičemž dohromady získalo populární diskuzní fórum v investicích více než 1,3 miliardy dolarů (28 miliard korun).

Novou finanční injekci plánuje Reddit, který na trhu funguje již šestnáctým rokem, použít na expanzi na nové trhy a vylepšení produktů, jako jsou rozšířené možnosti videa a zrychlení webových stránek. Právě na sdílení videí se chce služba výhledově více zaměřit, což byl i důvod, proč za nespecifikovanou cenu koupila také videoaplikaci Dubsmash.

Ačkoliv byl Reddit dlouhodobě oblíbený ve svých užších komunitách, kterých má být na platformě více než 100 tisíc, do povědomí širší veřejnosti ho dostala až situace spojená s finančním světem na Wall Street. Právě na Redditu totiž vzniklo proslulé fórum WallStreetBets, kde probíhaly souboje mezi velkými hedgeovými fondy a organizovanými drobnými investory.

Terčem se pak staly firmy GameStop, provozující herní obchody, a AMC, největší síť kinosálu na světě. Fondy totiž dlouhodobě sázely na to, že cena jejich akcií bude klesat (používaly k tomu taktiku shortování, respektive krátké pozice), aby na transakcích vydělaly. Díky hromadným nákupům drobných investorů však hodnoty akcií rostly, což vyústilo v miliardové ztráty fondů.

I tato událost, o které pro CzechCrunch podrobně napsal analytik Bronislav Soták, mohla Redditu za druhé čtvrtletí tohoto roku dopomoci k navýšení tržeb z prodejů reklamy, jež činily 100 milionů dolarů (2,2 miliardy korun). To je téměř trojnásobek proti stejnému období loni.

S přispěním ČTK.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

CC25

CzechCrunch News

Nenechte si utéct zásadní zprávy

Přihlaste se k pravidelnému odběru novinek ze světa byznysu a startupů.